Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Kävinpä nyt hiukan selailemassa noitä blogeja. Joko tekstiä on liian niukasti tai sitten sitä on niin jeevanasti että ei jaksa lukea. Blogissa tulee hiukan sama ongelma kun kolumnin kirjoittamisen kanssa. Se pitäis olla naseva ja lyhyt sekä ensimmäisen kahden lauseen aikana pitää herätä mielenkiinto lukea kolumni loppuun asti. Niin ja tietty se teksti pitää olla myös kahden lauseen jälkeenkin kiinostavaa. Eikä se juttu saa olla liian pitkä. Nää blogit oli kyllä harvinaisen erinlaisen oloisia mitä olen aikaisemmin katellu. Ehkä nää blogitkin alkaa parantumaan tai sitten minä vanhenen enkä jaksa olla enään radikaali. Vaikkakin Leinosen blogi on aina ollut hyvä. En kyllä niitä höpötyksiä ymmärrä...ehkä se on siksi hyvä. Eiku oma tyyli on vankka ja magee.
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Minäkin katselin noita hiukkasen tässä kun oli joutavaa aikaa ennen kauppareissua. Taitaa olla joiltain hukassa käsite blogi tai mitä se tarkoittaa. Jos on pelkästään kuvia niin onko se blogi? Jos näin niin sitten minullakin on sellainen. Tosin kuvagalleriaksi olen sitä nimittänyt tähän mennessä. Tuli sellainen tuntuma noita blogeja katsoessa, että minulla ei tosiaankaan ole mitään sanottavaa kenellekään. Siispä ei blogia. Sellaisen kuva viikossa jutun voisin tehdä, mutta senkin vain rajoitetulle kohdeyleisölle eli yhdelle kaverille mikä lähtee vaimonsa kanssa pariksi kuukaudeksi Thaimaaseen. Ehkä kontrastia olisi riittävästi, että kuvatkin olisi tavallaan kiinnostavia.
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu blogi on "verkkopäiväkirja" mitä päivitetään suhteellisen säännöllisesti jonkinmoisella sisällöllä. kuva on ilmaisukeino siinä missä tekstikin, joten en ymmärrä miksi tekstitön kuvablogi ei voisi olla blogi.. mun wikipedialainaus on tuolla edellisellä sivulla. terveisin terminologiapoliisi ;D
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Onko minun kuvat.fi kotisivu siis blogi jos siellä on vaan kuvia? Kotisivukin käy, kuulemma, mutta jos sinne ei kirjoita mitään edes epäsäännöllisesti niin mistä sen tunnistaa blogiksi? "Blogi on verkkosivu tai -sivusto, johon yksi tai useampi kirjoittaja kirjoittaa enemmän tai vähemmän säännöllisesti niin, että uudet tekstit ovat helposti löydettävissä (yleensä sivun yläreunassa), ja niin että vanhat tekstit säilyvät luettavina ja muuttumattomina uusista teksteistä huolimatta." Case closed.
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Miten niin "siis"? "Mikään yksittäinen piirre ei ole vaadittu tai tee blogista blogia, mutta mitä useampi niistä toteutuu sen "blogimaisempi" se on." Vuoden 2008 mediataitoihin kuuluu se, että ymmärretään "kirjoittamisen" voivan viitata myös sisällöntuottamiseen. Sellainen kotisivu ei ole blogi. Siksi on hyvä, ettei sitä tunnista blogiksi.
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Siksi en olekaan listanut kotisivuani tuonne blogilistaan. Jotkut on. Siitähän tämä napina lähti.
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu minun kotisivuni kokonaisuudessaan eivät ole blogimaiset, mutta sisältävät siitä huolimatta neljä blogia, jotka täyttävät useat blogin ehdot. tuonne blogilistaan on linkitetty kuvablogi, eikä suinkaan weppigalleria, jota täydennän huomattavasti tiuhempaan.. näin esimerkkinä.
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Maalaisjärjellä tai naisenlogiikalla, perheen valokuvaalbumi voidaan tulkita päiväkirjaksi?
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu jos se on päiväkirjamainen ja sitä päivitetään suhteellisen säännöllisesti niin mikä jottei? mun sukupuolella ei pitäisi olla sen asian kanssa mitään tekemistä. eri ihmiset tulkitsee eri asioita eri tavalla. johan se on tällä palstalla nähty ties minkä asian suhteen.
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Mua on jo piiitkään kiinnostanut blogin pitäminen, siis valokuvauksellisen, mutta homma on jäänyt siihen että pitäisi olla usein kuvia joista sitten kirjoittaa. Muuten homma menisi siihen mikä täällä onkin mainittu; turhanpäiväisiä kuvia ja niistä jokunen sana. Omalle saitilleni mulla on kyllä idea blogiksi ja mitä siinä kirjoittelisin. Pitäis vaan saada tuota kuvavirtaa jotenkin tasaisemmaksi. Vaikka blogiin hieman muistakin oman kuvaukseni ydintä sivuavia juttuja kirjoittaisinkin niin se ei riitä. Ja jos blogiin taas ei ilmesty suht säännöllisesti fiksua juttua niin ei sitä kukaan seuraa...
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Koko netistä en ole vielä löytänyt yhtään blogia, jota viitsisi säännöllisesti lukea...
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Puhut vähän mutta asiaa. Mitähän niille blogeille vois tehdä että niitä jaksaa seurata? En tiedä. Oisko tämäkin viiden vuoden päästä ohi ja todella vanhaa historiaa.
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Se että hehkuttaa ettei lue blogeja kertoo vain että kokeillut liian huonoilla ;D Seuraan muutamaa blogia aktiivisesti. Live kirjanmerkki ei paljoa rasita ja otsakkeen mukaan voi sitten miettiä kiinnostaako lukea juttu vai ei. Tuo live homma on muutenkin hieno, kun helpottaa selailua. Yhtään blogia en lukenut aktiivisesti kun piti saitille aina kömpiä, nyt se on klick klick ja olen lukemassa jotain mielenkiintoista, tai katsomassa hienoa kuvaa. (live=rrs-feedi?) Näitä kuvablogeja jota itsekkin pidän on biljoonia ja omanikin on melko turha. Se on vain helpoin tapa kertoa että olen päivittänyt galleriaan jotain bilekuvia tahi muuta,mikä kiinnostaa jotain kaveriani. Omaan blogiini kaipaisin jotain annettavaa, vrt. strobist.. ja jotkut prookuvaajat.. kikkoja vinkkejä ja hyvää juttua tulee liukuhihnalta ja matsku on mielenkiintoista. click click ja olen katsomassa mitä voi tehdä uudella "varjotyypillä" ja fläsyllä.
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Ensin tehtiin kotisivuja, vaikka ei ollut mitään sanottavaa. Sitten tuli blogit, ei tarvinnut koodata, mutta ei ollut edelleenkään mitään sanottavaa. Mitähän seuraavaksi, jotta olisi helppoa julkaista "ei mitään"?
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Kannattako etsiä? Kumpia mahtaa olla enemmän? Onko todennäköistä että osuu hyvälle? ;-)
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu No ei muuta kun ne pari hyvää blogia esiin. Saamme katsahdella onko se nyt niin.
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Perustin tälle blogilistailulle soveliaan aiheen, löytynee helposti. Mutta jos esim. opiskelee jotain / haluaa kehittyä jossain valokuvauksen saralla ja joku kirjoittaa aiheesta blogia niin ei välttämättä kannata kyseistä blogia sivuuttaa.
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Tähän viittailin. En todellakaan meinannut mitään 'perusbloggaajan räpsyblogia' -kuten omani-, vaan jotain aivan muuta. En kuvittelekkaan että valokuvauksen harrastajaa kiinnostaisi kaikki verkon kuvablogit, mutta esim. Joe McNallyn, tai Chase Jarvisin proo blogit voivat jo tuodakkin jotain. Jos ei muuta niin hienoja viedoita. Ensin tehtiin kotisivuja joiden perusvika oli, ettei niitä kukaan päivittänyt. Nyt tehdään blogeja joita pidetään se kuukausi ja kuolevat ilman kommentteja.
Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu Ihan mielenkiintoinen tunnin mittainen keskustelu blogeista. Mukana muunmuassa strobist, david hobby Blog | Chase Jarvis Photography