Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Katse.

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Miia, 9 Joulukuu 2011.

Vs: Katse.

En napsinu vaan suunnittelin huolellisesti joka kuvan no n 300kuvaa tuli otettua. Rohkeesti vaan markkinoimaan Kimo, laita vaikka blogi tai muunlainen sivusto ja tee mainoksia ja jaa niitä kauppoihin ym siten voi saadakin jokusen keikin ei muuta kun tsemppiä Kimolle.

1. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Olen kuitenkin vakituisessa työssä keikkamiehenä ympäri Suomea ja valokuvaus on rakas harrastus.Ei ole ollut tarvetta tyrkyttää, vaikka luulen osaavani tehdä riittäävää tulosta.Muutamat häät olen kuvannut ja palaute oli hyvää,liekkö sitten kohteliasuudesta.Hääkuvaajaksi en halua,aika stressaavaa hommaa,voisin kuvitella jonkinlaista miljöö ja muotokuvausta mutta vain filmille ja mielummin palkilla.Markkinat varmaan heikonlaiset. 

2. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Aika mahdoton homma suunnitella 300 kuvaa huolellisesti ,tai kuvattavilla ei ole suurempaa kiirettä.Ammattilainen tosin näkee kuvan mielessään jo ennen kameran nostoa silmille.Esimerkki kuvasi ei ole erikoisen suunnitellun näköinen mielestäni,lähinnä kuva ohi lampsivasta  henkilöstä.Tietenkin jos se oli tavoitteesi niin silloinhan se on siinä.

3. Vs: Katse.

Kyl sä oot ny vääräs niistä 300 kuvasta julkastiin/julkastaan n30.

4. Vs: Katse.

Kyllä minä Kimo ostaisin sinulta. Luulen että semmosia ihmisiä kiinostais jotka oikeasti näkee valokuvia ja ymmärtää niitten päälle. Muoviset studiokuvat joita on pullollaan tarjolla ovat äklöjä, eiköhän ihmiset niihen jo alkaa pikku hiljaa kyllästyä.

5. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113

Kai ne kaikki 300 oli kuitenkin harkiten ja ajatuksella otettu? Ammattilaiset on halpoja näinä ankeina aikoina :)

6. Vs: Katse.

Ei studio kuvat ole yhtään muovisia. Kyl mullakin vaan jo alkaa asiakaskuntaa olemaan et silleen.

7. Vs: Katse.

Mä oon pahoillani, mut en ymmärrä niitä jotka on tosta kuvasta oikeasti maksanu jotain.

8. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Suoraan sanottuna haluaisin kuvata  8x10 palkilla melko tiukkoja kasvokuvia eri ihmisistä ja siitä kuidulle tai jopa muoville pinnakkainen johonkin 40x50 paperille  jättäen kuvan ylimääräiseltä osalta valkeaksi(maski).Tuloksena hienoja ja melko harvinaisia kuvia  ,mutta kuka maksaa negan ,kehityksen,vedostuksen silppuineen ja mikäli sen haluaa kehystettynä alkaa kuva jo maksamaan ja työllekin pitäisi jotain laittaa.Laitan esimerkin miltä se näyttää kokonaisuutena ilman kehyksiä

9. Vs: Katse.

Kun ne näkevät minkälaisen kuvan saa/saat aikaiseksi, ni luulen että maksavat :)

10. Vs: Katse.

Varmasti on sellaisia ihmisiä jotka maksavat tuolla tavalla tehdystä kuvasta... Ei muuta kuin palkki reissuhommiin mukaan ja alotat esim työkavereista pelkällä materiaali kululla ja kun kuvaa rupee syntyyn alkaa puskaradio laulaa ja tie tähtin on turvattu !

11. Vs: Katse.

Joo mä luulen et olen käytökseni uhri täällä vaikka oikeesti ihailette kuvaa niin ette voi myöntää sitä koska olen minä.

12. Vs: Katse.

Ei minulla ainakaan sinua vastaan ole mitään, en edes tiedä sinusta mitään. Sama kuva voi olla toiselle mieluinen. Ikinä ei voi tyydyttää kaikkia.

13. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Kyllä.

Miia, jos kehuja on tulossa vielä enemmänkin, saamme varmaan vielä nähdä ne.  Miksipä ei kun siihen on jokaisella rekisteröityneellä mahdollisuus?

Kuten sanottu, emme "me" ole mikään yksi olento yhteisin mielipitein.

14. keegan

keegan Well-Known Member

8 628
    1 536
    113

Jos kuvataan ammattimaisesti, lienee ainoa mielekäs kriteeri kuvan hyvyydelle se, että asiakas on tyytyväinen. Tässä tapauksessa ilmeisesti on. Niinpä ammatillisesti sinulle pitäisi olla herttaisen yhdentekevää mitä me jotka emme ole asiakkaitasi kuvasta ajattelemme.
    Toiseksi luulen että imartelet itseäsi jos arvelet meidän arvioivan kuvaa sen perusteella mikä käsityksemme sinusta on. Moniko kuvan katsoneista tuntee sinut edes nettikeskustelun kautta?
    Kolmanneksi kuvan arvioiminen sen perusteella, mitä ihmisestä tulee netissä esille on hiukkasen hölmöä.

15. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113

Kuvassa mitään ihmeempää vikaa ole, jos nyt ei kovin kummonen muutenkaan. En nyt kuitenkaan lähtisi mainostamaan ammattitaitoa tuolla kuvalla.

16. Vs: Katse.

Toisaalta olen samaa mieltä et ei kuvas mitään vikaakaan mut ei huippukaan, sanotaanko keskitasonen kuva keskitasoselta kuvaajalta niin ollaan lähellä totuutta.

17. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

Samaa mieltä, tosin jos 100€ on palkkio niin ei sillä nyt ihan Kimon tasosia kuvia saa. Kuva on itsessään ihan ok, tosin kun en ainaskaan huomannut että lukiko missään minkälainen tilaisuus ja millä tavalla kuvat julkaistaan. Mutta jos asiakas on tyytyväinen, silloin asia ok. Mutta loukkaamatta Mia sinua mitenkään niin en tuon kuvan perusteella sinua esim.häihini kutsuisi kuvaamaan, tosin olen jo naimisissa ja tuskin tuo kuiteskaan paras otoksesi on.

Olishan se mukava joskus muutama penni tästäkin rakkaasta harrastuksesta saada, tähän asti tienattuna on 40€ lahjakortti Amarilloon :D Ainoa virallinen kuvaus on paikallisen kuoron kuvaus, siinä ei jälki nyt päätä huomannut kun olin juuri aloittanut.

Mutta hyvä että pokaa riittää ja firman talous nousee, jatka vaan samalla hyvällä asenteella.

T:Jukka

18. alah

alah Member

237
    0
    16

Samaa mieltä. Digiajan myötä kaikilla janttereilla keikkuu järkkäri kaulassa ja laitetaan pätäkkää vehkeisiin kiinni ilman että ymmäretään edes perusteita kuvaamisesta. Se on ihan ok, kukin laittaa rahansa mihin tykkää. Mutta valokuvaaminen osaamisalueena on kärsinyt inflaation ja luulen että rekyylinä tulee tilausta kuville joihin on satsattu ajatusta ja vähän sydänvertakin. Esim. Tyttärestä otatettiin vuoden vanhana kuvat Tapiolan studiolla ja kyllä filkalla otettu, signeerattu kuva on nyt arvokkaampi muisto kun jonkun koulukuvaajan liukuhihnaräpsy.

19. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Minne ne filkka-ajan ammattilaiset ovat hävinneet? Ei kai digitaalinen tekniikka niitä ole kuitenkaan suihinsa syönyt? Minä uskoisin että filkkapuolen taitajat ovat taitavia myös digivehkeillänsä jne. Tämä "valokuvaamisen inflaatio" on ihmeellinen vertaus ja kenties jonkunlainen ennakkoluulo, vai onko tämän väitteen tueksi faktaa?
    Oli miten oli, mutta eka salamalaitekin on vielä hankinnassa, kun en oo uskaltanu vielä hankkia jos joutuu välittömästi yrittäjäkurssille.