Onko suosituksia mitä pitäisi tehdä? "Ostin" täältä objektiivin ma 18.4, jolloin maksoin sen myyjälle samantien ja annoin pyynnöstä osoitteeni postitusta varten sekä kuittasin samalla maksun suoritetuksi. Viikkoa myöhemmin 25.4, eli seuraavana maanantaina utelin, että onkohan tuo obiska jo laitettu postiin, koska hänestä ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kuin kuittasin maksun - ei vastausta... Tästä on nyt kulunut viikko, eikä mitään ole kuulunut. Kyseinen nimimerkki on ollut täällä viimeksi tänään.
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Tiedä sitten mistä kyse sun kohdalla, mutta mulle kävi juuri niin, että oli paketti tulossa, joka oli lähettäjän mukaan lähetetty 26.4. Ennätin jo ihmetellä mihin joutunut. Eilen kun viestittelin lähettäjän kanssa, niin sain lähetyskoodin. Koodi kertoi, että paketti oli ollut perillä paikallisessa postissa jo 27. pvä. Mulle ei minkäänlaista ilmoitusta ollu tullu. Toki sun kohdalla on jo vähän enemmän aikaa kulunut, joten tsekkaa ylläpidon kanssa. Ja siis omalla kohdallani, sain priiman tavaran (jopa odotuksia paremman), posti/lapset/kissat vaan olivat syöneet kupongin.
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Kyllähän se, että kyselystäkin on kulunut jo viikko vastaamatta indigoi toki jotain. Aina olen tällä foorumilla uskaltanut maksaa etukäteen ostokseni, ja uskallan jatkossakin, mutta tuollaiset on juuri siitä syystä varmaan parasta ylläpidonkin kautta koitettava selvittää, on kaikkien etu, että kaupankäynti täällä on turvallista. Ymmärrän toki, ettei ylläpidolla ole asiassa osaa eikä arpaa eikä minkäänlaista vastuuta, mutta heillä on kuitenkin keinot yrittää asiaa selvittää.
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Myyjänhän pitäisi kuitata, että on saanut maksun. Maksoitko pankkitilille vai miten?
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Mulle ei täältä eikä muualtakaan tullut mitään ongelmia ostamisen tai myymisen suhteen. Se että tavara on matkannut jonkun aikaa tai väärään paikkaan on tietty hiukan pitkittänyt ostoksia.
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Joo, oli just sama tapaus mitä vähän epäilinkin. Pistäkääs ihmiset minulle ihan vapaasti yv:llä tietoja jos on näitä ongelmia, kun tässäkin tapauksessa on ainakin kaksi käyttäjää jotka ovat samassa tilanteessa saman myyjän kanssa. Harvemmin näistä julkisesti kukaan keskustelee, mutta ylläpidolla saattaa olla kokonaiskuvasta tietoa.
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Jäin tässä ihmettelemään miksei näiden epärehellisten tai epäluotettavien myyjien nimimerkkiä paljasteta. Ostajat osaisivat pitää varansa näiden kanssa tulevaisuudessa. Huutokauppasivuillahan palautteet paljastavat nämä epärehellisin aikein huseeraavat.
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Asia on siltä osin vaikea, ettei ketään saa loukata, ellei ole aivan varmaa tietoa. Varma tieto on aika haastellinen määritellä, esim oikeuden päätös olisi sitä, mutta nämä ongelma-asiat ovat usein kesken ja pelkästään toisen osapuolen kertoma kokemuksensa ei ikävä kyllä ole "varmaa tietoa", vaikka tapahtuma olisikin totta. Kunnianloukkaus on valitettavan vakava asia ja onhan sekin oikein, ettei varkaus/muita epäilyjä julkisteta ellei ole aukotonta näyttöä. Toivottavasti tämä asia kuitenkin selviää ilman oikeudenkäyntejä tai rikossyytteitä. Ikävää ja turhaa kiusaa, kun asiat menevät pankkitilien kautta, niin aina henkilöt ovat todellisia ja helposti seuraa sanktioita.
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Yleensä näissä mahdollisissa huijaustapauksissa on yhteistä se, että ostajille tulee mieleen vasta parin viikon kohdalla että onko joutunut huijauksen kohteeksi. Tässä vaiheessa kaupankäynti estyy ylläpidon toimesta ja viestit / myyntiketjut siirretään arkistoon odottelemaan viranomaisten tietojenluovutuspyyntöä. Mutta: Nimimerkin kunniaa ei voi käsittääkseni loukata, joten mitään estettä nimimerkin julkaisuun ei ole jos joku asianomainen sen haluaa tehdä.
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Minusta olisi paikallaan, että joku asianosainen julkistaisi tuon nimimerkin. En minä tirkistellä halua, mutta tässä on sillä tavalla yleisempi intressi, että tällaisesta toiminnasta olisi olemassa jonkinlainen varoitusjärjestelmä,olkoon kuinka huono ja viivästynyt tahansa...
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Ei todellakaan. Pitemmän päälle siitä tulee yhtä turha ja epäoikeudenmukainen kuin hyvät kauppakumppanit -ketju. ed. Tämä johtuu siitä, että ei ole olemassa mitään standardia siihen, oliko kauppa hyvä vai huono ja missä määrin se johtui mistäkin ja kumman osapuolen kommunikoinnin puutteista. Joku nipottaa julkisesti ihan toisenlaisesta asiasta kuin toinen. Lisäksi ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita. Yhden kerran huonompi kauppakumppani voi olla myöhemmin erittäin hyvä. Edellyttäen toki ettei mitään anteeksiantamatonta ole tapahtunut ja puutteet on korjattu. Toisinpäin on myös joskus tilanne ja silloin voi huomata ettei luotettava kauppakumppani -merkintä takaa mitään. Toimittamatta jäänyt tavara ja kadonnut myyjä olisi toki yksi ketjun aihe. Sekin on joskus eri asia kuin huijari, jolle on jo oma ketjunsa.
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Nyt ihan mielenkiinnosta kysyisin, mitä eroa on huijarilla ja sillä, joka ei toimita maksettua tavaraa?
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Eroja on muitakin, mutta yksi on vielä elävän ja yllättäin kuolleen välillä. ----------------- Kyllä minäkin tuon nimimerkin mieluusti näkisin julkisesti tässä. Ei siinä kovin pahoja tehdä hänelle missään kuviteltavissa olevassa tilanteessa, sillä kaikki selviää yleensä aikanaan.
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Kyllä ihan selvästi on hyviä tai huonoja kauppakumppaneita. Siinä ei tulkintoja tarvita.
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta Kuollut on ainakin minun mielestäni melko huono. Sairaskin. Tulkinta tarvitaan aina. Mutta miksi ihmeessä vain hyvä tai huono?
Vs: Kaupankäyntiongelmia foorumin kautta No kuollut tuskin ainakaan vierailee haudan takaa kameralaukku.comissa. Luulisi että jos kykenee täällä käymään niin kykenee myös vastaamaan ostajan yksityisviesteihin.