Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kamerasi koko.

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana RB, 21 Maaliskuu 2013.

  1. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Kamerasi koko.

    Voihan helkkari, minulla ei ole suosikkia lainkaan.
    Asiallisessa käytössä oli K7 ja A700, nyt uutuutena A37.
    NEX 5N on hieno ja pieni, mutta vakaajan puute pieni ongelma kun käytän mm vanhoja Minoltan laseja, oikeastaan juuri siksi ostin tuon halvan A37:an jossa sama kenno kuin NEX 5N:ssä.
    Pari Olympuksen PL1:stä ja yksi panan GF2 on kiinnittiminä m43 objektiiveille joita on muutama niitäkin.
    Olen kerännyt useita vanhoja Pentax objektiiveja, jotka toimii AF moodissa, sekä joitakin muita joiden kanssa pitää tarkentaa manuaalisesti.
    Jossain vaiheessa tulen kertomaan, mitkä niistä on hyviä ja mitkä ei, siis minun mielestä:D
     
  2. Vs: Kamerasi koko.

    Omasta puolestani olen tarpeeksi kauan kannellut erikokoisia kameralaukkuja täynnä tavaraa ja täysin kyllästynyt.

    Siksi etsin nyt pienehköä ja kevyttä yhdistelmää. Se vähä kokemus mitä minulla on esim. NEX-malleista on se, että runko on liian pieni. Hyvä puoli ehdottomasti EVFn sijainti vasemmassa ylänurkassa.

    Digi/filmi-kysymyksen täysin sivuun jättäen parhaita kinorunkoja mun käteeni ovat olleet Nikon F ilman Photomic-etsintä ja Leica M4/M6.

    ..................

    Digipuolella pienen kokeilemisen jälkeen esim. D600 tuntuu hyvinkin sopivalta, vaikka onkin aika paksu. Eihän se runko koko totuus ole ja Nikoninkin uusimmat optiikat ovat kaikki melko kookkaita.

    Panan GH3 vaikutta hyvinkin varteenotettavalta mahdollisuudelta samoin kuin tuleva Olyn E-5P. Nämä myös siksi, että haluan kameraan kääntyvän etsimen ja mahdollisuuden sähköisen lisäetsimen käyttöön.
    Olenkin kyllä ihmetellyt miksi kuiluetsimeen tapaan pystyyn kääntyvää EVF ei ole rakennettu esim. µ4/3 järjestelmän tai APS-C -kennoisiin peilittömiin kameroihin kiinteäksi. Silloin ei tarvittaisi välttämättä kääntyvää LCDtä ja etsin sopisi oikein hyvin upotettuna sinne kameran vasempaan yläkulmaan. Pienempi kenno ei ole mulle kovin suuri ongelma, koska kuvaan muutenkin laajempia näkymiä 2-3 ruutua ja yhdistän ne.

    Panassa ja Olyssa kiinnostavat myös pienikokoiset mutta hyvälaatuiset primet, jolloin kokonaispaketti säilyisi vielä kannaltani siedettävänä.

    PureView 808 aina mukana on ollut monissa tapauksissa erittäinkin hyvä ratkaisu. Sillä saa tarvittaessa hämmästyttävän hyvää jälkeä, mutta täytyy myöntää että opetteluun meni aikaa.

    Jos nyt joku kamera pitäisi valita sellaiseksi pikkukoneeksi, jota oikeastikin kantaisi jatkuvasti mukana, olisi se luultavimmin Olyn XZ-2.