Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kehut: Who's Next Lab

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana kto, 14 Elokuu 2007.

1. kto

kto Well-Known Member

2 603
    103
    63
    Vs: Kehut: Who's Next Lab

Ihan tuntuu siltä, että ei kuulu normaaliprosessiin. Voin toki olla väärässä, mutta "valmiskehykset" vaativat yleensä jonkin automaatin. Ja olettaisin, että ko. yrityksen yleisimmät asiakkaat eivät missään nimessä halua "valmiskehyksiä".

Eikös diakehykset ole kuin alusvaatteet, vähän niin kuin oma juttu? Omien mieltymysten, projektorin, kasettien ja muun systeemin ehdoilla? Muistuu vaan mieleen, että aikanaan Kodachrome tuli aina niissä pahvikehyksissä, halusi tai ei. Toisaalta ne paperikuidun "karvat" toi oman fiiliksen esityksiin, mutta jos halusi siirtää ne toisiin kehyksiin, niin oli ihan oikea homma. Hyviä liimoja/tarroja siihen aikaan....

K

2. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

No khyl mulle noi eirin kehykset ovat toistaseksi kelvanneet, kun intoa ei ole kehystelyyn ja hintaa vain vitosen. Tosin, päättelinkin,että khyl nuo jollain koneella on veivailtu ja ihan joka paikassa tuskin on.

3. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36

Olen nyt kehityttänyt 9 rullaa Who's Nextissä ja tässä kokemukseni:
    Jälki on erinomaista, toimitus ennätysnopeaa, palvelu joustavaa ja hinta hyvin edullinen.

Ei voi muuta kuin suositella lämpimästi. Lähettelen itse postitse filmit kehitettäväksi ja parin päivän päästä kehitetyt filmit ovat postiluukusta sisällä. Helppoa kuin mikä.

4. evis

evis Member

499
    0
    16

Tämä asia on se, jota itsekin painotan! Miten ihmeellä esim. vanhentuneesta filkasta tosin pakastimessa säilötystä saadaan niinkin upeasti kehitetty kuvasarja mitä Whos Nextissä? Muualla samaa erä filmiä kehitystyö ei ollut läheskään niin laadukasta, esim. kuvien sävyt ovat luonnolliset kun muualta tuli -milloin magentaa, milloin mitäkin tahroja. Luulin jo että filmierä on pilalla.

Tietysti palvelu ja hinta ovat myös hyviä mutta se tärkein eli kehitystaito tuntuu olevan hyppysissä!

5. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Torstaina lähetin pari rulladiaa kehitykseen taas ja tänään oli postissa, toinen oli 400 proviaa prässättäväks 800:n.

Useamman vuoden vanha Velvia 50 rullakin näyttää ihan hyvältä.

6. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36

Lähetin maanantaina taas diafilmejä kehitykseen ja nyt keskiviikkona ovat postitse tulleet jo minulle. Nopeaa toimintaa.

Kiitellen totean työn laadun erinomaiseksi. Minulla oli Sensia 400-filmiä (exp.date 2002-7) ja Sensia 200-filmiä (exp.date 2004-5). Mitään väripoikkeamia ei ole. Näyttää muutenkin Sensiaksi ihmeen hyvältä.

Kyllä tälläinen kokemus innostaa kuvaamaan diaa. Ikävä kyllä nyt on alkanut sellainen harmaa kausi tuolla ulkona, että ei ole paljon kuvattavaa.

7. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Laitoin eilen kyssärin laakadiojen kehityksestä ja vastaus oli tänään odottamassa kun tulin töihin, eli 2,21€/laakadia

8. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Mitenkäs tuo maksupuoli hoituu tuolla postitussysteemillä? Nykyään kun on muutenkin niin helvetin paljon menemisiä ja tulemisia niin mielellään hoitaisi asian tuolla tavalla vaikka tässä aika lähellä asuukin.

9. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36

Lasku tulee erikseen viikon, kahden päästä filmien kehityksestä. Toki postikuluissa säästettäisiin, mikäli filmilähetyksessä olisi lasku jo mukana.

10. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Ai se on ihan normaalia, mä kun oon hädissäni aina kyselly että missäs lasku.. :) Tietysti sähköpostillakin sopisi hyvin itselle.

11. jyrik

jyrik Member

805
    0
    16

Onko muuten kukaan käynyt paikan päällä viemässä filmejä? Onko noilla käyntiosoitetta vai pitääkö sopia jotenkin erikseen? Muistaakseni joskus kesällä palloilinkin noilla tietämillä ja ohimennen yritin löytää who's nextiä, mutta taisi löytyä vain lukittu ovi...

12. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38
  13. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36

On käyntiovi siinä kohdalla. Kahdestakin kadun puoleisesta pääsee sisään, ja vissiin talon takaakin. Kadun puoleisessa ovessa on postiluukku, jonka päällä lukee Who's next lab. Pulju on siis auki suunnilleen virka-aikaan, ulko-ovet luultavasti pidempään. Itse Who's nextin ovi, siellä sisällä, on lukossa, mutta vieressä on ovikello.

14. Peterri

Peterri

1
    0
    0
  15. jyrik

jyrik Member

805
    0
    16

Tulinpa kysäisseeksi 220-rullaformaatin kehityksestä. Vastaus:

[QUOTE>
    [/QUOTE]

Onko muuten miten yleistä että 220:n kehittäminen kustantaa tasan tuplat 120:n kehitykseen verrattuna (olen ollut siinä käsityksessä että 120 olisi tuolla 5e)?

16. kto

kto Well-Known Member

2 603
    103
    63

Miksi ei pitäisi maksaa tuplaa? Filmiä on tuplat...
    Vai piditkö liian halpana?

17. jyrik

jyrik Member

805
    0
    16

En sanonut että ei pitäisi maksaa tuplaa. Kysyin yleisiä käytäntöjä ihan siksi etten 220-palveluja ole aiemmin tarvinnut. Tsiisus.

18. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Kiinnostaisi myös tämä 220 käytäntö.. Useinhan arvellaan että sillä saisi enemmän filmiä kehitettyä normaalihintaan. Eipä oo tullu kehitettyä kuin omatoimisesti tuon mallista filmiä.

Tottakai siinä kuluu tuplasti mömmöt, mutta liekö isoilla volyymeilla mitään merkitystä, käytetään varmaan tuoreistustakin... Itse tehdenhän tuo maksaa tuplasti.

19. kto

kto Well-Known Member

2 603
    103
    63

Oho, sori, jos häiriinnyit.

220 diaa varmaan kehitetään joka mestassa ja jos haluat, tee hintavertailu 120/220 ja kehitä siellä missä on halvinta.

Me muut kehitetään E-6set siellä missä ne tehdään hyvin. Syvä kiitos Sörnäisiin!

20. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Aijoo olihan se vastaus tossa :).

Niin saahan sitä kai kysellä ja miettiä, ei tässä oltu dissaamassa Who's Next Labia mielestäni?