Isäni opetti, miten kuun kierto tunnistetaan. Nosta oikea käsi ja pidä sormet yhdessä peukalo erillään. Kun saat kuun siihen sovitettua, niin on nouseva. Mites se laskeva sitten? Jos et ole pahasti yläraajavammainen, niin ota vasen käsi avuksi. Sen kanssa voi sitten miettiä, miten toimia. kapa
Vs: Nouseva kuu Tähän hipstapehmennykset sopii. Kaverin neuvo jonka oli kuullut isältään jäi mieleeni: Lisätään pystyviiva. P tarkoittaa pienenee, mutta silloin se suurenee koska kuu valehtelee aina.
Vs: Nouseva kuu Olen ollut aina sitä mieltä, että tekniikka ei ole pääasia, vaan vain yksi keino toteuttaa omaa ilmaisua. Hipsuttelu monine mahdollisuuksineen on rikkautta, mutta se myös vaatii välineen hallintaa. Aluksi olin hyvinkin torjuva noista appseista, mutta nyt kun olen löytänyt niiden hyödyntämisen omassa ilamaisussani, niin ajatteluni on muuttunut. Nuo ovat minulle vain raakakuvia, joita työstän mieleiseksini. Kapa p.s. tuossa haukutaan oravaa
Vs: Nouseva kuu Näitä kuvia en osaa enkä halua rueta mitenkään analysoimaan. Kuvissasi on voimakas tunnelma joka vaikuttaa minuun eri tavoin, katselen näitä mielelläni. Jari
Vs: Nouseva kuu Minäkin tykkään aplikaatioista, vaikka tosin nykyään kuvaan enimmät puhelinkuvani puhelimen aivan normaalilla kameralla. Käsittelen sitten snapseedillä, jos käsittelen. Jos Hipstamaticista puhutaan, niin kokemukseni mukaan sen pointtina on, että kuva näyttää mahdollisimman hyvältä puhelimen näytöllä, tuo on katsomisen peruskriteeri. Kollega on myös tilannut Hipstan kautta prinnttejä ottamistaan kuvista. Pienikokoisina peperikuvina ne näyttivät aika kivoilta kun hän oli niitä työpöytänsä takana olevalle ilmoitustaululle kiinnittänyt. Tietokoneella nämä ovat kuitenkin ongelmallisia. Tai eivät ainakaan parhaimmillaan. Isompi katselukoko tunnu tuovan yhtään mitään lisäarvoa.
Vs: Nouseva kuu Vedostelen näitä hipsujani noin 50x50 cm kokoon. Joitakin sitten pieninä. Käyvät Photarissa kääntymässä ennen printtausta. Kapa
Vs: Nouseva kuu Enpä tosiaan osaa kuvitella miltä nuo näyttävät puolimetrisinä. Pidä näyttely niin tulen katsomaan
Vs: Nouseva kuu Vaikea olla enemmän samaa mieltä. Enpä taida tuohon itse sekaantua, mutta katselen näitä mielelläni, minäkin. - Ja näyttelyn tulen varmasti katsomaan (jos hengissä olen).