Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kauppatavat kunniaan

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana juhaa, 3 Maaliskuu 2008.

1. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Tuleeko kellään muulla kuseteksen makua, kun kameratavaraa myydään otsikolla "Harkitaan myytäväksi"?
    Mitä järkeä on laittaa tavaraa kuvineen tänne Laukun myydään -palstalle ja huuto_piste_nettiin huutokauppaan, jos tavaroiden myyntiä vasta harkitaan? Huuto.netissä vielä ilmoitetaan, että hintavaraus on korkea, jotta voi arpoa myykö vai ei. Ihan käsittämätöntä touhua. Mihin normaali tolkku on kadonnut?

2. JukkaT

JukkaT

51
    0
    0
    Vs: Kauppatavat kunniaan

Ihmisillä on outo tapa kiintyä tavaroihin ja muuttaa se lisäarvoksi joka pyritään hyödyntämään rahallisesti. Minustakin tämä harkitaan... -tyyli on omituista. Mielestäni jos kerran myydään niin sitten myydään eikä siihen mitään sen kummempia ehtoja tai arvuutteluja tarvita. Toivottavasti löytyy harkitsevaa ostajakuntaakin...

3. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38
    Vs: Kauppatavat kunniaan

Noh jos tuossa ei kerrottaisi että "harkitaan", olisi se melko normaalia huuto.net toimintaa vrt. 1000e hintapyynnillä myytävät "harvinaiset" Lubitelit yms.. Tietysti jos myydään, niin sitten pitäisi myös myydä.

Itseä on lähinnä häirinnyt se, kun samat käyttäjät laittavat myyntiin kerralla xx tavaraa, joilla jokaisella on oma myyntiketjunsa, varsinkin jos näitä ketjuja sitten nostellaan kaikki kerralla tasan viikon välein useammankin kerran, kun ei kaupaksi mene.

4. Vs: Kauppatavat kunniaan

Tämän kusetuksen taustalla on yksinkertaisesti lupaus, jonka olen antanut tuttavalleni/ystävälleni. Tavarat , joita olen myymässä ovat hänen ja niillä on hänelle tunnearvoa, omieni kanssa en toimisi näin. Hintavarauksen olen vetänyt yläkanttiin juuri siitä syystä, että joudun neuvottelemaan myymisestä (myyntihinnasta) ystäväni kanssa ennen kaupan solmimista.

Laitoin listan palstalle, koska monet sillä olevista tavaroista ovat minulle outoja, halusin nähdä onko niihin kiinnostusta ja mitä arvoa niillä voisi olla. Sitten olen ilmoittanut täällä kun tavara on mennyt huutonettiin myyntiin. Uskon, että useimmista tavaroista tehdään kaupat vaikka hintavaraus ei täytykään, mutta asia ei ole yksin minun vallassani. Jos tavara ei mene kaupaksi ja jatkan sen myyntiä, en ilmoita siitä täällä tai muuallakaan toista kertaa.

Toimintani peruslogiikka on se, etten kuseta sen enempää ystäviäni kuin muitakaan ja jos valita pitää, niin kaikkein viimeiseksi kusetan ystäviäni, muista läheisistäni puhumattakaan.