Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kelakortti kuva?

Keskustelu osiossa 'Valaisu ja studiokuvaus' , aloittajana Miia, 16 Maaliskuu 2013.

  1. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kelakortti kuva?

    https://www.lupakuvienvastaanotto.fi/Help/Help.aspx

    "Kun Lupahallinnon valokuvapalvelimen käyttö on alkutaipaleellaan, on suositeltavaa, että asiakas tuo passikuvansa poliisille entiseen tapaan myös tulosteena eikä nojaudu pelkästään sähköisesti Lupahallinnon valokuvapalvelimen kautta toimitettuun kuvaan. Vaikka järjestelmää testataan perusteellisesti ennen käyttöönottoa, sen luotettavuus punnitaan tosiasiallisesti vasta oikeassa käytössä, ja yksittäisiä vikoja saattaa vielä ilmetä."
     
  2. Vs: Kelakortti kuva?

    Totta kai se on Miia Media nimisen valokuvaus yrityksen liikevaihdosta kymppi pois jos otan muualla passi kuvan,oottekste vähän tyhmiä?
     
  3. Vs: Kelakortti kuva?

    mULLA ON 28-90mm linssi myytävänä,jos joku ostaa sen nyt niin lupaan mennä huomenna passikuvaan.
     
  4. Pii

    Pii

    4 011
    0
    0
    Vs: Kelakortti kuva?

    Mensan mukaan en ole .... kun käytät "kympin" yritystoiminnan kuluihin se ei poista yhtään käymäsi kaupan tuloja mutta voidaan vähentää kuluina.
     
  5. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kelakortti kuva?

    Kun viimeksi uusin passini, niin otin passikuvan itse. Kotona ilman studiovaloja, jalustalta itselaukaisijalla. Rajaus ja skaalaus photarissa. Printtaus. Noin 15 min. En laskuttanut yritystäni.
     
  6. Vs: Kelakortti kuva?

    Ei tässä kukaan laskuttamisesta olekaan puhunu.
     
  7. Vs: Kelakortti kuva?

    Jos kukaan ei lahjomalla halua ostaa multa mun kaupassa olevaa putkea niin otan uhkailun ja kiristyksen käyttöön säälimättömästi.
     
  8. Vs: Kelakortti kuva?

    Te ette tajua et olen Miia Media:n pää omistaja ja toimitusjohtaja ja valokuvaaja ja Minna Pii vie lähettää mulle kiusallista viestiä vaikka on nainen. Ettekö tajua et mun ylpeys kärsii Minnan ja muunkin takia.?
     
  9. Pii

    Pii

    4 011
    0
    0
    Vs: Kelakortti kuva?

    Siis KUKA`? lähettää ja kenelle ?
    Miia SINÄ LÄHETIT MINULLE
     
  10. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 394
    177
    63
    Vs: Kelakortti kuva?

    Pitäisikö sun Miia mennä nyt nukkumaan ja jättää tältä iltaa kirjoittelu, ettei huomenna kaduta mitä tuli laottua? Haiskahtaa kaljoittelulta, vaikka raha onkin vähissä?
     
  11. Vs: Kelakortti kuva?

    Jpu ja Minna puhuu kummatkin totta,taidan tehdä niin et ei tarvi huomenna katua.
     
  12. Vs: Kelakortti kuva?

    Tai voinhan mää niinkin tehdä et otan kuvan ja laitan tikulle ja pyydän Rajalaa tulostamaan.
     
  13. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kelakortti kuva?

    Tuo on edullinen ja laadultaan passikuvaan varmaan riittävä tulostustapa. Joitakin kymmeniä senttejä per neljä passikuvaa (samaan vedokseen).
     
  14. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Kelakortti kuva?

    Kiva tietää...
     
  15. Vs: Kelakortti kuva?

    Aika tyhmää että ylipäätään on vietävä paperivedos ja tietyn kokoinen. Kutenki ne sen scannaavat sitten sielä.
    Ainut on se että niillä on sitten valmis paperikuva jonka haudata arkiston kätköihin.
     
  16. hsm

    hsm Member

    824
    0
    16
    Vs: Kelakortti kuva?

    Muistaakseni se annettiin skannauksen jälkeen takaisin.
    Kun menin pari kuukautta myöhemmin uusimaan henkilökorttia, totesivat, että täällä onkin jo valmiina riittävän tuore kuva.
     
  17. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 143
    496
    83
    Vs: Kelakortti kuva?

    Viimeksi haliessamme tyttärelle ID-kuvia, laittoivat Fredan Fotoyksistä suoraan passitoimistolle kuvat käsittääkseni ihan napin painalluksella, kun tiedot oli ensin kirjattu ylös.
     
  18. RB

    RB Well-Known Member

    9 099
    1 082
    113
    Vs: Kelakortti kuva?

    Jep, passikuvat voidaan lähettää sähköisesti, muut pitää vielä toistaiseksi printata.
     
  19. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kelakortti kuva?

    Pitääkö jotenkin rekisteröityä poliisin järjestelmän käyttäjäksi?
     
  20. RB

    RB Well-Known Member

    9 099
    1 082
    113
    Vs: Kelakortti kuva?

    Firmat lähettää/kirjautuu palveluun katso-tunnuksilla ja yksityisillä onnistuu pankkitunnuksilla.