Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kameran vaihto.

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Miia, 29 Syyskuu 2012.

Mikä vaihtoehdoista järkevin.

Tämä äänestys sulkeutuu 6 Heinäkuu 2055 klo 03:45.
  1. Canon30D ja Canon Hg10 ja Tamron70-300 vaihto 5D ykköseen

    10 ääntä
    50,0%
  2. Canon 40D vaihto 5D malliin.

    11 ääntä
    55,0%
  3. Canon 40D vaihto 50D malliin.

    1 ääntä
    5,0%
  4. Canon 30D ja Canon Hg10 vaihto Eos1D malliin.

    4 ääntä
    20,0%
  1. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameran vaihto.

    Uusi perustelu FF:n tarpeelle...
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Kameran vaihto.

    Jos tuota yrittäisi tulkita, niin kai tarkoitettiin a) studiokuvauksiin b) ahtaiden paikkojen kuvauksiin.  Jälkimmäinen voisi olla selitettävissä paremmalla valikoimalla laajakulmia... ehkä myös henkilökohtainen asia miksi valikoima parempi... siis mihin on mahdollisuus.  Tai jos ennestään vaikka 28mm kino-optiikka niin kinokennolla saa kaupan päälle laajakulman.  Mutta mikä mahtaa olla studiokuvausten tarve kinokennolle?
     
  3. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameran vaihto.

    Jos ennestään on laadukasta FF-laajakulmaa, niin ymmärrän. En tiedä Miian opiskavalikoimasta, mutta koska hän kertoo käyttäneensä kroppirunkoja, niin miksi hänellä olisi FF-opiskoja? Kroppirunkoihin löytyy laajakulmia, jotka ainakin itselläni ovat olleet teknisesti tarpeeksi hyviä ja taloudellisesti järkevien mahdollisuuksien puitteissa.
     
  4. Vs: Kameran vaihto.

    No sen verran valotan lasi tilannetta et kaikki on EF laseja,ei yhtään EF-S lasia.
     
  5. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Kameran vaihto.

    Miksi ihmeessä ei olisi? On tyhmää arvella, mitä ihmisellä kenties jollain järkeilyllä olisi, kun on tiedossa ihminen, joka tietää mitä hänellä on, ja jolta voi kysyä, jos haluaa tietää, mitä hänellä on.
     
  6. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Kameran vaihto.

    Mä olenkin niin tyhmä, etten tiedä kummat noista on laajakulmaisia. Ehkä mvuori voisi sivistää minua?
     
  7. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Kameran vaihto.

    Mää voin yrittää auttaa. Koska EF-S on suunniteltu pienemmälle piirtoympyrän tarpeelle kuin EF, voin päätellä että kinokennolle EF objektiiveista löytyy laajakulmaisemmat.  Lisää voi arvailla vertailemalla mallistojen objektiivilistoja:

    Canon EF-S lens mount - Wikipedia
    Canon EF lens mount - Wikipedia
     
  8. Vs: Kameran vaihto.

    No hommaa sitten vaan se viisdee, kun semmoista kerran tekee kuitenkin mieli. Mitäs tuosta sen enempää äpöstämään.

    Sitäpaitsi kylläpä nuo canonit on sellaisia demarikameroita, että niitä löytyy paikasta jos toisesta valta asti, eli ei välttämäti kannata rajoittua vain Rahalan tarjokkaisiin. Noitahan löytyy yleisesti myös muualta, Ruotsin, Saksan ja laajemminkin eBayn tarjonta mukaanlukien.
    Ei silti että Rajalassa olisi mitään vikaa, mutta muitakin vaihtoehtoja on, myös vaihtokaupoille.
    Onnea vaan uuden lelun metsästykseen.
     
  9. Vs: Kameran vaihto.

    Tackar,sen takia just olen päätyny EF laseihin et jos se täyskennonen tulee hankittua.
     
  10. Vs: Kameran vaihto.

    Joo kyl mää ny olen siihen tulokseen tullu et 40D vaihtuu 5D:en. Ja samalla aion vaihtaa yrityksen nimen Suikkilan kuvaksi,Suikkilan kuva kuulostaa houketelevammalta kun Miia Media.

    Joskus syksyn aikana on ns avajaisetkin luvassa uuden nimen alla.
     
  11. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: Kameran vaihto.

    Minun mielestä kannattaa itse kokeilla, tunnustella ja todeta tietty malli hyväksi omaan käyttöön, eiköhän se kuvaamisen mielykkyys näy sitten lopputuloksessa myös. Tämä tietysti VAIN minun mielipide.

    MINUN mielipide tuosta nimestä, 'Miia Media':ssa on kiva "soundi" ja 'Suikkalan kuva' taas kuulostaa ihan samalta kuin Tunnin kuva. Tämä vain ihan OT ja asian vierestä.
     
  12. Vs: Kameran vaihto.

    No oonhan mie 5D malliakin käsissä pidelly,ulkosesti samanlainen kun kymppisarjalaiset ja se juurikin miks täyskennoa havittelen on se että esim mun 28-90mm f4.0-5.5 putki on sit oikeesti se ja muutkin putket antaa sen oikean laajiksen. Sulo Vileniä lainaten:se on sijotus tai ei saa joka päivä tommosta kameraa tolla hinnalla.
     
  13. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Kameran vaihto.

    Samaa mieltä.  Tosin toisesta tulee mieleen jotakin arveluttavaa.  <SIZE size="1"]suikkarit.</SIZE>  :-X 

    Ihan oikeesti.  Mielikuvat voivat olla tärkeitä juttuja ja on erinomaista testailla nimiä etukäteen.
     
  14. Vs: Kameran vaihto.

    Miia Media on olemassa oleva yritys mutta olen harkinnu nimenvaihtoa,mut monet muutkin tuntuu sanovan et Miia Media on ihan hyvä niin pidetään kai se sit jatkossakin.
     
  15. Vs: Kameran vaihto.

    Joo, tuossa nimessä on omat hyvät puolensa. Se on lyhyt ja simppeli, henkilökohtainen ja helppo muistaa. Toimii tarvittaessa myös rajojen ulkopuolisessa maailmassa, jos tosissasi tähtäät isommastikin indie-uralle. Toki sen voi vaihtaakin, jos keksit vielä paremman, mutta ei kovin köykäisin perustein.

    [QUOTE>
    [/QUOTE]
    ...Mutta kait silti pidät ne aiemmin luvatut avajaiset, ja niissä on tarjolla glögiä ja piparia? ;-)
     
  16. Vs: Kameran vaihto.

    En muista simmosia luvannenni,mut kuhan saan tään studion7kämpän oikeen kuntoon niin vois jonkin moiset avajaiset pitää siis studion avajaiset,tarjolla vois olla vaikka kahvia tai jotakin mut kattellaan. On joku asiakas aina sillon tällön mut kattotaan jos jonkun ns tutustumis tarjous jutun pitäsin joskus syksyllä.
     
  17. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: Kameran vaihto.

    Olispa kiva saada vähän terästettyä glögiä... ja ehkä vähän "piparia..."... jep jep, OT taas, ja kyllä alkaa viikonlopun 32h päätteen tuojottaminen tekemään päässä kepposia.
     
  18. Vs: Kameran vaihto.

    No ei toi maailman pahin OT ole,jos asut Turussa tai lähistöllä niin wellcome sit kun ilmottelen avajaisista,tai avajaiset on väärä sana sanottasko Miia Median syy juhla.
     
  19. Vs: Kameran vaihto.

    No tos muutama viest ylöspäin lukis tämmöttinen:
    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    Eikös tuon voi siis tulkita selväksi lupaukseksi glögi- ja piparitarjoilusta? ;-)
    Jepjep, kauttaviiva ja ootee. :)
     
  20. Vs: Kameran vaihto.

    No sovimme että se tapahtuu.