Kuinka toteutatte? Mitä tarkoittaa? Studiossa vai photoshopissa? Miten? Millä työkailuilla? Mitä vaaditaan? Tällaisia kuvia ei ole vielä täällä näkynyt. Miksei?
Ainakin minä toteutan nuo valoilla, ja niin ilmeisesti muutkin. Eli valot suunnataan viin että saadaan ylivalotettua kuvaa halutuista kohdista. Mutta pitää myös muistaa että koko kuvaa ei voi ylivalottaa jolloin siitä tulisi vain ylivalottunut kuva. Eli homma vaatii kokeiluja ja opettelua lisäksi minimissään tarvitaan ainakin kaksi salamaa jotta onnistuisi. Tässä mallikuva: Virhe - Kuvatoimisto - Photostock Vastavalo.fi Lowkeyssä taasen valotetaan aivan alakanttiin ja kuva voi mennä jopa tukkoon suurelta osin kuva-alaa, mutta jälleen ptää muistaa ettei pistä tukkoon koko kuvaa.
Ainiii olihan mulla täällä foorumillakin highkey mallikuva: http://www.kameralaukku.com/viewtopic.php?t=90 Kuva nyt ei ole kummonen mutta malli on komee ;-) Sanottakoon vielä että yleensä higkeytä käytetään kauniisiin naisiin ja lowkeytä vanhoihin ukkoihin. Sillä naiset eivät välttämättä halua että se eletty elämä näkyy uurteina kasvoilla, toisin kuin miehille se vain tuo karismaa.
Mitä itse olen kokeillut niin highkeyn saa tehtyä kuvankäsittelyohjelmalla aika helposti kunhan vain ylivalottaa taustan, eikä sekään ole loppujen lopuksi pakollista jos jaksaa hieman viimeistellä reunoja kuvankäsittelyohjelmalla. Testi