Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

2pv banni hölmöilystä? (äänestys)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana c, 7 Toukokuu 2011.

Olisiko fiksua ottaa käyttöön foorumilla joku hyvää käyttäytymistä edistävä nopeasti langetettava ly

1. kyllä

51 ääntä
    76,1%
  2. ei

16 ääntä
    23,9%
  1. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63
    Itse olen ehkä vähän ulkopuolinen, ja oisin tavallaan toivoinut että joku foorumin pitkänlinjan jäsen olisi tämän alottanut. Mutta, tuleepahan kerralla selväksi että jatketaanko vaan samaa linjaa vai miten?

Ja tää banni tie tietenkään toimisi, ellei se langetettaisi nopeasti ja suht herkästi. Ja nimenomaan siksi rangaistus pidettäisiin minimissään, tarkoitus olisi enemmän siis näpäyttää ja muistuttaa siitä että muitakin on ympärillä.

Mun mielestä nää asiat kannattaa ratkaista aika nopeasti niin se aiheutta vähiten huonoa ilmapiiriä.

Ja toi lyhyt bänni ei toisaan lopeta mitään keskustelua valokuvasta, vaan sen hölmöilyn.

Ikäviä asioita tiedän, mut jos tän kerrankin ratkasis niin sillä vois olla positiivisia vaikutuksia. Ihan sama miten siis äänestys päättyy, siksi toivosin että ihmiset äänestäisivät. Eikä ehkä ottais tätä raskaana tai isona asiana.

Tää lois vaan työkalun tänne joka luultavasti aika nopeasti karsis täysin turhia ylilyöntejä.

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: 2pv banni hölmöilystä?

Pitkä lista on moderaattoreita, mutta hehän joutuisivat hommiin.  Jos annettaisiinkin ääniä eri juttuihin, onko hölmö vai ei, ja sitten se olisi näkemiin automaattisesti, kun sama viesti olisi 2 kertaa äänestetty hölmöilyksi. 10 pointsia sitten 10 päivän banniin.  ;D

3. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Uutena käyttäjänä et tunne ehkä historiaa. Koko foorumi on perustettu siitä lähtökohdasta, ettei keskustelu eräällä foorumilla ollut vapaata, vaan bannia ja sensurointia tapahtui runsaasti ja herkästi. Tämä perustettiin vapaan sanan ja ei niin kireän pipon toivossa, koska aihe oli monelle tärkeä.

Sille, että osalla jatkuvasti tapahtuu ylilyöntejä tai koko osallistuminen on pikku piikittelyä, ei valitettavasti voi mitään, ei se lopu, tai edes vähene 2 pv banneilla.

4. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

Tuntuu sitten että homma ei ole mennyt ihan putkeen? Koska tää nykynen meininki taas johtaa siihen että useat vaan vetäytyy sivuun tästä.. ja käyttävät ignore listaa joka sekin on vähän huono ratkaisu.

En näe ite ristiriitaa vapaan sanan ja parin päivän bannin kanssa, koska se ei rajoita puhumista tai aiheita mitenkään. Ainoastaan olis työkalu jolla vois puuttua räikeimpiin ylilyönteihin. Vaikea uskoa että se ei vaikuttaisi mitenkään, ei se tietty koko ongelmaa ratkaisis.. mutta en usko että ihmiset sitä edes haluavat. Ylilyöntejä varmasti tulis silti, mutta ne ei ehkä lähtis käsistä niin pitkälle jos niihin puututtais nopeasti pienellä näpäytyksellä.

Ensinnäkin, 2pv on varmaan semmonen että on ehtinyt unohtaa sen väännön aiheen. Ei ainakaan siis sitä jatka sitten, ehkä jotain muuta :)

Mä pistin tän äänestyksen vaan sen takia, että ei ite tarvi tähän asiaan enempää aikaa tuhlata. Kerralla selväksi ikäänkuin. Sitten ei tarvitse enään kenenkään valittaa keskustelun tasosta ja muusta :)

Kyllähän täällä pitää vaikka minkälaista persoonaa hyväksyä, koska valokuvaajat tunnetusti ei ole ehkä niitä parhaita näiden sosiaalisten taitojen kanssa. Siksi ei pidäkään mitään natsi meininkiä pitää yllä. Mutta ei tääkään nyt taida ihan toimia?

5. Vs: 2pv banni hölmöilystä?

Ihmettelen mistä näistä maailmanparantajia aina tulee ja melko usein kyllä meneekin ?

Jos aikuiset ihmiset eivät osaa pitää omista rajoistaan huolta niin suosittelen koko aiheen sivuuttamista, ihan jokaiseen provoon ei kannata hyökätä satanen lasissa...

Äänestin muuten EI !

6. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

Ei ole edelleenkään kyse siitä mitä yksilöt päättävät, vaan siitä miten niiden päätökset vaikuttaa ympäristöön.

Kun ei mua henk. koht talvallaan toi vääntö haittaa.. en mä ota itseeni asioita. Mutta, sillä on yleiseen ilmapiiriin huono vaikutus. Siis muihin ihmisiin, ympäristöön.. mun päätöksillä, ne ei tavallaan kato rajoitu vaan muhun itseeni sillon kun toimin yhteisössä.

7. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
  8. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Kuten olen sanonut monesti, yybertuikka ja pelkästään positiiviset kommentit salliva foorumi on ollut jo vuosia olemassa, mutta siellä ei vaan ole kukaan.
    Tuossa äskeinen paikallaolo tilanne Paikalla olevat käyttäjät
    Kirjautuneet: 4
    Vieraat: 9
    Summa: 13
    --------------------------------------------------------------------------------
    Siis 4kpl kirjautuneita, tuosta 9 summasta olin yksi minä eli 12kpl paikalla.
    Sinänsä mielenkiintoista että tuo on kameraseuran foorumi, jolla jo jäsenten ja lehden lukijoiden puolesta pitäsi olla iso kävijä määrä.

Mutta kun ei ole.

Henkilöön menemiset voisi puolestani bannata, joten ketjun aloitajallakin olisi nyt banni päällä.

Edit ja täällä on jo yli 10kpl modeja.

9. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

Edelleenkin, jos joku ei ole ymmärtänyt.. tässä ei olla luomassa mitään yybertiukkaa foorumia. Vaan puuttumassa ylilyönteihin kepeellä otteella!

Kuka tahansa varmaan ymmärtää, että ne ylilyönnit missä tästä puhutaan.. ei anna foorumille mitään vaan karkottavat fiksua porukkaa täältä.

esim. Pekka Potka taisi lähteä täältä? siinä meni vuosien ammattikokemus ja tietous tältä foorumilta, mun mielestä arvokasta ainakin

2pv jäähy ei varmasti lopeta keskustelua valokuvauksesta! Tai rajoita kenenkään vapautta, lähinnä tuo sitä lisää ja lopettaa turhaa öykkäröimistä!

Ja kaikkein tärkeimpänä, antaa tilaa muille ihmisille!

Se että pilkkaako joku nimellä vai ilman on täysin yksi ja sama asia! Aivan sama kun koulukiusaajat joutuisivat edesvastuuseen vain jos aina käyttäisivät henkilön etunimeä ennen turpiinvetämistä!

10. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

Mä esittäsin myös kysymyksen!

Mitä tää foorumi saa, tai hyötyy näistä ylilyönneistä?

11. Tuus4

Tuus4 Well-Known Member

2 141
    41
    48

Oikean elämän makua.

12. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

Se onkin se ainoa pointti! Tossa täysin samaa mieltä! En mäkään loppupeleistä halua itteäni rajottaa, mutta mä haluisin sit kans poistaa henkilöön menevän solvauksen kiellon.. koska mä osaan puhua vain suoraan!

Eli jos joku on pelle, mä haluan sanoa sen sille suoraan nimellä jotta se ymmärtää kenestä mä puhun. Kuten mä teen päin naamaa oikeessa elämässäkin.

Et jos teil on jo tääl näitä rajotteita, niin ei tää nyt kovin vapaalta nytkään tunnu.

13. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Nimen omaan säännöt kieltää minua sanomaan, mitä ajattelen yksilöstä, jos tulisit minulle kadulla puhumaan moista, niin varmaan sanoisin jotain ja nauraisin.

Täällä on selkeät säännöt, niitä pyrin noudattamaan.

14. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

Sit tänne pitää luoda säännöt jotka oikeasti toimivat, koska nyt ne ei toimi.. niiden taakse voi vielä piiloutua. Kuten sä teet, henkilöön menevä pilkka on kielletty niin sä pilkkaat yleisesti tai vihjaillen.

15. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63
    Vs: 2pv banni hölmöilystä? (äänestys)

Mut joo, äänestäkää nyt niin saadaan tää kerralla selväksi.

Ei tarvi enään uudestaan käydä samaa läpi!

Muistakaa, että tää koskee kaikkia eikä vain yhtä henkilöä!

16. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Äänestin kyllä.
    Vapaus, tässä tapauksessa sananvapaus sisältää automaattisesti myös vastuun.
    Sitä vastuuta tässä haetaan, joka osittain puuttuu.
    T Jukka

17. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Sanotaan että 2pv banni olisi rangaistus henkilöön menemisestä, niin kyllä välillä tekee oikeasti sen verran mieli sanoa, että tuon 2pv ottaa helposti.
    Voisi sen aikaa kirjoitella vaikka dc-nettiin, jos on pakottava tarve.

Kyllä täällä on moderointia ja olen saanut varoituksia henkilöön menemisistä, mutta veikaan että c ja aaki ei ole saanut, törkeistä nimittelyistä.

Tietysti on selvää, että useampi sanominen painaa, näitä tosiasioista hermotuneita riittää ja olen ottanut oikeuden sanoa takaisin.

Nykyisin on nahka paksuuntunut sen verran, että ei tarvi enään sanoa.

18. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Toimiiko henkilö c modena? Onko hänellä tämän äänestyksen perustella mahdollisuus tai oikeus tehdä jollekkin asialle jotakin?

19. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

Tätä just meinaan, että ei toi 2pv sitä "elämänmakua" veisi! Kyl sen vois siis kärsiä, mut sillon se rajottais sitä vahinkoa mitä se tekee foorumille.

Siis, jossainmäärinhän tääkin on hauskaa.. ei siin mitään, mut sitä välil unohtaa miten tää vaikuttaa koko foorumiin.

20. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63

EI :) Mut katotaan jos se mahollisesti johtais johonkin...

Mä ainoastaan ehdotan ja katon mitä mieltä jengi on... en todellakaan päätä mistään mitään. Se on hyvä niin mun mielestä.

En koe olevani tarpeeksi "foorumilainen"  tähänkään, mutta ei tähän kukaan muukaan reagoi. Ja mun mielestä tää on ihan jees foorumi. Mutta tää jatkuva vääntö syö aika paljon tätä. Ja karkottaa porukkaa.

Pistin äänestyksen siksi, että siihen on helppo osallistua osallistumatta tohon hölmöilyyn, voi siis helposti kertoa mitä mieltä on siitä pistämättä lusikkaansa siihen soppaan. Koska mua kiinnostaa mitä ihmiset tosta ajattelevat, ihan sama kumpaa mieltä he ovat.

Asian lopullinen eteenpäinvieminen on teistä aktiivifoorumilaisista kiinni mun mielestä. Sekä sen ylläpito!

Ohan mullakin kyl jo 1000 postausta :) huh... vaikka olen aika paljon myynti ja filmipuolella vaan luurannut :)