Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kameralaukun sisältö

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Juke.K, 2 Maaliskuu 2012.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Kameralaukun sisältö

Etkös sä ton 35:n haukkunut ihan paskaksi?
    T Jukka

2. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Jep. sen takia se tuossa onkin. Ei tarvi niin varoa. Kuten huomaat, että teipattu on hän....Kakskympin rungostakin on maali kulunut kun on ajalehtinut Massikan kopissa.
    Työkamat on erikseen.

3. Jojje

Jojje Active Member

776
    26
    28

Minulla on erikseen kino- ja keskikoon laukut.
    Ongelma on siinä, että niissä on liikaa tavaraa - oikeastaan ne ovat vain varastoja, joista puretaan tavaraa pienempään laukkuun, johon otetaan mukaan se, mitä reissulla arvellaan tarvittavan.
    Epäkäytännöllistä. En viitsi vaihtaa systeemiä, koska sitten en löydä enää mitään mistään...

4. Vs: Kameralaukun sisältö

Kyllä, joka systeemille oma laukku ja hyllypaikka. Muuten on paljon tavaraa mitä ei voi käyttää mihinkään.

T. K.

5. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Ordnung muss sein!

:)

6. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Laitetaan toisenkin laukun sisältö:

7. Vs: Kameralaukun sisältö

Jawohl, mein Bruder in Geist!

K.

8. Vs: Kameralaukun sisältö

kauhiast on porukal kamaa..

9. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Leica on harvoin kameralaukussa, siinä on hihna joten se roikkuu yleensä olkapäällä. Taskussa pari IXMOO-kassettia ladattuina Tri-X:llä. Näillä pärjää yllättävän hyvin.

10. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

laitahan evidenssiä myös näkyville

11. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Flickrissä kooste: http://www.flickr.com/photos/kennethluoto/sets/72157621671911622/

12. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Jees, kiits!
    EDIT: Olihan siellä monta kuvaa, jotka olisi voinut laittaa tännekin näytille.

13. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu 2019
  14. Vs: Kameralaukun sisältö

kauhiast on porukalla pattereita, digillä "filmi" on halpaa mutta pattereita kuluu, näemmä...

15. villevee

villevee Member

154
    0
    16

Mun mielestäni objektiiveja ei ole näissä kuvissa paljon. Enemmän on kaikkea muuta sälää, juurikin pattereita ja taskumatteja.

Ennen pidin 5-6 tötteröä mukana, mutta sitten vaihdoin ne pisimmät yhteen suttuzoomiin. Tämän jälkeen olen pärjännyt neljällä tötteröllä. Tästä ei lasin määrä enää vähene. Muuta sälää on vain suodattimet, tulpat, filmit ja muistiinpanovälineet. Ja tietysti kamera.

Juomia en laita kamerareppuun edes taskumatissa. Taskumatin paikka on taskussa. Mutta onko nykyvaatetuksessa enää sellaisia taskujakaan?

16. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Mulla akkuja ja pattereita on valotusmittaria ja pikkusalamoita varten. On hyviä olemassa tarvittaessa.

Kameralaukun takataskuun jäi vielä ruuvimeisseli ja Husqvarna-moottorisahan avain jolla saa kiristeltyä jalustan ruuveja.

17. Vs: Kameralaukun sisältö

Ne on joo noi salamavalon pirulaiset, joka noita pattereita syö. Mulla on nykyään niissäkin akut, mutta se nimellisjännitteen pudotus syö välähdysten määrää rajusti ja siksi pitääkin olla kolme kierrosta akkuja aina mukana. Olen kyllä pohtinut, josko jättäisi ton toisen kamera-akun pois, mutta kun se nyt ei paljoa tilaa vie saatikka paina.

Vaan enemmän mulla pattereita mukana oli kun vielä kuvasin Pentaxin 645N:llä se vei sähköä, varsinkin pakkasella.

18. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Ja mulla Nikon FM2 & Metz 45-setissä oli yhteensä 20 patteria  ;)

19. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu 2019
  20. Vs: Kameralaukun sisältö

huomaat kyllä aikanaan että taskumatti on oleellinen kameravaruste, vähän niinkuin mustilehtiö toisinpäin..
    Sillä sa pyyhittyä pois vitutuksen kun kuvista ei tulekkaan mitään...