GirlFriendin kanssa keskustassa. Aikani yrittelin, mutta ei ole takatelkkari minun juttuni. Ihan persiistä. Muutaman huitaisun sitten katsomatta. Onneksi tuli sade. Tänään tilasin etsimen. Genren mukaan mustavalkoinen, jollaisena toimiikin jollain tasolla. Värinä ei. Raetta en lisännyt, enkä vääntänyt liikaa kontrastia. kapa
Vs: streettiä Kivat naisen jalat on kuvassa, mutta mulle ei herää oikein mitään muuta ajatusta tästä. En tiedä oliko tarkoitus... Tai no, mainoksista ja kauppakeskuksesta tulee lähinnä mieleen arkipäiväinen reissu shoppailemaan taikka ruokakauppaan. Se ei tunnu kovin kiinnostavalta. Pidän hyvistä tämän tyylin kuvasta ja kiinnostuksen takia se perusmassa pursuaa hieman jo korvista ulos. Mulla tää menee siihen kategoriaan (mihin paljon itsekin on tullu sorruttua), jossa bongaillaan "vaan jotain" visuaalista kuvaan, eikä keskitytä tarpeeksi kokonaisuuteen. Jos todella on näin että nuo korkokengät ja sääret olivat tässä se pääasia, niin yrittäisin ensi kerralla vaikka tiivistää vain niihin. Vaikka ei huonoimmasta päästä "streettikuvia" ehkä olekaan, niin itse kuitenkin kaipaisin niihin yleensä jotain lisää sen pelkän huomioiden tekemisen lisäksi. Olkoon se sitten visuaalista estetiikkaa tai oivaltavaa hetken pysäyttämistä tai jotain tärkeämpää sanomaa tai mitä vaan.
Vs: streettiä Oikein hyvä kommentointi. Tuollaisesta pidän. Eihän tuossa mitään sen syvempää ole, minua miellytti vain kolme eri tapaa kulkea ja sitten tuo kenkä ja sääri. Oli sellaista opettelua pokkarin tapaisella kuvata takatelkkarin kanssa, joka osoittautui mahdottomaksi tehdä. Alkoi sitten vituttamaan ja lopetin. Ilman käsiojossa tähtäystä testailin hetken, silleen näkemättä, kunnes sade alkoi. Näkemättä pitää ruiskia, kuin "oikea digikuvaaja". Tuon hommasin, kun on sellainen tärkeä projekti edessä ja aina ei sovi siihen koko kaluston kantaminen. En ole koskaan ollut Leicaihminen, joten tälläinen on uutta. Enköhän tuohon Panaan opi, kun tulee se etsikin. Pari streettiä lisukkeeksi - sateenpidon jälkeen. Tuli kollega Helsingistä ja istuimme myöhään, mutta kotiin oli mentävä. Sade vain oli yltynyt. kapa P.s. Käsivaralla siis. AutoISO päällä, max. 1600. Tuommosta pörinää. Tien tunnistan, siis kotiin olen menossa.
Vs: streettiä No hyvä =). Lopulta mietin vielä itekkin tuota että onhan siinä kolme ihmistä juuri ottamassa askelta samaan suuntaan. En vain ollut varma oltiinko sitä ollenkaan haettu. Ite olisin ehkä kaivannut kuvalta (sommitelmalta?) jotain sellaista, joka saisi katsojan heti huomaamaan asian ja keskittymään siihen. Sellaisista kuvista pidän juuri näissä "oivallus-kuvissa". Kai se olisi jotain geometriaa ja visuaalisuutta, että heti iskisi silmille että kolme askeltajaa on se kuvan koukku. Nyt sitä tosiaan joutui ehkä vähän aikaa etsiskelemään ja silti hieman jäi askarruttamaan, olivatko nuo muut askeltajat (kuin korkokenkäinen) tarkoituksella noin. Itelle ainakin tulee vähän semmonen hölmö fiilis kuvista, joista sitä ajatusta joutuu ikäänkuin arvailemaan, ainakin jos tuntuu että kuvassa varmaankin joku semmoinen on - ainahan ei todellakaan tarvitse olla.
Vs: streettiä Eiköhän toi "streetin sisin olemus" ole jotakin HCB taikurointia, ratkaiseva hetki missä kompositio, kuvapinnan massat, tausta ja jos vielä hyvin sattuu niin esillä olevat tekstiviittaukset natsaa just silleen.
Vs: streettiä Kyllä sillä "takatelkkarillakin" oppii kuvaamaan, kun vain sinnikäästi yrittää Vaikka olisikin enemmän tottunut perinteisimpiin välineisiin. Se on mahdollista, kyse on lähinnä motivaatiosta tai sen puutteesta. Kivat koivet ja kohtalaisen hyvä ryhti böönalla. Luovat hauskan kontrastin löntystelijään. Ihan jees (ottaen huomioon kuvaamisen hirveän tuskan) muttei mitenkään erityisen nerokas otos. T. Persepää
Vs: streettiä Mikä pokkari sulla on, rupesin kiinnostuun siitä? ja oon tuolla kysellykkin vähän kokemuksia tekeeks noilla mitään?
Vs: streettiä Ei se mikään pokkari ole, se on GirlFriend, eli Panasonicin Lumix GF1. Toistaiseksi vain 20/1,7 pannukakulla. Seuraavaksi 7-14/4 ja sitten 45 millinen makro (kinovastaavuuden saa, kun kertoo polttovälinkahdella). Nuo saa riittää. Etsin tuli tänään, kuvannut en ole, mutta pieni ja hieman pikselinen on kuva. Hyvää, että siellä näkyy kaikki tarpeellinen, kuten aukko-aika, herkkyys ja histogrammi ja valotuksen korjaukset. Vaan parempi tuokin, kuin pelkkä takatelkkari. Viime viikonloppuna kapakissa hypistelin kollegan Canonia, Powershot S90. Se on pokkari. Kuvaa Rawia. Kehui mies sen olevan ihan käypänen laite. kapa
Vs: streettiä Entäs Lumix lx3 ? Kiva laajiskin ja aika pimpura vekotin. _____________________________________________ Sit asiaa : Kliffa klopo. Vielä kerran : Kliffa klopo. - Ers ... jotain
Vs: streettiä Mikä ettei, riippuu taskuista. Tuo kanuuna vaan on todellinen pokkari, mahtuu pikkutaskuunkin. kapa
Vs: streettiä On. Tuollaisia kehiteltiin aikoinaan feminiinille kanta-astujalle, jotta peräpää korostuisi askeltaessa. Siis puhtaasti lisääntymistarkoituksiin tehty tuote. Sittemmin vakiintui ja feminiini oppi niillä jopa kävelemään ilman suurempia vaivoja, silleen feminiinisesti. Heitä meidän tulee vain vaivihkaa katsastaa, sillä muuten meidät leimataan ikävällä tavalla. Perimmäinen tarkoitus ei saa tulla ilmi. kapa
Vs: streettiä Kohta ostan tuollaisen, ja varokaa, Jokivarren sniper on tällöin syntynyt... toivottavasti Higg
Vs: streettiä Mulla ei o tohon GF1:teen juur varoja, mut hyvä tässä kuulla etten ihan sikaa säkissä o itelleni ajattelemassa, vaikka oon mä jo sitä vähän hiplannu, kovin ne vaan on outoja, mut tolleen taskussa ja jos siinä vielä se etsin.
Vs: streettiä Ei edes kotialbumiräpsyjä, kun ei ottajalleen taida olla henkilökohtaisia - tai no onhan tuo kotiin vievä tiekuva sellainen Käsittääkseni uuden kameran testaukseen on 'testi' -osio erikseen tällakin saitilla. (Valo)kuvallisia hymistelyjähän näistä ei löydä, vaikka kuinka etsisi. Ei se riitä katukuvaukseen, että kamera mahtuu huomaamattomasti taskuun. Jos tuolla katukuvassa olisi edes surullinen saksofonisti soittelamassa, olisi näissä edes vähän jotain. TJukka
Vs: streettiä ) Olet päässyt asian ytimeen: Jos kerran minun kuvaani kritisoidaan, niin sitten kyllä kyllä minäkin. Perkele. Anteeksi pyydän, kun olen mielestäsi loukannut. kapa
Vs: streettiä Joopa joo. Tuo kommenttini oli hieman julma, eikä varmaan aukea kaikille. Vaan se loppu oli vilpitön. Siteeraan kaikkien rakastamaa ESTiä : "Piis änd laav" Näppäilkäämme hyviä kuvia Sakari Pälsin viitoittamalla tiellä. kapa
Vs: streettiä Se on ihan kiva "street" -kuva. Älkää nyt viitsikö olla noin lapsellisii ja nahistella tollai (on hiukka ankeeta meille sivustaseuraajille - nääs). P & L !!! - Erska