Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Canon W-E1 wifi SD-adapterin kokemuksia?

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Pan, 2 Tammikuu 2017.

  1. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 593
    1 303
    113
    Onko kellään kokemusta Canonin uudesta SD-wifi adapterista? Tosin sen saatavuus Suomesta on vielä olematonta.
    Ilmeisesti Eye-fi kortit eivät osaa ohjata kameraa vaan soveltuvat vain tiedostojen siirtoon ja siihenkin rajallisesti.
     
  2. studiofox

    studiofox Member

    69
    0
    6
    Just hankin sellaisen ja vielä hakusessa miten toimii. Kamera 5Ds
     
  3. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 593
    1 303
    113
    Sain omani 7D2:een jo huhtikuun alussa. Ainakin Androidin Camera Connect sulkee pois kameran omat säädöt ja laukaisin. Mutta Windowsin EOS Utilyssä myös kameran nappulat ovat käytettävissä. Wifin kantomatka suoralla näkyvyydellä toimii ainakin 20m. Yhteysprofiilit voi tallentaa kameraan (=kortille)
     
  4. studiofox

    studiofox Member

    69
    0
    6
    Nyt on jonkin verran kokemuksia wifi-adapterin käytöstä. Lähinnä olen kuvannut sisätiloissa, jos matkaa kameran ja tietokoneen välillä on alle 10 metriä yhteys toimii.
    Mutta kun siirryin toiseen huoneeseen ja matkaa oli jo lähes 15 metriä ja enemmän niin yhteys katkesi.
    Jos kuvaa raw-kuvia täydellä resoluutiolla (kamera eos 5Ds) niin kuvan latautuminen kestää n. 10-20s.
    Itse olen nyt kuvannut niin, että kuvat tallentuu samalla kortille ja laittanut asetukset raw+jpeg. Raw ja jpegit tallentuu kortille ja tietokoneella canonin ohjelmassa avautuu jpegit.
    Koska kuvat on näytöllä vain tarkistamista varten, niin pienet jpeg riittävät siihen ja ne taas avautuvat nopeasti, muutamassa sekunnissa tietokoneella. Sitten kuvauksen jälkeen siirrän
    raw-kuvat koneelle ja heitän jpegit roskiin. Periaatteessa voi tehdä myös niin että sekä raw että jpeg tallentuu suoraan koneelle...