Vs: Kaunotar! Ot. Tuommoinen kaunotar taisi olla myynnissä eräässä kamerakaupassa tapiolassa, ihan vaan huomasin.
Vs: Kaunotar! Jep, olen sitä kanssa katsellut. Malli on MX-EVS, Tessar 3.5 -linssillä. Vaikuttaa hyväkuntoiselta, mutta on mielestäni hieman tyyris...
Vs: Kaunotar! Ehästä, toimivasta ja huolletusta koneesta laukulla liikaa? Eikun ihan kohdllaan tai halpa! Se on 10 % periaatteessa lähestulkoon samanlaisen uuden Flexin hinnasta. T. K.
Vs: Kaunotar! Täytyy myöntää että en ole Rolleiflexien hintojen asiantuntija, malleja on niin monta. Mielestän vaan tuolla hinnalla saa jo Rolleiflexin parempiakin malleja, täällä Kameralaukussakin niitä on myyty. Ja eikö Jukkiskin maksanut omastaan ”vain” 200 euroa?
Vs: Kaunotar! 60e paikallisesta panttilainaamosta. Pitäis kyl viedä huoltoon kun 1s aika tahmaa pikkasen. Muuten kyl hieno peli!
Vs: Kaunotar! Mikä Rollei tuo on? Näyttää samalta kuin minun? T Jukka Rollei kannattaa huollattaa. Sitten on pitkäksi aikaa normaali kamera. Mä ostin 50 eurolla silloin p11 diaprojektorin ja huolto maksoi 350 euroa. Ei kaduttanut yhtään. T Jukka
Vs: Kaunotar! Tuo 200 € on ihan käypä hinta elämää nähneestä, mutta toimivasta Rollecord V:stä, ei "paremmasta Flexistä". Hyväntekeväisyys on tietysti asia erikseen. Ja saahan toisaalta moni noita kameroita perhepiirissä ilmaiseksikin. Jos siistin, toimivan ja huolletun 2,8 F:n laukulla saa 1000 €:lla niin ilman muuta kauppa on ollut hyvä. Käypä kollaamassa EP:n ikkuna säännöllisesti niin näet maamme hintatason. Ja arvokamerat, ne vähät mitä Suomessa on, taitavat olla Euroopan halvimpia. Ja sitten GX:t ja FX:t ovat asia erikseen. T. Kerkko.
Vs: Kaunotar! Joo, sellaista säkää kun Teemulle kävi ei voi kohdalleen odottaa... Kohtuuhintaisia Rolleiflexejä on Kameralaukussakin kuitenkin myyty jonkin verran, tässä yksi esimerkki samanlaisesta mallista: http://kameralaukku.com/forums/smf/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=0 Aikaisemmin tässä ketjussa oli esimerkkinä arvostetumpi 3.5F Planar-linssillä, joka myytiin ebay:ssa hintaan 460 euroa. Itse lisäsit aikaisemmin ketjuun jenkkisaitin, jonka mukaan MX-EVS (uusin Type 5 -malli) hinnaksi arvioidaan 175-275 dollaria, eli noin 110-175 euroa. Vanhemmat huomattavasti halvempia. Kuten sanoin, en ole tämän merkin asiantuntija. Mutta näiden esimerkkien valossa olen muodostanut oman käsitykseni kyseisen, MX-EVS -mallin hintatasosta. Ja EP-kameran ikkuna on ihan tuttu paikka, joskus käyn sisälläkin. Jopa kauppoja olen siellä tehnyt, muttei Rolleilla ;-)