Pahoittelen surkeata haikii esitystäni.Valotin tänää kuvan tyttärestä ilman sen kummempia temppuja.Perusvalotus.Klikkaa maksimiin . Apo-Symmar 240 mm 5,6
Vs: Omilla vesillä Kirkkaamalta puolelta ei näy mitään eroa mistä nenä lähtee. Oletettavasti poskesta se lähtee.
Vs: Omilla vesillä Toivottavasti ei lähde mihinkään, minusta se saisi pysyä juuri tuossa. Hyvä paikka, nenälle. Selkeä ja konstailematon kuva. Mitäs siitä sitten sen enempää. Hyvä kuva.
Vs: Omilla vesillä Niin, siitä haikkarista.... En oikein osaisi murehtia yhden kuvan osaa. Muutama vuosi sitten yritin opetella kunnollisen haikiin kuvaamista. Kuvasin ehkä kymmenkunta sessiota, 2500-3000 kuvaa. Paranihan se, mutta makuasia sitten, sainko yhtään kunnollista. Harjoittelu tekee... - maisterin ainakin, mutta joistakin mestarinkin. Eka harjoitelma nyt on kummiskin vain ja aina vain lähtökohta. Verta pakkiin ja eteenpäin!
Vs: Omilla vesillä Se on tuo lapsen iho hiukan sileämpää kuin vaikkapa meikäläisellä,kiitos rakentavasta kommentista. t kimo
Vs: Omilla vesillä Erittäin hieno! Minkä koon kamera oli käytössä? Hieman olen ajatellut hankkia Szabadille (5x4) Symmar 210mm tai 240mm potretteja varten.
Vs: Omilla vesillä Mitä rakentavaa tuossa kommentissa on jos kyse on lapsen ihosta? Eikö valon suuntauksella saa sitä nenään paremmin irti tuolta vaalealta puolelta? Saa asiantuntijat kertoa mitenkä sen sen sais erottumaan. Mitä voisi tehdä toisin. Jos se ei muita kiinnosta niin sanon, että minua se ainakin kiinostaa, joten itse olisin tyytyväinen jos toisen ottaman kuvan kautta, sellaisenkin asian voin oppia. Varjo puolen juttuja opastetaan mutta vähemmän valo puolen erottelusta puhutaan. Tai, mä ehkä olen liikkunutväärissä piireissä vaan.
Vs: Omilla vesillä Valo tulee hiukan vasemmalta kuten varjo kertoo oikealla puolella ,vaikea saada varjo myös vasemmalle puolelle,On sielä hiukan sävyjä nenän vasemmalla puolellakin .Hyvin vähän kylläkin.
Vs: Omilla vesillä Tämä on 13x18 nega ,josta cropattu 4x5 kokoon (noin) 240 mm olisi kova sana 4x5 kamerassa
Vs: Omilla vesillä on sävyjä (useasti väitetään ettei joissain muka ole vaikka on ihan selvästikin - säätäkää näyttönne tai säästäkää parempiin on mun neuvoni ongelmaan). ja onneksi nenäkin on. mun mielestäni nenä on ihmiselle jopa tosi selkeästi havaittavia sävyjäkin tärkeämpi asia - täs maailmaas. on kivaa kun on nenä ? - e