Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kameran vaihto.

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Miia, 29 Syyskuu 2012.

Mikä vaihtoehdoista järkevin.

Tämä äänestys sulkeutuu 6 Heinäkuu 2055 klo 03:45.
  1. Canon30D ja Canon Hg10 ja Tamron70-300 vaihto 5D ykköseen

    10 ääntä
    50,0%
  2. Canon 40D vaihto 5D malliin.

    11 ääntä
    55,0%
  3. Canon 40D vaihto 50D malliin.

    1 ääntä
    5,0%
  4. Canon 30D ja Canon Hg10 vaihto Eos1D malliin.

    4 ääntä
    20,0%
  1. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Kameran vaihto.

    Kuulostaa mielenkiintoiselta, itse olen säästänyt kaikki Minoltan AF FF objektiivit vain siksi, että jos ja jos, niin FF on mahdollinen.
    Oletko Miia pelkästään kuvauksen varassa, vai onko joku muukin duuni taustalla?
    Itseä kiinnostaa sikäli, että olen pian eläkkeellä, eikä mitään tietoa mitä sen jälkeen. Kuvaaminen on ollut lähellä sydäntä joitakin katkoja lukuunottamatta, no jopa yksi pitkäkin katko mutta mielessä aina;-)
    Oletko jossain kertonut oman tarinasi?
     
  2. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameran vaihto.

    Edelleenkin tyhmänä ihmettelen, että mikä sitten on tuo Sigman EX? jolla Miia kuvaa youtube markkinointivideollaan. (Vrt. "kaikki on EF laseja")

    Sigmat ovat yleensä ihan hyviä, eikä niitä tartte häpeillä edes kameralaukku.com:ssa

    EDIT: Miian pyynnöstä poistin kuvan, joka on still-kuva youtubessa julkaistusta videosta ( kohta 2:08). Käytin still-kuvaa, koska vain se liittyi objektiivikeskusteluun.
     
  3. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameran vaihto.

    Olisiko rinnakkaistoiminimi ratkaisu?

    http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/yritystennimet/rinnakkaistoiminimi.html

    "Yksityisen elinkeinoharjoittajan kohdalla riittää, että rinnakkaistoiminimi ilmoitetaan lomakkeella."
     
  4. Vs: Kameran vaihto.

    Ansel. et olis saanu laittaa tota kuvaa ilman mun lupaani poista se,ja miten löysit ton videon? Se oli kehitysvammasten tukiliiton tekemä juttu mut voisin kyl oman mainosvideonkin tehdä.

    Joo mulla oli sillon Sigman50 mm makro mut ei ole enää.

    Joo kuvaus on ainoa työtulo ja saan kelan eläkettä masennuksen takia.
     
  5. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameran vaihto.

    Googletin "miia media" ja hakutuloksissa on ensimmäisenä linkki youtube videoon.
    Käytin videosta vain yhden still-kuvan, koska vain se liittyi objektiivikeskusteluun.
    Vaihdanko kuvan tilalle linkin youtubeen?
     
  6. Vs: Kameran vaihto.

    Sori Anselmi taisin vähän liikaa hätiköidä,kun oot noinkin hyvän still otoksen tosta saanu niin annetaan olla.
    Mut siitä puheenollen olen kyl harkinnu videomainoksen tekoa eli tubeen koska rahoja ei ole mainostaa maikkarissa.
     
  7. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameran vaihto.

    Ehdin jo poistaa kuvan...
     
  8. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameran vaihto.

    Nyt vasta mä hokasin, että tarvitset täyskennon, jotta Canonilla voi liipaista studiosalaman.
     
  9. Vs: Kameran vaihto.

    langattomat studiosalamoiden kanssa.
    pc-sync is so last season.
     
  10. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameran vaihto.

    Juu, jopa Olyn E-PL1 osaa liipaista langattomasti Elinkat, vaikka onkin 2x kroppikenno.

    Miia on perustellut (?) täyskennorungon hankintaa, jotta voisi käyttää studiosalamia.
     
  11. Vs: Kameran vaihto.

    Kyllä 40D mallin kanssa voi kanssa laukasta studiosalamat.Olen synkka juttuakin harkinnu et pääsis piuhoista eroon.
     
  12. Vs: Kameran vaihto.

    Minkäslaiset salama/salamat sulla?
     
  13. Vs: Kameran vaihto.

    Biloran studio salamat2kpl siis studiosalamia mitkä menevät johdolla kameran pc porttiin,olen siis harkinnut radiolähettimen hankkimista.

    Toinen on Speedlite 420ex eli aika vanha ja mikä on lähinnä hyllyn koriste.
     
  14. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 15 Maaliskuu 2019
  15. Vs: Kameran vaihto.

    juu mun. pc-synkka kosketushäiriöitä siinä kamerapäässä monessa eri patarauta rungossa. tosi ikävä laukoa kun ei tiedä koska räpsähtää. mutta langattomalla sama juttu ,D
     
  16. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameran vaihto.

    Voisko noi salamat laukaista D40:n salamalla? Ei tarttis piuhoja eikä radioita.
     
  17. Vs: Kameran vaihto.

    Se on 40D ei D40. No sen pikkusalamaa en lainkaan käytä ja se on jähmettyny kiinni.
     
  18. Vs: Kameran vaihto.

    Ihan kysymys..
    Montako maksavaa asiakasta Miia Medialla ollut tänä vuonna? (no saahan nuo verotiedot kaikki, mut kerroppa ite(en jaksa kysyä verottajalta) mikä on ollut liikevaihto)
    Yrittäjän pitää saada kuoletettua välineistönsä, toisin kuin harrastelijan..
     
  19. Vs: Kameran vaihto.

    250 euroa liikevaihto ja muutama asiakas ollut,olen pitänyt tahallani liikevaihdon vielä pienenä. Ja jos tohtori koittaa vittuilla niin koita muistaa et mulla on masennus sairasus minkä takia olen eläkkeellä. Sää saatana Paatiala et kato verottajalta mun tietoja sit yhtikäs.
     
  20. Vs: Kameran vaihto.

    Joo, selvä rauhaa..
    Ei pahalla, mietin vaan..