Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nouseva kuu

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Kasimir, 17 Huhtikuu 2013.

1. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    Isäni opetti, miten kuun kierto tunnistetaan. Nosta oikea käsi ja pidä sormet yhdessä peukalo erillään. Kun saat kuun siihen sovitettua, niin on nouseva. Mites se laskeva sitten? Jos et ole pahasti yläraajavammainen, niin ota vasen käsi avuksi. Sen kanssa voi sitten miettiä, miten toimia.

kapa

Liitetyt tiedostot:

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: Nouseva kuu

Tähän hipstapehmennykset sopii.

Kaverin neuvo jonka oli kuullut isältään jäi mieleeni:  Lisätään pystyviiva.  P tarkoittaa pienenee, mutta silloin se suurenee koska kuu valehtelee aina.

3. Kasimir

9 684
    547
    113

Olen ollut aina sitä mieltä, että tekniikka ei ole pääasia, vaan vain yksi keino toteuttaa omaa ilmaisua. Hipsuttelu monine mahdollisuuksineen on rikkautta, mutta se myös vaatii välineen hallintaa. Aluksi olin hyvinkin torjuva noista appseista, mutta nyt kun olen löytänyt niiden hyödyntämisen omassa ilamaisussani, niin ajatteluni on muuttunut.
    Nuo ovat minulle vain raakakuvia, joita työstän mieleiseksini.

Kapa

p.s.
    tuossa haukutaan oravaa

Liitetyt tiedostot:

4. TKa

TKa Well-Known Member

2 978
    238
    63

Tästä pidän kovasti!

5. Jari Leskinen

Jari Leskinen Active Member

1 509
    0
    36

Näitä kuvia en osaa enkä halua rueta mitenkään analysoimaan.
    Kuvissasi on voimakas tunnelma joka vaikuttaa minuun eri tavoin, katselen näitä mielelläni.

Jari

6. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Minäkin tykkään aplikaatioista, vaikka tosin nykyään kuvaan enimmät puhelinkuvani puhelimen aivan normaalilla kameralla. Käsittelen sitten snapseedillä, jos käsittelen.

Jos Hipstamaticista puhutaan, niin kokemukseni mukaan sen pointtina on, että kuva näyttää mahdollisimman hyvältä puhelimen näytöllä, tuo on katsomisen peruskriteeri. Kollega on myös tilannut Hipstan kautta prinnttejä ottamistaan kuvista. Pienikokoisina peperikuvina ne näyttivät aika kivoilta kun hän oli niitä työpöytänsä takana olevalle ilmoitustaululle kiinnittänyt.

Tietokoneella nämä ovat kuitenkin ongelmallisia. Tai eivät ainakaan parhaimmillaan. Isompi katselukoko tunnu tuovan yhtään mitään lisäarvoa.

7. Kasimir

9 684
    547
    113

Vedostelen näitä hipsujani noin 50x50 cm kokoon. Joitakin sitten pieninä. Käyvät Photarissa kääntymässä ennen printtausta.

Kapa

8. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Enpä tosiaan osaa kuvitella miltä nuo näyttävät puolimetrisinä. Pidä näyttely niin tulen katsomaan :)

9. Kasimir

9 684
    547
    113

Tulossa on. Loppuvuodesta.

kapa

10. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Vaikea olla enemmän samaa mieltä.

Enpä taida tuohon itse sekaantua, mutta katselen näitä mielelläni, minäkin.

- Ja näyttelyn tulen varmasti katsomaan (jos hengissä olen).