Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kameravalinta: Nikon D40 verrattuna D50:een? Alle 800 euron järkkäri?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Silkkitie, 30 Marraskuu 2007.

    Hei!

    Kieriskelen täällä kameranvalintatuskissani: enää vajaa kuukausi aikaa hankkia uusi kamera ja siihen tarvittavat varusteet ja opetella käyttämään uutta kameraa! Olen lähdössä yli vuodeksi reissuun ja tarvitsen mukaan kelvollisen kameran.

    Aiemmin kuvasin Nikonin D50:llä ja olin kameraan tyytyväinen. Pitänee mainita, että olen aloittelija ja reissussakin "alikäytin" kameraani rajusti - automaattikuvausta tuli käytettyä paljon kiireessä. Myin kameran pois, koska pidin sitä liian suurena ja hankalana mukana reissussa, vaikka todella pidin Nikon D50:n suomasta kuvanlaadusta. Hankin tilalle Canonin S5 IS:n, joka ei ole järjestelmäkamera, mutta jonka ajattelin olevan paras mahdollinen pokkari ja sopiva käyttötarkoitukseeni. Nyt olen todella pettynyt Canonin S5 IS:ään, jonka kuvanlaatu järkkäreillä (ennen Nikon D50 käytössäni oli Canon EOS 300) kuvaamisen jälkeen tuntuu surullisen kehnolta!

    Suunnitelmissani on nyt ostaa (vähintään kuvanlaadullisesti) Nikon D50:n veroinen järjestelmäkamera (Nikon D50 ei enää uutena saa ja käytettyä en taida uskaltaa ostaa.) sekä hyvin halpa peruspokkari, jota uskaltaa kantaa mukanaan mihin tahansa Kambodzassakin. Järjestelmäkameralla tulisi saada helposti hyviä, väreiltään ja kuvanlaadultaan moitteettomia kuvia.