Silverfast on negatiiveille vähän mututuntumaa, siksi pidän ehkä Vuescan :in värien neutralointi jokseenkin helpompana.
Kun on kerran löytänyt hyvän negafix asetuksen niin voi tietty skannata koko filmin, mutta käytännössä se ei ole suositeltavaa koska jokainen ruutu pitäisi säätää vähän erikseen, jos haluaa hienostella. Siksi Silverfast kehitti HDRi tiedostojen skannaus joita pääsee editoimaan jälkikäteen, vähän niin kuin digikameran raakakuva. Valitettavasti HDRi vie paljon levytilaa.
kinonegat Nikon ES2 + NLP. ES2:n diapidikkeeseen sopii vain Gepen ohuet tai pahvikehykset. Toisaalta olen digitoinut v.2008 kaikki diat projektorin kuvaportista kuvaamalla. 50 dian lippaan digitointi kesti n. 5 minuuttia jälkikäsittelyineen PS:n actionilla.
Minä sekoitan kemiat suurlabbispakkauksista ja ne sisältävät myös starttereita. Tehtaalta olen saanut oikeat sekoitussuhteet one-shot -kehitykselle. Ei tarvitse säätää erikseen, kun on aina oikeat ja tuoreet aineet. Ja tulee aina tasalaatuista jälkeä. Eikä tarvise tuorestaa kun on aina tuoretta kemiaa.