Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kameran salamalle softbox

Keskustelu osiossa 'Valaisu ja studiokuvaus' , aloittajana Juke.K, 30 Elokuu 2011.

1. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Vs: Kameran salamalle softbox

Tekeehän sillä. Jälkimmäinen on selvä parannus.

2. Vs: Kameran salamalle softbox

Reflako ei käy? mulla on tuollainen :
    Telefoto – Fotokauppa kotonasi, etkä maksa liikaa.
    DIY olisi metrinen pahvi ja alumiinifolopäälyste.

3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Niin no alunperin tässä ketjussa kyselin softboksien käytöstä just sellaseen mallikuvaukseen. Tässä kohtaa kun jatkoin ketjua oli ajatuksena että kameran kanssa liikkuu kuten kerroinkin. Elikkä sellaseen liikkuvaan tilanne kuvaamiseen softboksia aattelin ja ostin. Mutta taitaa olla turha ostos kun vanha konsti jota olen käyttänyt on parempi. Siihen kun vain vielä kehitellään tota alavaloa. Ei toi heijastin juttu toimi. Mutta tuli itellä mieleen joku tämmönen.

EDIT: Olen suomen paras piirtäjä.

4. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tässä vielä kaksi kuvaa. Toinen on ledihässäkällä otettu ja toisess on nykyhenkilökuvaa yritetty matkia. Saatte arvailla kumpi on kumpi.

5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Pikkuteemulle kiitoksia hyvästä linkistä. Olen tuota lukenut ja hiukan kahlannut. Haluan kokeilla tuon tyylistä henkilökuvausta. Olen jo kaksi aivan uutta mallia saanut sovittua. Toinen on punahiuksinen ja toinen vaalea. Hiukan jo ideoita päässkin pyöritellyt. Perästä näkyy.

6. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Muotoileva valo lähes loisti poissaolollaan, mutta tuosta on hyvä koittaa tehdä parempaa.

7. Vs: Kameran salamalle softbox

mä oonkin lättänän demi-sinäminä-valon ystävä ,)

8. Vs: Kameran salamalle softbox

Muutama teoreettinen perusasia: valon voimakkuus muuttuu etäisyyden neliössä. valon terävyyden vaikutelma muuttuu  myös etäisyyden muuttuessa. Auringon valo on terävää kun se tulee suoraan auringosta. Softboksin valo muuttuu pehmeämmäksi kun se tuodaan lähemmäksi, sen "vaikutelma silmälle" tulee terävämmäksi koska valo on voiomakkaampi lähellä. Varjot pienenee kun iso valopinta tuodaan lähemmäksi, valo"kiertää" kohteen ympäri. Mitä lähempänä on valo , sen paremmin toimii heijastimet sillä niitten teho on lähellä varsinaista valolähdettä. valo peilistä on samanluonteista ja yhtä terävää kuin varsinainen valolähde.

9. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tulipahan kuvattua pikkuteemun linkin innoittamana ja laitoin sen blogiinikin. Voisi kirjoitella useamminkin näistä kuvausjutuista. Katsotaan jos vaikka tulis niin tehtyä. Niin ja kiinostaako ketään nämä?

keskarikerho

Reenasin Veeran kanssa päivällä ja toteutin mallin kanss sen illalla.