Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

kaukoputken avulla kuvaaminen

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana juhma, 26 Marraskuu 2006.

  1. juhma

    juhma

    23
    0
    0
    en muista millä nimityksellä tuo kulkee (jokin digiscoping tms) ja haluaisinkin tietää paremmin kuinka toi homma menee ja millaista laatua saa. kamerana olisi canon 350eos ja putkena ef-s 18-55 1:3.5-5.6. Olen käsittänyt että kameran ja kaukoputken väliin tulisi jokin sovitin. onkohan tuollaisesta mihinkään luontokuvauksessa? heittäkään kommentteja ja vinkkejä..
     
  2. Vs: kaukoputken avulla kuvaaminen

    No heti alkuun sen verran, että ilman sovitettakin onnistuu kuvaaminen. Voipi olla, että tarvitset 50 millisen millä kuvaaminen onnistuu. Objektiivin halkaisija siinä on juuri sopiva kaukoputken etsimeen. Katoppa tuolta vähän enemmän Foto Fennica Verkkokauppa
    Sieltä löytyy tietoa, tosin päivitykset lienevät unohtuneet.
     
  3. Hyvä osoite

    Täältä löytyy sekä tietoa että apuvälineitä ja tarpeita:
    Home
     
  4. Eppu75

    Eppu75

    11
    0
    0
    Vs: kaukoputken avulla kuvaaminen

    Olen menestyksekkäästi kuvannut kaukoputken läpi pokkarilla ja voin kannustaa, että kyllä systeemi toimii, mutta valoa se vaatii. Pilvisellä säällä kuvaamisesta ei yleensä ole tulut kuin paha mieli. Ja kaiken lisäksi kaukoputkeni on melko valovoimainen Kowa TSN-823. Pokkarilla (Pentax optio sv) kuvaan ilman adapteria.
    nyt olen hankkimassa järkkäriä, kiikarissa EOS 30D ja minuakin kiinnostaisi, onnistuuko järkkärillä kuvaaminen putken läpi lainkaan (hankin kyllä jonkun 100-400 objektiivin, mutta suurempi suurennos kiehtoisi silti). Onko kokemuksia Canonilla scouppaamisesta? Adapterilla vai ilman.
     
  5. Vs: kaukoputken avulla kuvaaminen

    Kyllä se Canonilla onnistuu, hankit vaan 50mm f:1.8 tai vastaavan. Sovitettakaan ei välttämättä tarvitse. Painat vaan linssin okulaariin kiinni, aukko 1.8, käsitarkennus äärettömään ja tarkennus kaukoputkella. Täällä on paljon Canon+putki kuvia: Lintusivut Petri Kuhno
    Sovitteella se on helpompaa, ei tarvitse pidellä kameraa toisella kädellä, kun toisella tarkennat kaukoputkea.