Omistan vanhat 400W:n D-Litet ilman cooleria. Keikalla viikko sitten toinen herjasi jotain vikanumeroa, ja antoi väläyttää vain 50% teholla. Toista olen jo kerran korjauttauttanut. D-Litet ovat ensimmäiset valoni, ja olenkin pitänyt tärkeämpänä kehityskohteena osaamiseni kasvattamista kuin valoilla hifistelyä. Nyt ajattelin hankkia uuden setin ja hyödyntää toista ehjää D-liteä, jolloin käytössäni olisi kolme valoa. Pohdin kannattaisiko minun siirtyä yhtä pykälää ylemmäs? BXRi:tä kun saa setteinä alle tonnilla. Mutta kannattaako tuo? Digitarvikkeen speksien mukaan erot ovat lähes olemattomat. Tarvikkeesta saa kolmen D-Lite -setin 800 €:llä. Kustannustehokkaana ratkaisuna Elikka taitaa olla semiammattilaiselle kuitenkin olla ainoa vaihtoehto? BXRi saattaisi olla tulevaisuuttaa ajatellen hyvä ratkaisu, siihen kait saa jo kiinni isommankin boksin? D-Liteihin myyjät kun isoja eivät suosittele. Suurin omani on 50 x 130, jonka D-Litet ovat jaksaneet kantaa. BXRi:stä ajattelin settiä 500 w / 250 w. Ps. muu kalusto 5D MIII, 24-105 f4, 16-35 f2,8 ja tätä tasoa...
Vs: D-Lite vai BXRi? Mulla on ollut tuulettimella olevat d-litet vuoden, satunnaisessa harrastelijakäytössä. Olen niihin ollut kyllä tyytyväinen. Elinkan valonmuokkaajat ovat yleensä ottaen aika kevyitä, uskoisin, että dlitet kantavat ne aika hyvin. Enemmän salamoita käyttävät suosittelevat järeämpiä, d-litethän eivät ammattikäyttöön ole tehty. Mutta onko tuo bxri olennaisesti parempi, ovatko rx-sarjalaiset liian kalliita? T Jukka
Vs: D-Lite vai BXRi? Soitin juuri Digitarvikkeeseen. BXRi on loppuunmyyty ja korvaajaa odotellaan. Myyjä vahvisti mielipiteeni siitä, että D-Liteihin ei kannatta isompia bokseja kiinnitellä. Rakenne ei kuulemma kestä. Myyntiin on tulossa kuulemma isompia bokseja edullisesti Elikan merkkiboksien rinnalle. Wan´t it.
Vs: D-Lite vai BXRi? Itse hankin vanhojen EL 500 elinkojen jatkoksi RX 300sia, kaikki päävalot ovat samanlaisia jotta ohjausvalojen ja välähdysten tehot ovat synkassa keskenään. En voi ymmärtää kuinka paljon porukat hommaa epäkelpoja systeemeitä. Studion pimeydessä useamman salaman tehojen suhteet voi laittaa silmillä katsoen kohdilleen, ja vaikkapa mitatakuplamittarilla kokonaisvalotuksen, helppoa. Homma toimii vaikka salamoiden nokalla on erimoisia heijastimia, eri tehoja eri etäisyyksillä, kuvasta tulee suunnilleen sen näköinen kuin ohjausvalot näyttää, toisinkuin sekasalamasarjalla.
Vs: D-Lite vai BXRi? Olis myynnissä vähän käytetty BXRi 500 -setti. Sisältää 66 cm softboxit ja EL-skyportin. Takuuta on jäljellä vielä lokakuuhun. Lähtee hintaan 650 €. Sijaitsee Lohjalla, mutta voi liikahtaa mukanani esim. pk-seudulle. t. Matti Pirhonen
Vs: D-Lite vai BXRi? Oliko sarja tämmönen,http://www.bhphotovideo.com/c/product/602689-REG/Elinchrom_EL_20751KIT_BXRi_500_500_To_Go_2.html Mimmosta sarjaa suosittelisitte studioo ja ehkä keikalle mukaan,mitä pitää ottaa huomioon...Aloittelevalle studiokuvaajalle,rahalla saa mitävaan mutta onko pakko laittaa paljon? Sarjoja löytyy digitarvikkeelta jos vaikka mitä...
Vs: D-Lite vai BXRi? Juu, tuollainen sarja, mutta myin jo. Se on varsin näppärä pienessä studiossa. Kotioloissa riittää 250 Ws tai D-Lite. Keikalla riittää yleensä radiolaukaisimella varustettu pikkusalama, jonka edessä on 60 cm softbox tai takana sateenvarjo. Manuaaliasetuksilla, kun automatiikka ei kuitenkaan osaa yhdistää vallitsevaa valoa ja salamaa. Riippuu tietysti keikasta, mutta ainakaan lehtikeikoilla ei ole hirveästi aikaa viritellä laitteita eikä vetää sähköjohtoja.