Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Worls Press Photo awards

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana kto, 22 Helmikuu 2007.

1. kto

kto Well-Known Member

2 603
    103
    63
    Tästä ei tainnut vielä olla keskustelua, mutta jokin aika sitten palkittiin taas "vuoden lehtikuvia".

World Press Photo

Tuo voittajakuva on mun mielestä uskomattoman hieno juttu kuvaamaan oudon maan outoa elämää....

2. Vs: Worls Press Photo awards

Mä luulin että toi voittaja oli jo palkittu jossain muussa kisassa kun se oli syksyllä Photon actualites-sivuilla koko aukeaman kokoisena. Hieno kuva.

3. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48
    Vs: Worls Press Photo awards

Mulle herää näistä aina kysymys, että onko kuvajournalismi sitä parempaa, mitä raadollisemmista asioista on kyse?
    Voittajakuvassa kuvataan elämää äärimmäisissä oloissa. 3. kuvassa kuvataan (ruumiin) ampumista rynnäkkökivääreillä...

4. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63
    Vs: Worls Press Photo awards

No kyllähän se niin on, että äärioloista ne kaikkein pysäyttävimmät kuvat yleensä tulee ja niillä niitä palkintoja voitetaan, tämähän on selvää. Raadollisen maailman kuvaaminen ei itsearvoisesti tee kuvajournalismista hyvää. Tämänvuotisessa voittajakuvassa on aika surrealistinen tunnelma ja kuva dokumentoi elämää lähi-idässä erinomaisella tavalla. Kyllä tämä mielestäni on hyvinkin palkintonsa ansainnut.

Kolmas kuva on raaka, kuvatekstin mukaan siinä teloitetaan ihminen. Mutta niin on raaka tämä maailmakin. Pitää muistaa se, että kun me täällä lintukodossamme päivittelemme näiden kuvien raadollisuutta, niin tuolla päin maailmaa nämä kuvien tilanteen ovat siellä eläville ihmisille osa arkipäivää ja jokapäiväistä todellisuutta.

5. Vs: Worls Press Photo awards

Kyllä löytyy paljon rumuutta ja pahuutta kuvattavaksi omasta yhteiskunnastammekin eikä asioista vaikeneminen poista ongelmia.

Uutiskuvakilpailujen ja yleensäkään kuvajournalismin eettisiin kysymyksiin mä en ota nyt kantaa.

Mutta kun kuulee sanottavan että maailmassa on paljon pahuutta ja että kaikkihan sen tietää ja vielä että maailmassa on kuvia liikaa, niin ihmettelen että miksi pahaan aina samalla tavalla tartutaan ja kuvista aletaan huutamaan vaikka tiedetään ettei se pahuus mihinkään häviä. Ja kuvia ei ole edes läheskään tarpeeksi, saati sitten liikaa.