Punnan kurssi on taas melko lähellä euroa ja katselin, että esimerkiksi Harman by Hahnemuehle Gloss Baryta paperia saisi 24"x 15m koossa hintaan 128,71 e Silverprintistä Englannista. Mielestäni melko sopuisaa. Onko kellään kokemusta kyseisestä paperista? Miten vertautuu Ilfordin Galerie Gold Fibre Silkiin? Miten Warm Tone värikuville? Onko häiritsevän keltainen pohja? kapa
Vs: Onko kokemusta Harman by Hahnemuehle paperista ● Kyseisestä Harmanin paperista ei ole kokemusta, mutta varoituksen sana seuraavasta paperista, jota kokeilin aikoinaan: Glossy FineArt -sarjaan kuuluva Baryta FB. http://www.hahnemuehle.com/prod/en/213/628/baryta-fb-350-gsm.html ● Paperi on omituinen: sen paperipohjassa on vaalean magentamainen sävy, joka antaa punertavan säväyksen sille tulostetuille kuville. Luulin saaneeni virhe-erän, lähetin Hahnemühlelle kyselyn asiasta, ja sieltä vastattiin, että kyllä se väritys kuuluu sen ominaisuuksiin. Sitä ei kannata edes kokeila.
Vs: Onko kokemusta Harman by Hahnemuehle paperista Kiitos tiedosta. Samansuuntaista muistan lukeneeni Reichmanin kokemuksesta Luminous Landscapen sivuilta. Nyt kuitenkin tuosta Harman by Hahnemuehle - paperista Hahnemuehlen sivuilla kirjoitetaan, että tehty yhteistyössä, Hahnemuehlen paperipohja ja Harmanin osaaminen emulsiopuolella. Jospa tuo värikummajainen olisi poistunut? kapa
Vs: Onko kokemusta Harman by Hahnemuehle paperista En tiedä, että onko kyse ennen vai jälkeen tilanteesta, mutta minulla on näytepaketti tuosta FineArt sarjasta ja siinä on Baryta FB:n tilalla pelkkä Baryta, joka ei ole lainkaan punertava. Tuo Baryta on vielä aavistuksen kevyempi, vain 325gsm.
Vs: Onko kokemusta Harman by Hahnemuehle paperista Tälläiset infot olivat Siverprintin sivuilla: Hahnemuehle: -Fine Art Baryta 325g (24"x12m) £ 164,22 -Baryta FB 350g (24"x12m) £ 129,10 - Harman Gloss FB 320g (24"x15,2m) £ 107,10 - Harman by Hahnemuehle Gloss Baryta 320 g (24"x15m) £ 112,34 Erot johtunevat ilmeisesti paperipohjan laadusta. Kaikki ovat hapottomia, mutta mikä niistä on lumppua, mikä selluloosaa. Siitä kai hintaerot. Ota näistä nyt selvää. Wilhelmin sivut tietenkin auttavat, mutta ei sieltäkään kaikkia löydä. Esimerkiksi testin mukaan Teccon PFR295 FineArt Rag sai säilyvyyden suhteen yllättävän huonon tuloksen, vaikka on yksi markkinoitten kalleinpia. Eroaako sitten PFR310 FineArtRag-paperista? Jälkimmäinen hieman paksumpaa. Hieno paperi muuten. kapa
Vs: Onko kokemusta Harman by Hahnemuehle paperista ● Kuriositeettina selvitys baryytista ohessa: – Coloria.net | © Päivi Hintsanen 2000-
Vs: Onko kokemusta Harman by Hahnemuehle paperista Wilhelmin sivuilla olevat raportit eivät muuten ole keskenään vertailukelpoisia. Esim. Hahnemuhlen ja Harmanin paperit on testattu aikoinaan K3 musteilla (Epson) ja nykyisin on käytössä täysin eri HDR-muste. Myös uusimmissa Canonin Lucia musteissa on tapahtunut muutos viimeisimmässä versiossa samalla tavalla huonompaan suuntaan. Toisaalta on saavutettu jotain uutta ja hyvää ja toisaalta taas menetetty hyviä ominaisuuksia. Tässä mielessä HP:n käyttämät musteet ovat täysin ylivoimaisia. HP käyttää mustesuihkutulostimien tuotekehitykseen muistaakseni 8 kertaa enemmän rahaa kuin Epson. Rahalla saa ja hevosella pääsee!
Vs: Onko kokemusta Harman by Hahnemuehle paperista Niin siis jos puhutaan suurkokotulostimista, kuten epson 7000-9000 sarja. Niitten käyttäjiä täällä pyörii aika vähän, 3880 ja 4880 ovat useimmille meille jo isoja tulostimia, ja K3 on edelleen käytössä.
Vs: Onko kokemusta Harman by Hahnemuehle paperista Heikoin lenkkihän sekä K3-, että HDR-väreissä on keltainen ja se on täysin sama (?) noissa kummassakin sarjassa. Näin muistan lukeneeni. kapa