Elikkä kysymys kuuluu: kuinka saan PW:n yhdistettyä Speedlite 580 ex salamaan. Ostin tänään Haman valmistaman kappaleen, joka liitetään salaman alle, ja jossa on piuhalle paikka, mutta se ei toiminut. Ei laukaissut salamaa lainkaan. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä yhdistelmästä tai jotain vinkkejä, joilla saisin homman toimimaan? Kiitoksia kaikille etukäteen!
Vs: Pocket Wizard ja Speedlite 580 ex? Mulla oli ainakin semmoisen Haman palikan kanssa ongelmana, että se salaman kenkä ei mennyt riittävän pitkälle sinne hahloon ja välähdyksen tuottamiseen vaadittava kontakti jäi uupumaan. Mä ratkaisin ongelman viilaamalla siitä palikan edestä muovia pois, mutta ei se mikään kovin tyylikäs ratkaisu ollut. Muistaakseni piti vielä niistä raudoistakin viilata takaa hieman pois.
Vs: Pocket Wizard ja Speedlite 580 ex? Ymmärrän. Viilaamaan siis! Kiitos paljon! Ilmoitan josko minulla kävi tuuri!
Vs: Pocket Wizard ja Speedlite 580 ex? Oli manualilla. Ei mulla ollut viilaa, niin jouduin paukuttamaan muovin pois vasaralla ja puukolla. Pitäs vielä saada metallia vähän pois tieltä, niin ehkä sitten toimis.
Vs: Pocket Wizard ja Speedlite 580 ex? Kyllä välähtää myös ttl-tilassa. Siinä haman-palikassa pitäisi olla semmoinen muovi, ettei ne ettl-nastat ole oikosulussa. Jos vähänkin tämän näköisestä palasta on kyse. Telefoto – Fotokauppa kotonasi, etkä maksa liikaa. Noissa orjakennoissa Telefoto – Fotokauppa kotonasi, etkä maksa liikaa. on kanssa se ihan sama vika.
Vs: Pocket Wizard ja Speedlite 580 ex? Saman tyylinen, mutta piuha ei ole sokeripalassa kiinni. Tämä on siis kyseessä: Telefoto – Fotokauppa kotonasi, etkä maksa liikaa.
Vs: Pocket Wizard ja Speedlite 580 ex? Ennen kuin rikotat enempää tuota, niin esitän epäilyni, että mahtaako tuo toimia tuossa tarkoituksessa lainkaan. Tuo taitaa olla ainoastaan sitä varten, että kamerasta saa salamalle pc-liittimen kautta kontaktin. Tuossa ei taida olla salaman keskinastaa varten lainkaan sitä metallilätkää.
Vs: Pocket Wizard ja Speedlite 580 ex? Olisko tähän ongelmaan mahdollisesti joku muu ratkaisu. 580 EX II tietysti!
Vs: Pocket Wizard ja Speedlite 580 ex? Siihen on ratkaisuna tuollainen kaapeli -> FlashZebra.com: Female Hotshoe to Pocket Wizard, CyberSync or Elinchrom Skyport (Item #0126) Vastaavia kyllä varmaan löytyy kotimaastakin jostain, ehkä. Mä olen aina viritellyt itse niin en tiedä. Toinen arvokkaampi vaihtoehto on tuo -> Telefoto – Fotokauppa kotonasi, etkä maksa liikaa. Tai sitten tuo -> Telefoto – Fotokauppa kotonasi, etkä maksa liikaa. mutta siihen pitää tinata toinen liitin tuohon johdon päähän tai löytää adapteri. Edit: näytti pienellä hakemisella löytyvän esim tuollainen -> SM Photo Sync -portti + hot shoe salamakenkään (SM-601) - Digitarvike.fi