Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

kuitupaperia

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana pikkuteemu, 23 Elokuu 2006.

mistä läheltä saa Polygrade-V. FB PG - V. 5 eli Forten neutraalia semimattaa tuplapaksua kuitupaperia?
    Mistä yleensä kuitupaperinne ostatte?

1. kto

kto Well-Known Member

2 604
    103
    63
    Forten papereita taitaa olla aika vaikea löytää. Ilmeisesti tehdaskin meni "valtion lunastukseen", mutta kaiketi tuotanto jatkuu. Fotoimpexin papereista osa taisi/taitaa tulla Fortelta, mutta tuon koodin mukainen sovittaminen on hankalaa.

Läheltä? Fotoimpexiltä kuitenkin saa lukuisia kuitupapereita, mutta kannattaa olla kärsivällinen, koska kaikkea luettelon tavaraa ei aina ole varastossa. Heillä on omien brandien lisäksi myynnissä myös Foman tavaraa, ainakin Fomatone on hieno paperi. Hyvin lämminsävyinen, seleenissä neutraalimpi. Mutta en tiedä, kuinka tuo etsimääsi Forteen rinnastuu. Ja Adox siis voi olla samaa kamaa Forten kanssa....

2. äyni

äyni Member

414
    0
    16
    Fortea oli myynnissä Budapestin Forte-kaupassa aika käsittämättömiä määriä, joten ilmeisesti tavaraa on.
    Britannian pojat ja tytöt Silverprintissä ainakin Fortea kauppaavat.

Fotoimpexin Adoxit on brittiläistä tuotantoa, luullakseni Kentmereä. Sinänsä oikein oivallista tavaraa, ainakin kiiltävänä (mattaa en ole kokeillut). Pärjää mainiosti verrattaessa Forteen.
    Foman kuituja en ole kokeillut, mutta ainakin muovit on kamalaa liprua ja sävyntoistokin on vähän semmoista...
    Kaikessa missä olen päässyt vertailemaan fomaa ja fortea on forte vetänyt reilusti pidemmän korren. Näin on näreet niin paperin kuin filminkin suhteen.

Suomen maaperältä voi olla vaikeaa löytää mitään muuta kuin Ilfordia, ja sitäkin vain kalliilla.

Silverprint näyttää myyvän muitakin ehkäpä kokeilemisen arvoisia papereita, kuten Oriental Seagullia (mikäli se enää on samaa tavaraa, mistä olen kuullut unelmien olevan tehdyt :)

Onnea metsästykseen!

3. niin neutraalia semimattaa kuitupaperiahan minä etsin, ei sen fortea tarvi olla.
    mattaa on ja kiiltävää neutraalina mutta semimattat onkin sitten lämminsävyjä :(