Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Markku84, 16 Lokakuu 2010.

    Morjettees, nyt oon innostunu valokuvauksesta ja pitääs kameraa ostaa. Hinnalla ei oo niin väliä pittää olla sellanen oikea imago. Oon miettiny et jos ostasin jonku täyskennose niin sit meikäläisen kuvia sanottas paskoiksi ku en oo alottanu tyvestä. Pokkari taasen ei ooo mittää ellei sit omista ennestää parin kolmen tonnin järkkäriä. Silloon voi laittaa kuvia aamu kävelyltä ja kaikki hymistelee miten sitä homma ei oo kalustosta kiinni! Jos nyt sitten ostasin Leican m9 nii silloin oisin juppi ja ties mikä porvari. Pitääskö mun ny ostaa sitte vaikka Canonin 20D ja laittaa niitä kuvia tänne seuraavat viis vuotta sen jäläkeen sitä ehkä voisi varovasti vihjaasta ostavansa vanhan viisdeemarkin. Tällä väliin voisin innostuu filmi kuvauksesta ja alkaa kehittää itte kuvia musta valkosii tietty. Entäs toi ulkoasu jos ostaan nyt sen 20Deen niin sopisko mulle baskeri päähän ja pitkä paltoo?
    Ehkä sit ostankin Pentax kooäksän niin en oo mikään perässä hiihtäjä vaan kuljen omia polkuja, siihen viälä nuhjunen maastopuku asusteeks niin oliko tää sellanen et mun kuvat on sit hyvii?

    Sanokaa nyt millaasen kameran ma hankin et se on sellanen reilun ja visun miehen ostos, vähän boheemi ja punkusta pitävä, mikä kaiken lisäks osaa kuvata!!! kaikillahan noilla saa kuvia mut ei nyt haluttas mokata imako asiassa ihan alakumetreillä!!!
     
  1. Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    Voihan trolli!
     
  2. Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    Suositelen tota 20D Mallia mulla on se ja omasta puolesta voin sanoa et on hyvä kamera.
     
  3. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    Totta kai. Tai susta se riippuu eikä kamerasta.  Laita kuva niin arvioidaan!
     
  4. ernu

    ernu

    55
    0
    0
  5. Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    Moi!
    Aloittaa kannattaisi sellaisella kameralla merkistä riippumatta, jolla joutuu itse miettimään valotuksen. Eli löytyy myös manuaaliasetukset. Eikä kannata kulkea muitten viitoittamia teitä, vaan omia polkujaan. Hyviä neuvoja kannattaa toki kuunnella. Pukeutua ei kannata kantamansa kameran mukaan, vaan osta sitten musta kamera, joka sopii asuun kuin asuun!
    Digikamerassa ei niinkään kannata tuijottaa nykyisin pikselimäärään, vaan siihen onko kamerassa hyvä prosessori...
     
  6. Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    ..täällä oli joskus sellanen Mike. Se halus ostaa studiosalamat ja kunnolliset sellaset vaikka oli aloittelija. Kaikki, minä mukaanlukien, kehottivat sitä opettelemaan kuvaamisen alkeet ekaks, ja vinkkasivat että ostaisi jonkun kympin heijastimen vaikka alkuun niin näkee että kiinnostaako. pohjoisikkunaa, valottamaan manuaaliasetuksilla, lukee pari kirjaa. Se muistaakseni osti Elinkan FX400 jotka sillon oli juuri tullu markkinoille ja haistatteli tälle porukalle pitkät paskat.
    http://www.mikesirenphoto.com/
     
  7. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    Ahaa. Relevanssi tähän asiaan jää avoimeksi. Mike ei tainnut tiedustella, että mikä näistä olisi imagon kannalta paras valaistus-ostos:
    * Kynttilä keittiön pöydällä
    * Kaksikerroksinen omakotitalo pohjois-ikkunalla
    * Repullinen pikkusalamoita
    * Ilotulitusvarusteet
     
  8. Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    Rivin välissä kysyttiin, rivien välissä vastattiin.
    .. mutta voin minä sen avatakkin :
    "Ei meillä pojat ole pienintäkään hätää" ,)
     
  9. Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    1. Osta ensin se mitä myyjä suosittelee.
    2. Kuuntele vähän aikaa muiden mielipiteitä, myy kamera pois ja osta täyskennoinen.
    3. Myy sekin ja siirry filkkaan, mieluiten kinosta laaka-filmiin edeten.

    Hyvä siitä tulee!
     
  10. fotomik

    fotomik Member

    786
    0
    16
    Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    Missäs välissä tähän tulee se Leica? Onks se tossa "Siirry filkkaan"-kohdassa, vai onks liikaa ostaa heti M-sarjalainen? Jos FM2sella tai OMmilla ensin, sitten vasta se Leica?

    No ei, tärkeintä lie että ostat nyt edes jotain. Vaikka sitten sen viisdeemarkkakkosen jos sielu niin halajaa. Siitäpähän sitä oppii, kantapään tai lompakon kautta.
     
  11. Sippe

    Sippe

    36
    0
    0
    Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    Ei nyt oikein avaudu tämän kommentin tarkoitus, pitäisikö tämän Miken olla varoittava esimerkki? Kuvat tuossa linkissä kyllä ainakin minun silmään on aika pro, harvemmin ainakaan täällä näkee tuon tasoisia. Ilmeisesti joskus aiemmin eivät olleet kovinkaan hyviä?
     
  12. Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    Juu, ei mullekaan valjennut -ehkä tuossa haluttin sanoa että photarikurssi oli kuvajalle olenaisempi kuin studiosalamat.
     
  13. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!


    Eikö tuo sanoma nyt ole selvä? Jos on joku selvä visio mitä haluaa niin turha silloin on lähteä tälle kaikkien tuputtamalle tielle tyvestä puuhun hitaasti.
    Kyllä ne kalliit tavarat saa myytyä jos huomaa että homma ei sujukkaan.
    Asia sitten erikseen onko kaikilla aloittelijoilla varaa valita tuo tie. Mutta jos on, niin mielestäni se on järkevämpi kuin käyttää välineitä joilla ei saa sitä mitä ilmailullisesti haluaisi ja kärvistellä siinä vuodesta toiseen.
     
  14. Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    Näinpä. Ehkä 97% porukalla on selvä (tai nykyisin kuuluu sanoa selkeä) visio siitä, että vaihtamalla järjestelmäkameraan kuvat paranoo. Tätä visiota kannattanee kunnioittaa, koska 92% se järjestelmäkamera tuottaa samaa tavaraa, kunnes jää hyllyyn -ja matkoillekin otetaan mielummin mukaan pokkari.
     
  15. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
  16. D300

    D300 Member

    498
    8
    18
    Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    Kaveri toi heti alkumetreillä selväksi, ettei ole rahasta kiinni !!!
    Eli ostat kaikkein kalleimman rungon, minkä löydät ja mieluimmin Canon, koska siihen heti valkokylkinen L-sarjalainen, sillä jokainen, joka ei ole edes kameraa kädessään pitänyt, ymmärtää sun olevan PRO, sillä niitähän on maailman sivuun näkynyt tv:ssä kaikenmaailman urheilukilpailuissa, ym...
    Sitten toiselle olkapäälle joku 20D, joka tosissaan nähnyt elämää ja näin ollen saat sekä Nokia kummisaapas-porukoiden, että pikkutakki-porukoiden varauksettoman suosion ja voit nuolla kumpienkin porukoiden perseitä mennen tullen...
     
  17. Vs: Kameraa aloittelijalle, imako ongelma!!!

    Soppaa voidaan keittää vaikka niin, että maailmassa on muunkin merkisiä valkoisia objektiiveja...