Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Isompi kamerareppu

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana sodeto, 30 Tammikuu 2021.

1. sodeto

sodeto Active Member

704
    100
    28
    Mikä voisi olla hyvä vähän isompi ja tukevampi kamerareppu? Jos kantaa vaikkapa Hasselbladin ja muutamia objektiivejä kertyy nopasti kiloja. Pitäisi myös olla mahdollisuus kuljettaa tukevaa jalustaa. Jalustan paikka mielummin keskellä. Nykyisessä joutuu kiinnittämän jalusta toiselle sivulle ja on vaikeaa saada pakattua niin ettei liikaa paina toista olkapäätä.

Kertokaa kokemuksianne.

2. jeesuksen_mopo

jeesuksen_mopo Member

445
    13
    18
    Mä olen tehnyt niin että hankin repun erikseen ja insertin sisälle erikseen. Kamerareput ovat kategorisesti kaikki huonoja. Siis aivan kaikki. Niissä voi säilyttää kameroita, mutta niiden kantaminen on ankeaa.

Jos sinulla on suunnilleen litrakoko repulle, niin helpottaisi haarukointia.

3. sodeto

sodeto Active Member

704
    100
    28
    Olen samaa mieltä, ei nyt ole kokemusta kovin monesta repusta mutta niin kun sanot, kantaminen on vähän niin ja näin, varsinkin jos haluaa raahta jalustaa.
    Tuossa olisi ehkä ideaa. Mistä ja minkälaista inserttiä olet hankkinut? Ja onko sinulla jotain esimerkkejä ”rakennelmista”?

4. jeesuksen_mopo

jeesuksen_mopo Member

445
    13
    18
    Ospreylla on reppu Archeon 45, joka ajaa asian hyvin. Ensinnäkin reppu on aito ja oikea retkeilyreppu eli se istuu loistavasti, mutta mikä tärkeintä repun voi avata edestä koko pituudeltaan kahdella vetoketjulla. Silloin repun voi heittää maahan ja koko sisältö on helposti saavutettavissa. Mikä tahansa insertti käy ja sen koosta riippuen mainiosti muita työvälineitä. Laskin, että sisälle mahtuisi F-Stop ICU XL:stä lähtien kaikki. Erilaisia inserttejä löytyy esim. Top Shotin ja Digitarvikkeen valikoimista.

Omalla kohdalla suosin melkeinpä pelkästään tuota reppua ja tarpeen mukaan kameravälineet kulkevat mukana pusseissa tai sellaisenaan ilman inserttiä.