Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kauniimpi osapuoli :)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana nolifer, 20 Huhtikuu 2005.

    MBnet

    10D + Tamron 28-75mm f/2.8 @ 75mm f/2.8

    Kommentteja ja parannusehdotuksia? :)

    PS. Ensimmäinen postaus tälle foorumille!
     
  1. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Varsin pirteä kuva nätistä ja persoonallisesta tytöstä. Hyvää on ilme, hiukset, pirtsakka pusero. Hiukan olisin rajannut tuon vasemmalta yläkulmasta olevan valkoisen läikän pois ja ehkä funtsinut myös tuota rajausta muualta. Hyvää on se että oikealla on tilaa. Hiukan tausta on keskinkertainen. Tuo lumipenkka hiukan ärsyttää. Kuva on muuten teknisesti ja värillisesti varsin näppärä. Hiukan enemmän perhealbumiin sopiva kuva. Joka tapauksessa tälläisiä kuvia viitsii katsoa, kun on erisukupuolta kuitenkin. :)
     
  2. Yritin sitä rajailla photoshopissa, mutta silloin lähtisi osa hiuksia myös pois :(

    Taustana puita, jokea ja sillankaide... ei lunta ;)
     
  3. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vasemmalta leikkaat, olkapäätä menee mutta vaikia sommitella tällä explorella. Hiuksia ei kannata leikata ellei ihan pakko ole. Kokonaan sitä läikkää ei välttämättä tarte poistaa.
     
  4. Upee vastavalo pläjäys. Ja mikä parasta, on saatu vastavalokuvaan vielä tumma tausta, mikä aikeuttaa upeen kehyksen hiuksille. Toisaalta tämä hehku tummaa taustaa vasten tuo ilmi et on tukka hiukka sekasin. Eli enskerralla ensin kuvat ja vasta sitten niitä halipusuja ni pysyy hiukset kuosissa.

    edit:typo
     
  5. Täytyy kompata Nieppiä tuon vastavalon osalta. kivat vihertävät silmät. hieno!
     
  6. amn-

    amn-

    86
    0
    0
    Kyllä nuo hiukset tekevät tästä kuvasta hienon!
    Tuo vasemman yläkulman puhkipalanut läikkä, pieni croppaus ja loput photoshopissa healing brushilla, olisi mun parannusehdotus.

    Edit: Sori, oli pakko testata, tuossa olisi oma ehdotus, poistan jos haluat
    http://www.kolumbus.fi/mikko.niininen/aaniininen/satu_1_mod2.jpg
     
  7. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Hyvältä näytti tuo korjaus minusta.
     
  8. Kiva kuva ja tukan lievä sekopäisyys on kiva, kun valo käy noin.

    Parannettu versio on vielä parempi. Mukavaa, että Amn jätit vähän tuota vaaleaa. Minusta se sopii tonne.
     
  9. En taaskaan pysty näkemään mikä tässä kuvassa niin hienoa oikein on. Näyttää hyvällä kameralla otetulta "räpsyltä".

    - Tausta harmaan eloton
    - Hieman ilmeettömät kasvot
    - Kasvoissa epätasainen punerrus/laikukkuus
    - Vaatetus on "tuulipukukansa" tasoa
    - Kuva on lähinnä vain tylsä

    + Silmät terävät
    + Hiuksissa hieno hohde

    Kuva on kokonaisuudessaan lähinnä vain kymppikuva-albumi tasoa.
     
  10. Sitä kutsutaan luonnonkauneudeksi. ;)
     
  11. Näyttää moukan antamalta kommentilta
     
  12. Täällä ei siis voi kommentoida ilman moderaattoreiden vittuilua?

    Ei se mikään hyvä kuva ole vaikka oletkin eri mieltä.
     
  13. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Eikö moderaattorilla ole oikeutta sanoa, mitä mieltä on sinun mielipiteestäsi? Minusta kaikilla on, moderaattoreilla ja muilla.

    Mikä sinusta tekee hyvän kuvan? Minusta hyvä kuva on sellainen, josta ihmiset pitävät, tai joka liikuttaa ihmisiä. Moni pitää tästä kuvasta. Se on siis minun määritelmälläni hyvä. Jotkut eivät pidä tästä kuvasta, mutta ei se tee kuvasta huonoa. Ei kuva voi tavoittaa kaikkia.

    Tähdentäisin kuitenkin, ettei mielestäni yksikään kuva ole itsessään hyvä eikä hieno, ei huono eikä karmea. Klisheisesti väitän, että kauneus (tai rumuus) on katsojan silmässä. Kuva vain on ja möllöttää, sinä ja minä katsomme sitä ja käsitämme sen tai olemme käsittämättä. Päälle voidaan asettaa subjektiivinen näkemys siitä, mistä kuvasta pidämme, ja siitä, mikä on hyvä kuva.

    Monilla nämä näkemykset ovat suunnilleen samat: Hyvä kuva on sellainen, josta pidän. Itse taas olen sitä mieltä, että kuva voi olla hyvä, vaikka minä en ehkä pidäkään siitä. Se vapauttaa "hyvyyden" määritelmää, sallii nähdä hieman vähemmän mustavalkoisesti.
     
  14. Hyvin sanottu.. kauneus on kuvasssa, eikä siinä kohteessa. Jos joku kommentoija tykkää kohteesta, ei se tarkoita sitä että itse kuva olisi hyvä.
     
  15. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Olemme siis eri mieltä.
     
  16. Onneksi. Tämä on tietääkseni valokuvausfoorumi, jossa keskustellaan itse valokuvista eikä niitten kohteista.
     
  17. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    En ole keskustellut kuvan kohteesta. Olet ehkä ymmärtänyt minut väärin. Luehan ajatuksella. Sanoin, että kuva ei itsessään ole ruma eikä kaunis, kiinnostava tai tylsä. Katsoja, se joka sitä kuvaa katsoo, tekee siitä itse itselleen oman näkemyksen, myönteisen tai ei.

    Pelkästään se, että kuva on tuosta tytöstä, voi hyvin tehdä kuvasta älyttömän kauniin kuvan ottajalle, koska siinä on hänen rakastamansa ihminen. Ankaran riidan ja katkeran eron jälkeen kuva saattaa muuttua rumaksi.

    _Sinulle_ ja minulle, jolle kuvan henkilö on lähestulkoon yhdentekevä, merkityksen tekee sitten muu. Sommittelu, valaistus, muu tekninen toteutus, värimaailma, kuvattavan ilmeet ja niin edespäin. Kuitenkin, kuten jo sanoin, mielestäni hyvä kuva on sellainen, joka on jollekin mieleen, tai joka saa jonkun liikkeelle, ajatukset toimimaan. Hyvä on tosin mielestäni melko turha määrite, koska en usko, että kuvalla _on_ hyvyyttä tai huonoutta. Kuva nyt vaan on.
     
  18. Kerroinkin oman mielipiteeni, johon alettiin pullikoimaan vastaan. Yhtä pyhä minun mielipiteeni on kuin jonkun toisenkin.

    Voi cheesus.. ensimmäinen kuvahippi johon olen törmännyt. Tänne on turha kuviaan laittaa jos ei kritiikkiä halua. Tällöin voi laittaa ne vaikka Suomi24-palstalle. Tosin kuvan ottaja ei tähän mitään kommentoinut. Ei tämä tästä puhumalla parane.
     
  19. Kyllä voi. Se on hyvä, jos tulee vähän väittelyn poikasta. Tyhmäähän se on keskustella, jos kaikki ovat samaa mieltä.

    Oma näkemykseni moderaattoreista ja heidän/meidän kommenteista on, että kun keskustellaan, niin modet ovat ihan tasavertaisia keskustelijoita siinä missä muutkin. Ei ole virallisia mielipiteitä.

    Eli anna palaa vaan takasin.