Vs: Kehitesuositus TMax400? Mulla on tosiaan kinokokoinen T-Max 400-rulla, jonka voisin tänään kiepauttaa HC-110-liemessä (B, 6 min, 20 asteessa). Voin laittaa sen jälkeen esimerkkiruutuja tähän ketjuun.
Vs: Kehitesuositus TMax400? Filmi kehitetty, huomenna skannaan ja postaan. Mulla on pahat tuntemukset onnistumisesta. Näyttää melko valjuilta negatiivina eli jäi varmaan tummaksi. Pistän kameran piikkiin (Rollei XF 35), mittari ei varmaan ole ihan kunnossa.
Vs: Kehitesuositus TMax400? Voe voe, pepulleen meni tuo T-Max 400. Alivalottunut filmi ei näyttänyt hyvältä normikehityksellä ja skannaustuloksena on korkeaa kontrastia ja rajuja kurveja. Better luck next time.
Vs: Kehitesuositus TMax400? Harmi. Tässä TMAX400:sta Xtolilla. Kuva ei ole ihan skarppi oikeasta paikasta mutta antanette anteeksi kokemattomuuteni keskarin kanssa
Vs: Kehitesuositus TMax400? Jatketaan saman mallin kanssa Viite: http://www.rollaweek.com/film-recipes/ Tuo Perminnan ehdotus tmax400 + rodinal jäi mietityytämään 1:25 suhteen vuoksi. Tässä testin tuloksia: Tmax400@ISO800, Rodinal 1:25, 6min, agitointi alkuun 15-20sek (5 kääntöä) ja sen jälkeen yksi kääntö per minutti. Periaatteessa tmy-2 voidaan valottaa @400 tai @800 ja kehitysohje on sama. Rodinalin tapauksessa joka ei ole erityisesti prässäykseen tehty kehite, jatkoin siis aikaa minuutin ja vähensin agitointia. Mielestäni on jo aika toimiva resepti joka ei juurikaan tarvitse photari säätöä Kalusto HBL + Distagon150, taisi olla f8 ?
Vs: Kehitesuositus TMax400? Oon viime aikoina käyttänyt Rodinalia melkein pelkästään 1+25 suhteella, koska olen laiska ja tuolla saa kehitysajan lyhyemmäksi. Eh... Ainakin T-Maxin 400@1600-kehityksessä 1+25 tuntui toimivan hyvin. Ei ole tullut hetkeen kuvattua T-Maxia. Näyttää tosi hyvältä! Tuo minuutin lisäys teki varmasti hyvää. Mihin perustit tuon reseptin, aiemmin mainittuun HC-110 B, 6min, 20C -reseptiin?
Vs: Kehitesuositus TMax400? resepti oli kompromissi kolmea asiaa: -mass dev chartin rodinal 1+25 iso400, 5min -tmax400 prässäys rodinalilla iso1600 , 1+25 ja pienellä agitoinnilla, 12min -tmax400 kehitys on yleisesti sama sekä iso400 ja iso800. Noista siis mutuna arvottiin keskiarvo
Vs: Kehitesuositus TMax400? Minua hämää puhe eurooppalaisista ja amerikkalaisista HC-110:stä; itse ostin litran siirappitörpön Saksasta aikoinani 2008 ja se oli sitä paksumpaa ns. "amerikkalaista" versiota; missä sitä "euroversiota" myydään? Tulin eniveis siihen tulokseen että kiva jälki Tmax400:lle onnistuu Xtolilla paremmin, mutta HC:n vahvuudet ovat omalla sarallaan toki kiistattomat.
Vs: Kehitesuositus TMax400? Saksasta minäkin olen "amerikkalaista" saanut. En itse asiassa tiedä, mistä "euroversiota" saa. Myös brittikauppojen tuotekuvissa on "amerikkalainen" pönttö. Mutta jostain sitä toistakin versiota ilmeisesti saa, koska tuo epävirallinen HC-110-sivusto siitäkin puhuu. Ilmeisesti eurotiiviste myydään 500ml pulloissa. Kodak HC-110 Developer - Unofficial Resource Page
Vs: Kehitesuositus TMax400? Noi "massive development chartit" on aika lottoa, selkeä fakta on että skannattava nega voi olla ohuempi. printattavassa täytyy olla paukkua jotta tulisi hyvä printti. ainoa oikea tie on testata itse, ja laittaa oikeita muistiinpanoja.