Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kameralaukkulaisten blogit keskustelu

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Juke.K, 3 Lokakuu 2008.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    No tätä on hiukan odotettukkin. Kaikkien itseään kunioittavan kameraharrastajan on syytä tehdä blogi. Eikä haitta että sen tekee blogger blogiinsa. Hienoa on muutamat kuvat ja jokunen kommentti. Sellaisia samannäköisiähän ne kaikki on. Vastavirtaan ei pidä uida. Muuten et ole varteenotettava harrastaja. Vai pitikö lainkaan uida? Venellä vaan liikutaan vetten päällä. Kotisivut on out. Mitäs blogien jälkeen keksitään?

Kotisivuja oli ja on kiva katsoa kun ne oli niin erinlaisia.

Mua rassaa koko blogi juttu ja tein itteni näköisen mökkiblogin. Se löytyy kotisivujen kätköstä enkä tyrkytä linkkiä koska se ei kiinosta ketään muuta kun minua. Sitten kun töissä on raskasta(siis aina) avaan mökkiplogini suljen korvani ja haaveilen. Blogini on tehty tämmöisellä pieteetillä ja sen kyllä huomaa.

2. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38
    Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu

Jukka sanoi suunnilleen sen mitä itsekin ajattelin! :). Jotenkin noi plokit on niin tätä päivää olevinaan, kuten joku Facebook...

Mutta kyllä ne omat galleriat ovat mielenkiintoisempia, jotka on itse tehty eikä valmiiseen samannäköiseen pohjaan lätätty. Vaan eipä siinä, kai niitä blogejakin lukee jos oikeasti hyvän löytää.

3. kb

kb

2 235
    0
    0

Mun mielestä on ihan liian trendikästä vastustaa kaikkea mikä on trendikästä :) (blogit muuten on mielestäni selkeästi jo wanha juttu).

Aattelin kirjoitella jatkossa enempikin juttuja valokuvaajan työstä kuin esitellä pelkkiä valokuvia, jospa jotain kiinnostavaa saisi kerrottua.

4. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36

mulla ois ploki jos keksisin sinne jotain järkevää sisältöä..

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Yksi parhaista ja naulankantaan osuvimmista kommenteista mitä mihinkään on koskaan kirjoitettu.
    Blogeissa on liian paljon tavaraa, liian paljon kuvia.
    T Jukka

6. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36

Valokuvausblogien ongelmana on *tadaa!* valokuvat, tai oikeastaan niiden liiallinen määrä ilman kiinnostavia taustatarinoita. Puolivillaista "muistikortin tyhjentämistä palvelimelle" ei usein jaksa seurata kovinkaan pitkään, elleivät kuvat ole rrrautaa päivästä toiseen.
    Kuvablogeihin tarvittaisiin mielestäni em. tarinoita, pohdintaa, keskustelunherätyksiä, kysymyksiä tai edes lonkalta heitettyä runonpätkää.

7. Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu

Sama täällä. Omannäköiset, persoonalliset kotisivutkin on tekemättä samasta syystä. 
    Kun ei ihan eristyksissä ilkeä olla niin sentäs laitan joskus kuvia nettiin ihan perusgalleriaan ja kerron linkin niille ketä luulen kuvien jostain syystä kiinnostavan.  Jos joskus saan otettua (oman) julkaisukynnyksen ylittävän kuvan niin kerron siitä sitten tälläkin.

8. kb

kb

2 235
    0
    0

Just.

Kun pyydän listaamaan blogeja, niin tänne tulee kaikki joilla *ei* ole blogia kertomaan siitä että kuinka turhia ne on ja vihjaten rivien välissä että blogaajat on trendipellejä. Kiitti vaan... ja haistakaa ite.

Näin juuri. Tosin täällä funktio olisi myös se, että sellaisesta jatkuvasta kuvavirrasta on helppoa nähdä jonkun tietyn KL.com:laisen tuotantoa, mihin ollaan menossa jne (blogeihin kuitenkin valitaan kuvat usein kronologisesti, ja hiukan niukemmin kuin johonkin 1g.fi-galleriaan, eli ne eivät suoraan vertaudu). Pelkillä kuvilla - jos ne eivät ole aivan erinomaisia, kuten vaikkapa tässä blogissa - ei saada varmaankaan kovin laajaa uskollista lukijakuntaa.

9. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Heh, tyhmä mies kun olen eikä mitään sanomista niin "blogissani" ei muita kuin kuvia olekkaan;(
    Ja nekin huonoja;) Higg

10. Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu

Poistin kun tämä liittyi siihen siirettyyn blogi kesksuteluuni, jonka myös poistin kun tarkoitus ei ollut esitellä blogiani jota en ole päivittänyt 1 1/2 vuoteen.

11. Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu

Voisi tosiaan laittaa erillist topicit blogeista ja niiden keskusteluista. Jos vaikka harjoittelisin illalla näiden siirtoa / jakamista? :) Lopputuloksesta ei ole varmuutta, mutta kai se jotenkin onnnistuu?

12. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Niinhän sä luulet.

No hiukan tökerön oloiselta näyttää tämän keskusteluketjun aloitus varsinkin kun sain kunnian aloituksesta. Ja luulenkin että tälläisenään ei tästä keskustelua synny.

Ei taida koskaan onnistua keskusteluketjun eriyttäminen tai joidenkin kommenttien poistaminen.

Mutta olkoot. Ei napista pikkujutuista.

13. Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu

Älä nyt viitsi murjottaa. Sun avauksessa on ihan selkeitä klassikon aineksia ;D

14. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Murjotanpas.....kolme minuuttia...... ja sitten unohdan.

15. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

Blogien pitoon on sen seitsemänsataa motiivia. Itse koin tuon helpommaksi tavaksi pistää bilekuvia yms "malli"-kuvia jakoon, niille joille ne kuuluu, kuin että laittasin aina sähköpostilla kuvia.

En kirjoita juurikaan mitään blogiin, koska en usko että ketään kiinnostaa, eikä tarkoitus ole pitää mitään nettipäiväkirjaa. En myöskään ole kovin häävi kirjailemaan runoja kuvien tueksi,tahi päinvastoin.

Kuvien lukumäärään vaikuttaa samat lähtökohdat. Tehdäänkö portfoliota, vai nettialbumia.

Minulla ei ole portfoliota netissä. Kuvia liikaa jotta ne voisi selailla järkevästi läpi, mutta se  ei ole tarkoituskaan. Esim. tanssikuvien kohdalla tanssijat löytävät tuolta kyllä kuvansa helposti ja voivat surutta sivuuttaa kaikki muut kuvat.

edit.
    Se että blogin päivittämättömyys tuntuu olevan kerskunnan aihe tuntuu typerältä. Miksi pitää sitä edes netissä, jos ei ole vuoteen lisännyt mitään.

16. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Niin no, voihan blogi olla päiväkirja kuten mökkiplogini on myös hiukan sitä. Tuleepahan laskettua sieltä kuinka usein/harvoin tulee mökillä oltua. Itelle sitä päiväkirjaa yleensä pidetään eikä muille. Ja on totta että voidaan jakaa kuvia muille. Onko se sitten oltava blogi ja antaako blogi siihen muille jakamiseen jotakin lisäarvoa. Ihan tavallinen kotisivukin siihen käy.

Kun tuo blogi lista on erikseen ja siellä on vain ne linkitykset niin tähän ketjuun voi sitten laittaa niitä kommentteja niistä blogeista. Jos niistä on keskusteltavaa kehuttavaa yms. Minun puolesta ainakin.

17. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36

eli "ihan tavallinen kotisivukin" voi olla blogi.

18. Vs: Kameralaukkulaisten blogit keskustelu

Totta. Vähän tökerön oloinen tuo aloitus kieltämättä on, mutta ei anneta sen haitata? :) Katsotaan mitä asialle voitaisiin tehdä...

19. kb

kb

2 235
    0
    0

Juu, ei offtopic-viestejä saa mennä irroittamaan, niistähän voi tulla on-topic viestejä ja siksi tökeröitä :)