Vs: Kamoista ja vittuilusta Lapsekasta Jukan linkitella tuota itse aloittamaansa höpöhöpö ketjua joka ketjuun. Argumenttisi ja vaateesi laadukkaammasta keskustelusta menettää lopullisesti uskottavuutensa, kun itse käyttäydyt säännöllisesti juuri päinvastoin kuin kirjallisesti toivot muiden tekevän. Tilannetta ei muuta se, että jaksat muistuttaa joka toisessa tekstissä omistaneesi kerran käytetyn linnunpönttökameran ja joka toisessa että olet sijoittanut rahojasi vanhaan Hasselbladiin. Ilmoitat myös käyttäväsi legendaarisia filmejä (ehkä n, kolme rullaa vuodessa max. oletan ?). No, selleisella netissä elvistely huvittaa ihmisiä, jotka ovat kuvanneet niillä vuosia säännöllisesti ja tuhannet rullat. Tasokas ammattilainen tai harrastaja ei sorru brassailuun kuluneilla pikku halpis vehkeillään ja filkoillaan. Kuvat merkitsevät ja luomisprosessista kuuleminen kiinnostavat kyllä. Joitakin semmoinen (toistuva linnunpöntöstään jankuttaminen tai samasta filmimerkistä jatkuvasti läpättäminen) ehkä kiehtoo ja viihdyttää - omasta mielestäni se vain laskee tasoa. Enemmän tilaa luovalle kirjoittamiselle ja luoville valokuville. Mutta kaikelle saa olla tilansa ja kaikki on ok - kunnes joku alkaa leikkiä liikaa gestapo-leikkejään. Netissä päteminen on säälittävää. Mutta poilitikoi sinä naskali sydämesi kyllyydestä- netissä
Vs: Kamoista ja vittuilusta Tuo keskusteluketju on vain yksi monista esimerkeistä, jolla foorumia on yritetty saada asiallisemmaksi.Kuten sanottu, se ei tarkoita gestapo-meininkiä tai huumorintajuttomuutta. En jaksa käyttäytyä, seura tekee kaltaisekseen. Korjaile Est vain typoja, täällä netissä. Hyvää päivänjatkoa ja kiitos kaikille, jotka ovat kommentoineet eri aihealueita asiallisesti. Siirryn äänettömäksi äänenkannattajaksi, kuten niin monet muutkin. Seuraan palstoja ottamatta itse osaa, T Jukka
Vs: Kamoista ja vittuilusta Kyllä kaikki toimemme täällä ovat julkisia ja arvostelun luonnollisia alaisia. Kirjoituksiin puuttuminen on myös väistämättä henkilökohtaista, mutta pitää antaa asian tapella eikä repiä pelihousujaan. Ei pidä tulkita sääntöjä kuin piru, vaan sen sijaan vastata omasta osallistumisesta. Miten muka voisi käsitellä mitään aihetta täysin yleisellä tasolla kohdistamatta sitä kenenkään tekosiin. Huuhaa ettei henkilöitten tekemisiin voisi puuttua ja kertoa mitä haluaa.
Vs: Kamoista ja vittuilusta Anteeksi, en tiennyt että olet primadonna, joka osaa kyllä antaa kritiikkiä muttei ottaa sitä itse vastaan. Unohda mitä kirjoitin (kun et totuutta kestä katsoa silmiin) ja jatka muiden kirjoitteluista ja kuvista vittuilua - kuten olet tehnyt jo vuosia täälläkin - ja tunne narsismisi tyydytetyksi. Juonittele myös yksityisviesteillä ja ehdottele liittoutumia muita vastaa (vaikka sellaisia vastaan, jotka ovat täysin asiallisesti kritisoineet jotain kuvaasi) - sitähän olet yrittänyt aikoinaan minullekin - sellaiseen en suostu ikinä. Koska se on raukkamaista. Jos tappelen, tappelen rehdisti. Mieluummin en ollenkaan. Juonittelua ja raukkamaista nilkkeyttä vihaan ankarasti. - E
Vs: Kamoista ja vittuilusta Jos SINÄ nostat aloittamasi ketjun joka ainoaan topikkiin esille, pitäisi olla edes sen verran miestä, että kestää kirjoituksiensa kritiikin. Henkilökohtaisesti vastataan omista kirjoituksistaan kuten muistakin hengentuotteistaan. On turhaa uikuttaa, jos joku on eri mieltä ja loukkaantua (uhkailla vaikka lopettavansa koko kirjoittelun. Tuo on taas yksi lapsellisen alkeellinen politikoinnin taso - saada itsestään muiden silmissä kiusattu marttyyri ja puolelleen sympatiaa). Meikäläistä et enää huijaa infantiileilla tempuillasi. Tsori, näen liian selvästi touhusi läpi. - E Edit : Typo ;oD Edit2 : Taas typo ;=} ... "Netissä" ;~]
Vs: Kamoista ja vittuilusta Ja taas : Pelkkää henkilökohtaista vittuilua (toisen tyylistä kirjoittaa) - ei mitään muuta. Mitä tasoa tuo muka edustaa ? Roskatasoa. - E
Vs: Kamoista ja vittuilusta Niin ja tosiaan, herra Jukkis, ainahan voit kannella ylläpidolle ? Eivät he ehdi tarkastamaan, joka välissä, sitä totuutta että sinä itse olet syynä useisiin konflikteihin, joista syytät muita. Luot ne ja sitten valitat niistä isommillesi - kuin pikkupoika. Kasva. - E
Vs: Kamoista ja vittuilusta Olen eri mieltä. Tottakai voi puhua vain käsiteltävästä kuvasta tai muusta asiasta, josta joku haluaa puhua, menemättä henkilökohtaisuuksiin. Jättää vain arvostelematta/arvioimatta kirjoittajaa, vaikka olisi eri mieltä. Ihan yleisellä tasolla ei ole kukaan vaatinutkaan keskustelemaan, vaan ettei arvioida muita, tai heitä henkilöinä. Yleisen tason sijasta voi keskittyä puhumaan itse asiasta ja sallittua on myös perustella näkökulmansa. Aika vapaa on sana, kun vaan pysyy varsinaisessa asiassa.. Eikös vaan? Vaikka lainasin sinun tekstiä ja nyt kirjoitan sinulle tuon vastauksen, en arvioi sinua, vaan tuon oman näkemykseni kirjoittamaasi väittämään. Jotenkin uskon, että sanomani ei mitenkään tai millään tasolla moiti sinua, vaan olisi ehkä sellainen tapa miten keskustelu onnistuu ilman, että se koetaan riitelyksi tai ikäväksi. En myöskään ole vaatimassa sinua "puolelleni" tai olemaan samaa mieltä kanssani, ei siinä mitään järkeä olisi, kunnioitan sinun kirjoittamaasi, puolia ei kenenkään pitäisi tarvita valita.
Vs: Kamoista ja vittuilusta Mutta on lähes mahdotonta vastata sellaiselle kirjoittajalle täysin vailla henkilökohtaista sävyä, joka lähes jokaisessa kannanotossaan viljelee itse henkilökohtaisuuksia ja toisten tyyleistä vinoiluja. Vaatien samalla muilta parempaa käytöstä kuin itse harrastaa. Vuosia. Vaatisi muilta lähes epäinhimillistä itsekuria olla koskaan vastaamatta sellaiseen ? Objektiivisuus on vaikeaa ? Kuten rehtiys ja rehellisyyskin ? - E Edit : Ja tämä ei ollut henkilökohtaista.
Vs: Kamoista ja vittuilusta Minusta suurin ongelma koko Suomen maassa on alituinen ruikuttaminen ja valittaminen, toisten syyttäminen omista vioistaan ja katkeran kateellisuuden tauti. Ja kait se näkyy kaikkialla, missä meitä finskejä luuraa ? - E
Vs: Kamoista ja vittuilusta Eikö se ole aika yleistä, että porukkaan mahtuu kaikenlaista kommentoijaa. Helpommalla pääsee varmaan, kun suodattaa pahimmat besservisserit mielestään. Paljon väkeä, paljon mielipiteitä ja joskus jopa asiaa. Useinmiten kuitenkin, lähinnä vapaata kirjoittelua. Ei nyt niin pahaa, että ongelmaksi saakka.
Vs: Kamoista ja vittuilusta Toki. Jutussani oleellinen oli alussa jota et lainannut. Tässä taas hain kenties takaa sitä kuinka henkilökohtaista lopulta kaikki on ja varsinkin intensiivinen osallistuminen. Kyse on myös rehellisyyden ja (kuvitellun) objektiivisuuden yhteensovittamattomuudesta (Eeroa mukaellen). Pahimmillaan annamme tilaa häiriköille, ja tuemme puolinaista osallistumista estäen reagoivaa, elävää vastavuoroisuutta.
Vs: Kamoista ja vittuilusta Jep. Helpottaa huomattavasti kun ei provosoidu jokaisen speden kommentoinista.
Vs: Kamoista ja vittuilusta Kyllä. Näin varsinkin kansallisena spede-päivänä, jolloin kaikkiin kommentteihin on liitettävä väkisin sana spede ?
Vs: Kamoista ja vittuilusta Lue ylläoleva... __________Lainaus Silvasalta ^________________ *HUOKAUS* Luin jo. Ymmärrettävästi ? (Onko tuo nyt sitä "vittuilua" - kerro vielä "kamoistasi"). Joka tapauksessa, olen aikoja sitten lakannut suhtautumaan kirjailuihisi vakavasti. En pidä tyylistäsi - mutta suhtaudun siihen kuin mihin tahansa merkityksettömyyteen. En mene henkilökohtaisuuksiin enkä hauku - en vain välitä enkä arvosta. Hiukan kiinnostaisi kyllä tietää (aika ajoin), miksi sinä olet vittuillut minulle koko sen ajan, kun olet pyörinyt täällä. Mitä perkelettä olen sinulle reaalielämässä muka tehnyt että viitsit ?