Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kamerapaketti eläinkuvaukseen

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tulisielu, 28 Heinäkuu 2024.

    Olen harrastanut valokuvausta jo hetken, mutta nyt haluaisin petrata tähän ja saada tästä jopa osittain itselle työtä.

    Suunnitelmissa siis lemmikkikuvaus. Suosittele tähän tarkoitukseen hyvää kameraa (nopeaa ja eläinten kasvojentunnistus plussaa) sekä 2-3 objektiivia jotka olisivat must.

    Saa myös suositella hyvää kannettavaa joka pyörittää kuvankäsittelyohjelmia.
     
  1. Est

    Est Well-Known Member

    17 340
    1 856
    113
    Uudemmissa Sonyissa on, kuulemma, oikein etevät kasvojen, silmien (ja ties minkä) tunnistusjuismat.
    Tunnistaa niin linnut, koirat kuin jopa immeisetkin..
    Itse lähinnä manuaalitarkennan.

    Netissä paljon lisää tietoa. Arvosteluita, mainoksia ja juutuupi -videoita. Oletan...
     
  2. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Canonin R6II on myös aika etevä tarkentaja, tarkennuspisteitä yli 4800 kappaletta. Eläimet tunnistava tarkennus.
    Hyvät objektiivit siihen vaan maksaa maltaita.
     
  3. Mulla on itsellä tällä hetkellä sony a6400 ja siinä tämä eläintenkin kasvojentunnistus. Mutta en oikein ole vieläkään tuohon Sonyyn tottunut ja haluaisin luultavasti vaihtaa takaisin canoniin mikä mulla joskus ollut. Ja tuosta Sonysta päästä eroon
     
  4. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Canonin R6II objektiivikalleutta helpottaa kun käyttää sovitteella EF-objektiiveja. Itte oon hankkinut muutaman EF:n peilittömään siirtymisen jälkeen. En oo mikään elukkakuvaaja, mutta aika vikkelästi EF L-lasit tuntuu toimivan. Ittellä on toinen sovite säädettävällä ND-filtterillä varustettuna niin salamakuvaus kirkkaalla auringonpaisteella on juhlaa.
     
  5. Est

    Est Well-Known Member

    17 340
    1 856
    113
    Itekkään en ole tottunut Sonyja käyttämään niin luontevasti kuin Nikoneita, joihin kymmenien vuosien kokemus.
    Mutta kuvia saa noillakin. Kuten muillakin merkeillä.
    Oma kuvailu varsin kiireetöntä, nykyään varsinkin.

    Myös Canonit, Olyt, Fujit ym. ym. koettu - melko perusteellisestikin...

    Joku vaan sopii, eri yksilöille, paremmin.

    Siksi ei voi - kovin jyrkästi - suositella.
    Itestä on kiinni...