Jep. Lähtöhinta 120 euroa, 10 euron korotuksilla. Jos uuden saa alta satasen, niin en sitten tiedä kannattaako. Toki jos käytetyn haluaa.
"En tarkistanut hintaa eikä ilmoitus ole omani, mutta törmäsin tähän äsken: Osta & myy, huutokauppana tai heti - Huuto.net" Hintaa on reilusti. Saman saa uutena alle satasella. Maitolaiturissa hinta 95€ + postikulut alle 10€. Mikähän noita ihmisiä vaivaa, kun hinnat ovat kohtuuttomat?
Mulla on sekä ComputrekkerAW että Minitrekker. Minitrekker on kivempi kantaa, mutta sinne ei mene läppäriä, eikä vanhassa mallissa ole sitä sadepussia. Vuosi sitten kun lähdin kahta kättä heittäen Barcelonaan kuvaamaan F1-testejä, mulla oli Mini Trekkerissä 10d, 70-200/2.8, 24/2.8, salama, kuvapankki, kameran, kuvapankin ja kännykän laturit, neljä teepaitaa, neljät kalsarit, neljät sukat, hammasharja ja passi + matkaliput. Lentokentällä sinne vielä ängettiin kaverin pocketwizardit, samalla kun kaikki pikkukilke jaettiin takkien taskuihin. (Piti jotenkin muiluttaa kaverin 18kg käsimatkatavarat 10kg rajoitusten läpi. Kun D2h ja joku peruszoomi otettiin punnituksen ja turvatarkastuksen ajaksi kaverin kaulaan, meni sen rinkka vähän ylipainoisena kuitenkin Ryönä-Airin syynin läpi pienen kitinän saattelemana.
Eilen tuli postissa Computrekker. Kannoin sitä päivän selässäni ja kokeilin kuvauskäytössä. Paketin avattuani se oli juhlallisemman näköinen, kuin odotin. Pitää irrottaa turhat merkit pois etteivät ne paista ulkopuolisille liiaksi. Itse asiaan. Koko on varsin hyvä. Sinne mahtuu sopiva määrä kalustoa ilman ahtamista. Paino ei ole ongelma, kun pitää järjen pakatessa mukana. Reppu istuu selässä mukavasti ja eteneminen sujuu polkupyörällä kätevästi. Kameran saa esiin melko nopeasti, kun raottaa hieman repun vetoketjua ja ottaa kameran esiin. Putkien vaihto sujuu myös helposti jos on tilaa mihin repun laskee. Jos ei ole ja pitää vaihtaa putki lennossa niin normaali kameralaukku on kätevämpi. Tämä oli jo tiedossa, joten se ei ole ongelma. Putkien vaihtoon pitää vain asennoitua hieman eri tavalla. Kantaminen sujuu repun kanssa miellyttävämmin, kuin laukun kanssa. Päivän jälkeen ei ole niska mutkalla. Samoin liikkuminen on miellyttävämpää. Jalusta kulkee tarvittaessa myös mukana. Itselläni on Manfrotton 055 jalusta, joka on hankala kuljettaa pyörällä. Repun selkämyksessä se menee vaikka ei ole maailman miellyttävin juttu. Painopiste jää melko kauas selästä ja sen huomaa. Lisäksi taspaino muuttu pyöräillessä, joten saa ajella varovaisesti. Reppu on hyvä myös siinä mielessä, että kädet ovat vapaana jos pitää kiipeillä tai ottaa tukea jostakin. Ensimmäisistä kokemuksista jäi tunne siitä, että reppu toimii minun tapauksessani hyvin. Varalla on myös kameralaukku, jota voi käyttää toisenlaisissa tilanteissa. Repun koko pelästytti aluksi mutta käytön jälkeen se ei tunnu liian suurelta. Hississä, ahtaissa käytävissä (paljon ihmisiä) tai bussiin kiivetessä reppu on hyvä ottaa pois selästä. Se vie yllättävän paljon tilaa. Toivottavasti näistä kokemuksista on apua jollekin repun ostoa suunnittelevalle.
Pitäisi myös hommata kamerareppu. Onko kokemuksia Tamrac Adventure 6 tai 7 repusta ? http://www.tamrac.com/5547.htm
Kokeilin ostaessani vastaavaa mallia, kuin Tamrac Adventure. Se tuntui muuten hyvältä, mutta minun käytössäni tila kameralle oli hieman liian pieni. Yläosaan saa eväät mukaan tarvittaessa, joten jos teet pienen vaelluksen tms. niin tuo toimii varmasti hyvin. Fangion ohje siitä, että käy kaupassa kokeilemassa on hyvä. Minulle valkeni reppujen todellinen koko sitä kautta.