Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Omilla vesillä

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Kimo, 18 Maaliskuu 2011.

1. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Pahoittelen surkeata haikii esitystäni.Valotin tänää kuvan tyttärestä ilman sen kummempia temppuja.Perusvalotus.Klikkaa maksimiin . 
    Apo-Symmar 240 mm 5,6

2. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Omilla vesillä

Kirkkaamalta puolelta ei näy mitään eroa mistä nenä lähtee. Oletettavasti poskesta se lähtee.

3. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Hyvä kuva.

4. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Toivottavasti ei lähde mihinkään, minusta se saisi pysyä juuri tuossa.  Hyvä paikka, nenälle.

Selkeä ja konstailematon kuva. Mitäs siitä sitten sen enempää.  Hyvä kuva.

5. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Niin, siitä haikkarista....  En oikein osaisi murehtia yhden kuvan osaa.  Muutama vuosi sitten yritin opetella kunnollisen haikiin kuvaamista. Kuvasin ehkä kymmenkunta sessiota, 2500-3000 kuvaa.  Paranihan se, mutta makuasia sitten, sainko yhtään kunnollista.  Harjoittelu tekee...  - maisterin ainakin, mutta joistakin mestarinkin.

Eka harjoitelma nyt on kummiskin vain ja aina vain lähtökohta.  Verta pakkiin ja eteenpäin!

6. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Se on tuo lapsen iho hiukan sileämpää  kuin  vaikkapa meikäläisellä,kiitos rakentavasta kommentista. t kimo

7. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Erittäin hieno!

Minkä koon kamera oli käytössä? Hieman olen ajatellut hankkia Szabadille (5x4) Symmar 210mm tai 240mm potretteja varten.

8. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Mitä rakentavaa tuossa kommentissa on jos kyse on lapsen ihosta? Eikö valon suuntauksella saa sitä nenään paremmin irti tuolta vaalealta puolelta?

Saa asiantuntijat kertoa mitenkä sen sen sais erottumaan. Mitä voisi tehdä toisin. Jos se ei muita kiinnosta niin sanon, että minua se ainakin kiinostaa, joten itse olisin tyytyväinen jos toisen ottaman kuvan kautta, sellaisenkin asian voin oppia. Varjo puolen juttuja opastetaan mutta vähemmän valo puolen erottelusta puhutaan. Tai, mä ehkä olen liikkunutväärissä piireissä vaan.

9. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Valo tulee hiukan vasemmalta kuten varjo kertoo oikealla puolella ,vaikea saada varjo myös vasemmalle puolelle,On sielä hiukan sävyjä nenän vasemmalla puolellakin .Hyvin vähän kylläkin.

10. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Tämä on 13x18 nega ,josta cropattu 4x5 kokoon (noin) 240 mm olisi kova sana 4x5 kamerassa

11. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

on sävyjä (useasti väitetään ettei joissain muka ole vaikka on ihan selvästikin - säätäkää näyttönne tai säästäkää parempiin on mun neuvoni ongelmaan).

ja onneksi nenäkin on.

mun mielestäni nenä on ihmiselle jopa tosi selkeästi havaittavia sävyjäkin tärkeämpi asia - täs maailmaas.
    on kivaa kun on nenä ?
    - e

12. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38

Osuma.