Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Karhu

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana petteria, 9 Heinäkuu 2005.

    olin edellisviikonloppuna hiukka karhuja ihailemassa, kuvia tuli reilu 300 joista 200 on itselle sopivan hyviä säilyttämään, mahtava reissu täytyy sanoa, sangen haastavaa kuvailla iltaa/yötä myöten ensimäiset karhuvieraat tuli näköpiiriin siinä 19.oo aikoihin ja aktiivisinta oli 23.oo aikoihin, viimeiset lähti 04.oo aamusta joten vaikka suomen kesäyö on valoisa, kompromissien löytäminen kamerasta on melkoisen haastavaa, noh eka reissu opettaa paljon ensi kerralla pitää keksiä uusia selityksiä, ohessa yksi kuva mielestäni hieno yksilö, tämä kävi harmittavan vähän poseeraamassa, kuvanlaatu kärsii hieman pakkauksesta jo (yli 50%) mutta kyllä tuosta vielä karhuksi tunnistaa. Aikaisempi haarahaukka kuva ja merikotka samalta reissulta.
     
  1. Aika julkean näköisestihän tuo kohti tulee, että jos yksin olisit kameroimassa ollut, niin olisit varmaan ottanut telejatkeet allesi.

    Oliko kaupallinen reissu vai joku yksityinen haaskatsydeemi? Missä?

    Valo on kiva, mutta eläintarhamainen maapohja on miinusta.
     
  2. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Missäs oot kuvannut karhuja? Kuulemma Martinselkosella oli niitä karhujen kuvauksia, mut en silloin kuvaillut kun pyörin siellä päin. Kuitenkin itse kuvasta niin varsin uhkaavasti tulee. Miten hitossa noita uskaltaa kuvata edes luonnossa? Ellei sitten ole todellakin pitkä tele? Kuvan vahvuus on että siinä on harvinainen petoeläin jota ei ole monikaan nähnyt.
     
  3. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Aika hieno kuva karhusta. Sen mitä nyt tässä näkee kun ulkona selaa läppärin kanssa kuvia.. Ilme on hieno eikä sommittelussakaan nyt mikään töksähdä.

    Kuullostaa reissulta jonne ei ole asiaa hopeakuulan ja halvan suttuzoomin kanssa.

    Vesku
     
  4. Jaa-a, empä tiedä. Just toi kiinnostaa.

    Kyllä se saattaa olla niin, että jos myy hopeakuulansa ja tsuttutsigmansa, niin voi saada jonkun pääsylipun.
     
  5. Kaupallinen reissuhan tuo, ja martinselkosella. Hyvin järjestetty ja tilat oli kuvaukseen mainot, vaikkakin tiivis koppi ja tunnelma ja suomen kesä kuumimmillaan ilman tuulta teki illat kohtuullisen lämpimiksi, noh vettähän sai juotua sen mitä hikoili pois. Kojussa ei matalemassa osassa pysty seisomaan suorassa, korkeamassa se onnistuu.

    Ens vuonna aikomus mennä uudestaan.

    edit: kuva poistettu on nää säännöt vielä näköjään mulla hakusessa, kyllä minä ne jossain vaiheessa muistan.
     
  6. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Hienot paikathan siellä on. Itse aika pljon siellä suojelualueella pyörin kävellen ja kanootilla, tosin ne oli työhommia. Myös yhden kesän asuin siinä lähellä olevassa Juntusrannan kylässä. Hyvät muistot.

    Vinkki yksi kuva per alue ellei liity tiiviisti (ole eriversio vaikkapa kuvasta tai joku erittäin painava syy..). Kuvan voi linkittää tietysti. Kyseessä on nopeat sivujen aukeamiset tai jotain vastaavaa. Vita voi suuttua ja yleensä Simos ärähtää sille jos lepsuillaan jne..
     
  7. Tänkjuu poistin sen itse kojusta otetun kuvan, kyllähän mä nä säännöt vielä muistan, kohta tai sen jälkeen koittakaa kestää :)
     
  8. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Oikeastaan lähtöajatuksena on se, että keskustelu pysyisi vain yhdessä kuvassa jolloin saisi vähän järkevämpää kommenttia juuri sitä kuvaa koskien.
     
  9. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Aivan Teemu, minusta on myös paljon mielekkäämpää katsoa yksi kuva kuin hirmusta kuvas ryppyä (johon onkin toinen osio). Mutta aihe karkaakin nyt minulta.
     
  10. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Martinselkonen, mitenkäs se kuulostaa niin tutulta? Missäs päin se sijaitsee, Kainuussa nähtävästi?
     
  11. Näyttää aika eläintarhassa otetulta ja puu on aivan liian hallitseva elementti kuvassa. Tausta on varsin pimeä ja kuvakulma liian ihmisperspektiivistä minusta. Onhan se karhu joo.
     
  12. fr0z

    fr0z

    334
    0
    0