Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely Minä ehdotan seuraavaa: 1) Lähdetään siitä, että jokaiselta voi tulla yksi kuva, näin aluksi 2) Kuva voi olla ollut näkyvillä tai ei, värilllinen tai ei, digillä tai filmillä 3) Kuvan pisin sivu voi olla 40 cm, kaikki kuvat tulevat 40*50 cm pohjustettuun basbikseen.Tämä on helppo ripustaa, kun ei laiteta kehyksiä ollenkaan 4) Kun tila(t) on selvillä ja sinne soveltuva järkevä kuvamäärä on selvillä, katsotaan, voiko jokainen halukas laittaa yhden kuvan, jopa useamman vai tarvitaanko jonkinlainen karsinta 5) Mahdollinen karsinta suoritetaan arvalla 6) Jokainen hoitaa tulostuksen ja basbikseen laiton itse, maksaa lähetys- ja takaisinpostituskulut itse 7) Kootaan joukko näyttelynpitopaikkakunnalta ripustamaan näyttely 8) Sovitaan myö, ketkä ja milloin purkavat näyttelyn ja postittavat kuvat takaisin omistajilleen (tähän jo etukäteen kuvan haltijalta rahat, muuten kuvaa ei palauteta, vaan viedään esim. Ämmänsuon kaatopaikalle) 9) Joku ottaa mediaan yhteyttä, että saataisiin mahdollista julkisuutta 10) Näyttelyluettelo voisi olla netissä. Kaikki, jotka menevät katsomaan, voivat printata sen haluamallaan tavalla esim. kameralaukun sivulta. T Jukka
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely ehdotan että nimeksi ei tule "Kameralaukun jäsenten MV-näyttely"
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely Hyvä lista, paitsi kohta 2, tämähän on tosiaan mv-näyttely. Muuten hyvä! TJukka
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely Sen verran vielä tuohon aikaisempaan kommenttiini, että kuratointia ehdotin sillä oletuksella, että tarjontaa on sen verran, että ei kaikki mahdu varattuun tilaan. Henkilökohtaisesti en pidä ennalta määrätystä paspiksen koosta ja väristä. Se sulkee pois mm. panoraamamuodon (niin pystyn kuin vaa´ankin). Joillekin kuville sopii myös pieni koko (miniatyyri). Itse en aio osallistua, kunhan heittelen kommentteja, ettei tarvitsisi alkaa siivoamaan. kapa
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely hei mulla on iha ynkkäs idea!!: kuvien hyhteyteen voisi laittaa valittuja kommentteja kameralaukkuhengessä! nasevat svidduilut yms olisi kiva lisä joka asettaisi näyttelyn kivasti kontekstiin ja ulkokuvallisesti teemoittaisi muuten kovin heterogeeniseksi väistämättä jäävää kokonaisuutta. mä voisin kanssa kontribuoida jonkun kuvan. olis tuolta jakauman alapäästäkin eli aloittelijan näyte. jos se läpäisis kuratoinnin vaikka!
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely Hyvää keskustelua. Ideoita lentelee ja homma etenee kun muistetaan pitää kohteliaisuus ja kiihkottomuus arvossaan. Tässä yksi ajatus J.Wataselle/Ollille ja sellaisille joille 'näyttelykelpoinen' vedostaminen on syystä tai toisesta hankalaa. Olisiko Jukalla/Ollilla intoa järjestää pienelle tähän näyttelyyn tähtäävälle porukalle pimiöpäivä, jonka aikana voisit opastaa edistyneen mv -vedostamisen saloja kädestä pitäen ja samalla tutustuttaa porukkaa myymisi materiaaleihin? Tavoitteena olisi, että osallistujilla olisi päivän päätteeksi kädessä se näyttelykelpoinen vedos pohjustettuna valitsemastaan kuvasta. Tämä on siis vain raakile ajatus, jonka heitän tänne pompoteltavaksi.
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely Houkutteleva idea. Seuraan mielenkiinnolla mihin päästään ja voisin olla jopa mukana. Mielestäni tällaisessa näyttelyssä ei pitäisi kuvia rajata vaan pitäisi hyväksyä mukaan sellaisiakin, joita ei ole täällä Kameralaukussa näytetty. Eivät kaikki tänne kuviaan laita vaikka syytä olisikin.
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely Olen jo useamman vuoden ajan aina kesäisin SKsL:n myötävaikutuksella järjestänyt tällaisia perehdytyksiä. Tosin aikaa on silloin käytetty useampi päivä, jotta kurssin päätteeksi osallistujilla olisi kädessä itse vedostettu ja pohjustettu näyttelyvedos. Yksi päivä riittää ehkä tekniikoiden näyttämiseen, mutta ei oikein osallistujien omaan tekemiseen. Lisäksi tarvittaisiin pimiö, jossa olisi tilaa ja riittävästi tarvitavia välineitä, lähinnä tulee mieleen oppilaitokset. Olen kyllä avoin ehdotuksille, jos kiinnostuneita on. Olli
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely Eikös yksi käyttäjä voisi avata esim.kuvat.fi:n sivustoa, kyseinen henkilö sitten lähettäisi halukkaille käyttäjätunnuksen ja salasanan. Jokainen voisi sitten anonyymisti lisätä mahdollisia kuviaan sivuille, jokaisella käyttäjällä olisi sitten "oikeus" laittaa sivuille ennaltamäärätty kuvamäärä. Siitä saisi ainaskin sitten jonkilaisen kuvan kuvien määrästä. Esim. Laitan kolme kuvaa sivustolle ja nimeän ne seutaavasti 1a, 1b ja 1 c. Seuraava käyttäjä tulee ja laittaa sivustolle kuvia nimeten ne seuraavasti, 2a, 2b ja 2c. Näin näkee suoraan montako esillepanoehdokasta on, noista sitten järjetetään jonkinlainen karsinta. Tai sitten vaihtoehtoisesti ennaltapäätetty henkilö poistaa jokaisesta esim. kolmen 2abc kuvasarjasta pudotetut kuvat. Eli jokaisella halukkaalla tunnarit sivulle, jokainen laittaa haluamansa kuvat, raati tai vetäjä poistaa deadlinen jälkeen ylimääräiset kuvat sivulta. Näin näkee suoraan mitä kuvia sinne olisi tulossa, kerran sivulle laitettua kuvaa ei saa poistaa joten täytyy miettiä tarkkaan omat kuvaehdokkaat. Kaikki kuvathan voi laittaa suoraan etusivulle, tai sitten vaihtoehtoisesti jokainen voi perustaa oman kansion mihin kuviaan laittaa. Jos jälkimmäinen niin nimeää vaan kansiot 1,2,3.jne. Jälkimmäinen voisi olla toimivampi niin jokaiselle kuvalla saisi antaa oman nimen. Siellähän on mahdollisuus antaa palautetta/ääniä sekä tähtiä. Palautteen pitäisi olla vain mille kuvalle äänen antaa, ei mitään muuta palautetta. Voisi vaikkapa vaan laittaa sen kuvan numeron mille äänensä antaa. Kuvista keskustelu täällä sekä missään muualla olisi kielletty, vaikka tosin moni varmasti tietää ja tunnistaa täällä määrättyjen henkilöiden kuvia. Tämä oli siis vain "lyhyt" ehdotus teille osallistujille, kuulostaa tosin hauskalta ja mielenkiintoiselta projektilta. Varmasti hienoa niille jotka eivät ole ennen kuviaan livenä nähneet, itseltä tuntui jo se hienolta kun eilen sain postikorttikierrätyksen kuvan ekaa kertaa käteen ja postitettua tänään. Joten millaiset kiksit sitä saisi jos kuva olisi esillä jossain Sorry liika teksi,onnea.
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely ^Tämän saman voi tehdä kameralaukku.com galleriassa, jonka Teemu jo tarjosi käyttöön. Tällainen laukun näyttelyprokkis on todella mielenkiintoinen juttu ja toivoisin todella että se toteutuisi tavalla tai toisella. Järjestelyt vaativat tietty omaa panostusta jokaiselta osallistujalta ja varsin kasaajilla on iso työ, paikan löytämisestä puhumattakaan. On tullut hyviä ehdotuksia valintakriteereistä ja niitä voi vielä jokainen miettiä lisää. Tapiola2006 on mielestäni hyvä 'kasaaja' ja jos tarvitsee apulaisia joihinkin käytännön juttuihin, voisin tarjoutua siihen hommaan. Kaikki on tietenkin omasta rajallisesta ajasta kiinni, mutta priorisoisin tämän kohtuullisen korkealle nyt. Mielenkiintoinen juttu ja odottelen mielenkiinnolla tämän toteutumista. Mukana siis, tavalla tai toisella.
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely Kameralaukun galleriassa? Silloin olen out minäkin, sillä en sinne ole mitään laittanut, ihan normaaleille "jorinasivuille" olen laitaillut periaatteessa päiväkirjamaisia otoksia, ja niistä myös ajattelin satsini muodostuvan.
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely En ole minäkään Galleriaan mitään laittanut, eli jos se on kriteeri, niin sitten se on ja siihen menee minun osalta se viimeinen "oljenkorsi" osallistua.
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely Käsittääkseni Karin idea: "Mv-kuviahan on täälläkin liikkeellä paljon, mutta ei niiden laadusta paljokaan kuvat-palstalla irti saa." tarkoittaa että kuvat ovat paperivedoksia ja ne pitäisi valita paperivedoksina, eikä nettisuttuina?
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely ^ ^ Onko kukaan edes käynyt galleriassa? Heitän sääntöehdotuksien joukkoon variaation, että yksi kuva on oltava julkaistu Kameralaukussa (missä tahansa, tai galleriassa tai kuvat ja galleriat -osiossa). Kuitenkin kun printtejä tekee, voi olla hyväksi että saa lisää valinnanvaraa ja se lie näyttelyn eduksi vain. Tämä on varteenotettava ajatus. Kaksiosainen portti näyttelyyn: ensin täällä, sitten printteinä? Mieluummin paspikseen.
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely No niin, kukas ryhtyy touhuun, itse olen muualla tammi-helmikuun.
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely Minä kävin eilen galleriassa ensimmäistä kertaa. Toki en täällä vielä kovin pitkää ole ollutkaan. Näyttelyyn jyrytettäväksi voisin tarjota kuvan.
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely Oletetaan, että osallistuisin. Ei välttämättä tulisi halua osallistua täällä julkaistulla nettikuvalla. Minulla saattaisi olla omasta mielestäni hienoja vedoksia, joita en ole halunnut laittaa teidän ruuduillenne esille. Ihan vain siksi, että haluan ne näkyvän oikeina vedoksina, joko perinteisinä tai sitten mustevedoksina. Mitä enemmän ihmeellisiä rajoituksia luodaan, sitä enemmän myös rajoitetaan ... en jaska enää lässyttää. Jatkakaa - jatkakaa vaikka tuomiopäivään saakka. Tai sitten tehkää se näyttely. kapa
Vs: Kameralaukun jäsenten MV-näyttely Näin juuri se on. Olen samaa mieltä. Siksi esitin tuon lievennöksen sääntöehdotukseen, mutta todella en ymmärrä sen merkitystä täysin... kuinka tärkeä se joillekin täällä on?