Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

"Katson maalaismaisemaa"

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 1 Syyskuu 2010.

1. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: "Katson maalaismaisemaa"

No, no - älähän nyt rupee marttyyriksi. Sullahan on välillä ihan kivat jutut ja kuvat. Ota iisisti - kyllä se siitä !

Tsori OoTee (mä yritin vaan kannustaa)
    T Erska

2. Vs: "Katson maalaismaisemaa"

Anna olla, Anselmi, kestetään kuin mies. Onhan se virkistävää kun on joku joka haraa sivukaupalla vastaan. arvostan tuollaista omassa linjassa pysymistä
    Niinpä laitan ihan muuhun tarkoitukseen ajatellut kuvat esiin, näitä on sitten "shopattu" mulle tuttuun tyyliin, ja rutkasti...

3. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Kyllä on sitten melkoisen kivat kuvat !

4. Vs: "Katson maalaismaisemaa"

Mutta tuo softiksi meneminen on ihan perseestä, kattokaa Flickr:stä skarpimmat versiot.

5. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Pitää mennä tsiigaamaan - kiitti vaan vinkistä.

Ps. Hyvä että kestät "kuin mies" ...
    T Erska

6. kb

kb

2 235
    0
    0

Komppailen tätä, ja tuon keskustelun tehokkuuden parantamiseksi (heh:)) lisäpointin (joka on ehkä vähän offtopicia): minusta valokuvia on mukavinta näyttää ihmisille jotka eivät koe itseään missään määrin valokuvauksen harrastajiksi, koska he "kokevat" kuvat, pikemminkin kuin yrittävät jotenkin hajottaa kuvan osiin ja miettiä että olikos tää nyt ihan tylsä ja kun tossa on tommosta kohinaakin ja kuvassakin on vaan halko. Ja onkohan se nyt vähän tärähtänytkin.

7. Vs: "Katson maalaismaisemaa"

ei kai se kuva ole tärähtänyt, mutta kuvaajasta en mene takuuseen...

8. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Kun klikkaa kuvaa ja sitten vielä oik. ylänurkassa olevaa "expand to actual size" -ikonia niin kuvan näkee sellaisena kuin se on upattu.

9. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

No niin, tässä ihan oivia kuvia.
    Olen kuitenkin ihan aikuinen mies (uskokaa tai älkää), en viitsi katsoa ohjailua, modejen kanssa on turha vääntää, voin ja jätänkin mielummin sitten väliin, se on se mitä minä voin tehdä.

Yleisellä tasolla: yksi kuva enenestään tuntemattomalta kuvaajalta on vain se kyseinen kuva. Mutta kun näkee kymmeniä tai satoja kuvia samalta henkilöltä syntyy käsitys kuvaajasta ja hänen kuvaamisestaan.
    En vain ymmärrä miksi sitä ei saa komentoida.

10. Vs: "Katson maalaismaisemaa"

Nimenomaan. Lähtien ihan arkisista näppäilyistä päätyen vaikkapa moniin Capan sotakuviin jotka ovat epäskarppeja ja suttuisia, mutta niissä on jokin mikä vain koskettaa katsojaa.

11. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Eikä kosketa.

12. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
  13. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Kyllähän se noita liukastumisia osasi jotenkin kuvata ...

Jos liukastumiset "koskettaa" joitain tyyppejä - niin mikäs minä olen kieltämään sitä lystiä ?

Parempi että edes joku koskettaa - vaikka sitten paskasti rajatut ja kaikin tavoin sössöt liukastumiskuvat "sodista" ...

Tsori OoTee (täähän on kuitenkin herra Vatasen kuvaketju eikä minkään yliarvostetun "sotakuvaajan" ...)
    T Erska

14. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Propaganda-arvoja ?

15. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Capan "sotakuvista" :

Sentimentaalisia propagandakuvia ... liikuttaa jotain amerikkalaismielistä hampurilaisienmässyttäjää.

Aika paskaa ...
    T Erska

16. Vs: "Katson maalaismaisemaa"

Capa ei tainnut olla kovinkaan vahvasti propagandakuvaaja vaikka jenkkilehdille kuvasikin.

17. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Enkä minä voi kieltää sinua olemasta naiivi.

Propagandan uhri.

Amerikkalaisuuden talutusnuorassa- tietämättään ?
    Voi sääli ...
    T Erska

18. Vs: "Katson maalaismaisemaa"

Olen siis elänyt hirvittävässä valheessa kaikki nää vuodet. Kammottava erehdys. Onneksi opastit oikealle tielle.

19. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Niinpä.  Capa muuten oli Saksan kansalainen tuohon aikaan.  Lifen palkoilla, toki.