Tähän ketjuun voisi kaikki PhotoshopGurut laitaa vinkkejä ja esimerkkejä omista työskentely tavoistaan. Etsiskelin haulla mutta en vastaavaa ketjua löytänyt, korjatkaa jos olen väärässä. Aloitetaas nyt sitten vinkillä jotka saatta olla joillekin tuttu mutta ei välttämättä kaikille: Tämä tulee suoraan PhotoShopin isältä eli Thomas Knollilta, Kameralehdestä bongattu vinkki. Eli jos kuva on harmahtavan lattea ja kontrastinpuute vaivaa niin tehdään kuvalle "Knollit". Otetaan käyttöön Unsharpmask, perusasetus josta kannatta lähteä liikkeelle on Amount:20 Radius:50 Threshold:0. Näillä arvoilla vaikutus on aika voimakas ja itse suosinkin hieman pienempää Amounttia, n.10-15. Jaa että mitä se sitten tekee? Normaalisti käytettynä Unsharpmask terävöittää ääriviivoja muttä "Knollilla" vaikutetaan kuvan kontrastiin, taianomaisesti kuvan päältä katoaa harmaa huntu ja siihen tulee kaivattua nasevuutta. Samaa voi yrittää Curvesilla mutta tämä on helpompi ja nopeampi tapa.
Taitaa tuolla olla yksi käyttäjän tekemä tutoriaali. Ja jos tuonne on halua kirjoittaa jotain tutoriaaleja, niin pistä vaikka mulle yv:tä. -teemu ylläpidon ominaisuudessa-
Ihan hyvä idea, tähän voi iskeä myös muuta photarointiin liittyvää plugia kautta ideoita. ------------ Tuolta saa aloittelijalle hyvin sopivan mv käännös ohjelman kunnes kyvyt kasvaa isommiksi ja ei tarte tuota Tuota jos käyttää niin kannattaa siitä kuitenkin jatkaa editoimalla curvesia ja muilla perinteisillä photarointi kikoilla. Welcome to optikVerve Labs - Home of virtualPhotographer ----------- Tuomo Väinämöisen actionpack. Eli aktioneita ja jossa on taas aloittelijalle ihan hyviä toimintoja. Osa turhia mutta osa ihan hyödyllisiä. Terävöintejä, pienennyksiä plus muuta. http://ttv.paksut.net/actionpack/ ----------- Myöhemmin lisätään tähän kun tulee mieleen.