Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kameroiden prosessointi

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Juke.K, 21 Syyskuu 2012.

  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Kameroiden prosessointi

    No jos ilman valvojan hattua, uskalan minäkin sitten sanoa.

    No minusta keskustelua vietiin toiseen suuntaan ilman minua, parinkin keskustelijan toimesta. Olen pariinkin kertaan yrittänyt ohjata keskustelua takaisin raiteelle. Ja lisäksi yks toinenkin. Joten  sinun väitteesi perustuu mitä ilmeisemmin sinun subjektiiviseen näkemykseesi ja minun subjektiivinen näkemykseni on ihan erinlainen. Totuus on siltä väliltä. Jauhat diipa daapaa ja esittelet kysymyksiä joihin on pakko vastata ja pitkität tätäkin keskustelua ihan väärään suuntaan. Jos haluaa lopettaa tyhjänpäiväisen keskustelun ei pidä kysyä tyhjänpäiväisiä.

    Se on totta että jos ei tunne henkilöä voi tulla väärinkäsityksiä. Ja luulen että sellaista on ollut ilmassa tässäkin ketjussa mutta ei missään pahassa mielessä vaan ihan postiivisesti vain.




    Minusta tämä hymiö on ihan selkeä ilman minkäänlaista netti hymiö selityksiäkin.
    ,o)
     
  2. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameroiden prosessointi

    No, kerro ihmeessä meille muillekin, joille hymiön merkitys ei ole ollenkaan selvä.
     
  3. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Kameroiden prosessointi

    Kraftwerk- Popcorn....
     
  4. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Kameroiden prosessointi

    Hymiön merkitys ei toki ole selvä - vain standardihymiöiden merkitys on selvä. Asia ei toki kuulu minulle, mutta suunnittelijan perustelujen puuttuessa pitää visuaalista kieltä purkaa:
    * Hymiöissä ei ole nenää kuin harvoin sitä selventäessä ja ilmeisesti vain merkkeinä - ja =.
    * Pyöreä nenä on joko turpeaa tai muuten korostunutta nenää kuvaava globaali visuaalinen symboli mm. elo- ja sarjakuvissa ja viittaa joko pohattaan tai humalaiseen - viime vuosisadan alussa kulttuuriimme tullutta "muotokieltä"
    * Hymiössä on toinen silmä kiinni ja toinen ikäänkuin iloinen - ihminen on joko yksisilmäinen tai melkein sammunut - toisen saa vielä auki
    * Tulkinnassa on oleellista löytää näitä asioita yhdistävä ilme ja sen taustalla oleva tähän kontekstiin sopiva tilanne
    * Ainoa kuviteltavissa oleva sellainen on tämä: viesti on kirjoitettu hyvin sammumista lähellä olevassa humalatilassa hyväntuulisesti
     
  5. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameroiden prosessointi

    Mutta tuohan on ristiriidassa Juke.K:n sigun "Mitään en ole ottanut, mies muistiin." kanssa.

    Tai sitten tuossa onkin välilyönnin (space) mittainen kompa: "mies muistiin"...
     
  6. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Kameroiden prosessointi

    Tuo onkin mietityttänyt että onko tahaton vai tahallinen.  Samoin on kirjoitusvirheen  'erinlainen'  käytössä.  Mies on pantu muistiin kyllä.



    Tämä on hyvä:

     
  7. V-M

    V-M Member

    123
    0
    16
    Vs: Kameroiden prosessointi

    En tiedä meneekö aiheen ohi, mutta....
    Aika monesti on tullut mietittyä, että miksi kamera suosituksissa jätetään se kuvanlaatu sikseen ja suositellaan vain käsikopeloa erilaisten kameroiden kanssa, ikään kuin kuvanlaadussa ei olisi lainkaan eroa?
    Ainakin itse olen huomioinnut, että eri kamerat tekevät erilaista jälkeä, ja joidenkin kameroiden tuottamaan kuvanlaatuun on huomattavasti enempi tyytyväinen kuin toisten kameroiden. Myös käsiteltävyys tietokoneella on ollut näin ollen erilaista.
    Mitä itse olen noiden kompaktien kanssa leikkinyt, niin Fujin ja Leican kameroiden tuottama jälki on ollut erityisesti mieleeni ja työskentely on ollut näin ollen helpompaa.
     
  8. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameroiden prosessointi

    ^ Pitääkö harrastuksen olla "helppoa"?

    Minua ei "helppo" harrastaminen kiinnosta. Sitten kun alkaa kiinnostaa, vaihdan valokuvauksen keppanan kittaukseen.
     
  9. V-M

    V-M Member

    123
    0
    16
    Vs: Kameroiden prosessointi

    En kai sanonut että tämä harrastus muuttuisi helpoksi, jos kameran kuvanlaatu miellyttää enemmän tai vaikka kuvien käsittely helpottuukin?

    Ehkäpä tämän harrastuksen vaikeimmat haasteet voivat olla muissakin asioissa kuin välineissä, joten välineiden käytön ja valmiimman kuvanlaadun tuoma helppous voi olla positiivistakin. :)
     
  10. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameroiden prosessointi

    Minua kuvan prosessointi kiinostaa yhtä paljon kuin filmiaikana.
     
  11. V-M

    V-M Member

    123
    0
    16
    Vs: Kameroiden prosessointi

    Ketäpä tuo ei kiinnostaisi tässä harrastuksessa? Jokainen tekee vain omalla itselleen sopivalla tavalla nämä asiat.

    Vaikka kuvaisi jpeg-kuvia, niin omalla tavallaan kameran valinta kuvanlaadun mukaan ja kameran jpeg-säätöjen tekeminen ennen kuvaamista on myös sitä. :)
     
  12. Vs: Kameroiden prosessointi

    No siksi.
    Kyseinen kommentti ei ehkä ole erityisen suosittu tietyissä piireissä, koska se edellyttää lukijalta omatoimista ajattelua eli pientä vaivannäköä, sekä niistä omista valinnoista vastuun ottamista. Osa porukasta ilmeisesti jättää valintansa mieluummin lauman eli nettifoorumien huutoäänestysten ratkaistaviksi.

    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    Tuo on lähinnä oman mielikuvituksesi tulosta, sillä kukaan ei tietääkseni ole moista väittänytkään. Laadukas lopputuote on itsestäänselvä osa kokonaisuutta, mutta yltiöpedanttisella insinörttinamilla ei useimmiten ole mitään tekemistä laadun kanssa.

    Nuo kommentit omaan "kouraan" sopivuudesta tarkoittavat sitä sekä kirjaimellisesti että kuvainnollisesti. Ne pitävät sisällään myös muut eroavaisuudet eri laitteiden välillä. Laitteen koettu paremmuus on aina subjektiivinen käsite, samoin kuin lopullinen kuvanlaatu, ainakin osittain. Useimmille asia lienee itsestäänselvää viimeistään siinä vaiheessa, kun sitä laitetta ollan ihan oikeasti ja todelliseen tarpeeseen hankkimassa. Hardcore-pikselipiiperrys on sitten asia erikseen.

    Juuri tässä ketjussahan kyse olikin ilmeisesti päinvastaisesta, eli tuon aloitusviestin motiivina ei ollutkaan todellinen tarve uuden kameran hankinnalle, vaan hiukan toisenlainen 'tarve'. Touhussa ei sinänsä ole mitään vikaa, mitä nyt kyseinen aloitusviesti oli vaan turhan tulkinnanvarainen. Eli ei siitä enää sen enempää.

    Aevan. Taisit juuri oivaltaa, mistä noissa omin kourin kopeloinnin suosituksissa on pohjimmiltaan kyse. Toivottavasti ainakin. ;-)
    Muussa tapauksessa nämä kommenttisi ovat hiukan ristiriidassa tuon aiemman ihmettelysi kanssa. Ellei sitten kyseessä ollut pelkkä tollahdus.
     
  13. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameroiden prosessointi

    Hmm, onpa mielenkiintoisen metaforinen ilmaisu =)