Vs: Ohuen ohutta kokeilua Orvokki ja vaahteranlehti toimii näistä parhaiten, mutta kaiken kaikkiaan vaikuttaa aika rumalta ton linssin bokeh. Jos Nikkoreilla haluaa 'maalailla', niin ainakin 105/2.8 mikro on aika jees.
Vs: Ohuen ohutta kokeilua Kaksi viimeistä on mieleen. Taitaa olla se uudistettu af-s versio hieman parempi tuossa asiassa? Makuasiahan se toki on.
Vs: Ohuen ohutta kokeilua Voisin sanoa kuten eräästä Minoltan linssistä sanotaan "villi bokeh" ainakin kuvissa 2 ja 5.
Vs: Ohuen ohutta kokeilua Kieltämättä tuo klasi piirtää aika erikoisen teräväreunaista bokeilua.. Noissa kahdessa vikassa se on vähän häiritsevää. Mutta Heti alkaa miettimään että miten tollasta ominaisuutta voisi hyödyntää.. Ekasta tykkäsin eniten. Meikäläinen tykkää tämmösistä 'viipale terävyysaluetta, kiitos' -kuvista..
Vs: Ohuen ohutta kokeilua Tänään tuli kuvattua täydellä aukolla ja luulen kovasti että tuo bokeh on erinlaista pienemillä? Lähipäivinä näkee, näin suurta osaa kuvista en aikaisemmin ole koskaan laitanut roskiin, kuin nyt tällä 1.4.
Vs: Ohuen ohutta kokeilua Vaikka kuinka hekutetaan 1.4 laseja ja niiden piirtoa, niin itse käytän täyttä aukkoa ainoastaan jos on ihan pakko (eli kun valo ei vaan yksinkertaisesti riitä). Kivoja kuvia kyllä kieltämättä.
Vs: Ohuen ohutta kokeilua Taitaa tuo bokehin laatu riippua myös taustan ominaisuuksista (etäisyys, kirkkaus, yksityiskohdat, jne). Ja tietysti kuvausetäisyydestä. Näissäkin on sekä pehmeää, että yllättävän levotonta. Hyviä kuvia. Varsinkin ne joissa on rauhallinen tausta.
Vs: Ohuen ohutta kokeilua Joo siis toki tausta vaikutaa, tämä kuva esimerkiksi ihan samalla 1.4, mutta tausta hieman pidempänä ja suht yksi värinen. Pitää huvikseen testata, seuraavasti kamera jalustalle kohdeja ja tausta/etäsisyy vakioksi ja portaittain eri aukkoja. testaan ehkä tänään ja laitan esille ellei erikseen kielletä. Itse tykkään tästä kuvasta.