Tänään oli sitten Hesarin Nyt-liitteessä useamman sivun ilmainen mainos tästä "uudesta trendistä", kansikuvaa myöten. Lukijoita muutama satatuhatta. En voi olla hämmästelemättä, miten ihmeessä pari jonnea saa Iltalehden, Aamulehden, Turun Sanomat, Kalevan ja nyt vielä Helsingin Sanomatkin omaksi mainoskanavakseen. Ja näitä lehtiä on varmasti vielä 10 lisää. Lisäksi nämä kaverit puffaavat vielä joka helkutin keskustelu- ja kommenttipalstalla myös häpeämättä "bisnestään". Onko tosiaan suomalainen journalismi nykyään näin perssilmäistä, ettei näe tästä läpi? Vastaava mediakampanja olisi maksanut satoja tuhansia euroja, jos olisi edes summa riittänyt, mutta nyt annetaan avokäsin sivutolkulla ilmaista PR:ää pikkufirmalle, joka tuskin vuoden parin päästä on edes olemassa. Ärsyttää jo pelkästään niiden yrittäjien puolesta, joilla on hyvä liikeidea ja kestävä bisnes, mutta jotka minikokoisesta kertamainoksesta joutuvat maksamaan tuhansia euroja.
Vs: Ilokaasubisnes - markkinointikulut 0.- euroa Heti kun keksii laillisen tavan saada pää sekaisin, niin ilmainen "mainostila" on taattua.
Vs: Ilokaasubisnes - markkinointikulut 0.- euroa Pään saa noin tuhannella muulla "laillisella" tavalla sekaisin, kyllä liuottimia ja kaasuja kaupasta löytyy. Jos aloittaisin liimabisneksen ja myisin sitä vaikkapa Tarttuu.fi-nettisivuilla, tuskin kymmenet lehdet juttuja minusta tekisivät. Kysymyshän tässä ilokaasubisneksessä on pelkästään imppaamisesta, ja tätä on Suomessa harrasteltu jo vuosikymmeniä. Uutta on se, miten media tukee "uutta trendiä".
Vs: Ilokaasubisnes - markkinointikulut 0.- euroa Muistelisin, että ilokaasulla on hoidettu myös alkoholisteja, oisko tuolla sitten taattu, että nykynuorista ei tule spurguja.