Aina sillointällöin vilahtaa kommenteissa sanonta "kaunis valo". Aika usein itse en sitä ole kaikista mainituista kuvista huomioinut, mutta tokihan semmosta on olemassa. Jos keskityttäis muotokuvaan, niin minkälainen on mielestäsi kaunis valo? Itse tahtoisin että valolla on selvä suunta ja kontrastitkin senverran suuria jottei tarvitse arvailla. Tasaisen harmaista en kovin paljon tykkää, niitäkin tahtoo tulla omiin kuviin vaikka ei tahtoiskkaan.
Vs: Kaunis valo? mulla se taitaa olla sellanen hallitsematon hajavalo .. ainakin mun kuvista päätellen ,D
Vs: Kaunis valo? Studiokuvissa kaunis valo taitaa olla vain sellainen kiertotie ilmaista että pitää kuvasta mutta ei osaa sanoa suoraan sitä =) Toki siihen liittyy yleensä pehmeä valo, joka kuitenkin muotoilee. Semmoinen nätti, ei perus-studion bulkkivalaistus.
Vs: Kaunis valo? kaunis valo on ihan subjektiivistä ja aiheesta riippuvainen. Yleensä sillä tarkoitetaan "rembrantmaista" pohjoisen ikkunan epäsuoraa valoa. mutta sekin alkaa maistua puulta vähitellen, Mulle "kaunis valo" on sitten vaikka suoraan flässillä päin pläsiä jos aihe sitä vaatii.