Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Oman firman markkinointi?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Miia, 30 Syyskuu 2012.

Tuli tässä mieleen että voisinko täällä markkinoida omaa yritystäni Miia Mediaa? Tuli ilmi että tossa kameran vaihto ketjun kautta joku voisikin haluta kuvaan ja saada glögiä terästettynä esim,ja toishan se liikevaihtoa lisää jos täällä saisi markkinoida.

Niin minä osaan ajatella taloudellisesti,eihän sitä muuten toimitusjohtajaksi pääsisikään.

Eli kysyn valvojilta onko mahdollista?

1. Pii

Pii

4 011
    0
    0
    Vs: Oman firman markkinointi?

Joka tapauksessahan ihminen "mainostaa" itseään niissä ympyröissä joissa on mukana. "Mainostat" esittämällä linjakasta, tyylillesi sopivaa ja tyylillesi ominaista esitystä.  Nykyisestä kaupankäynnistä paljon tapahtuu varsinaisen mainostamisen ulkopuolella ja ihmisten käymissä muissa keskusteluissa. Sun täytyy hankkia hyvä "maine" ja markkinointi alkaa tapahtua itseään toteuttaen.

Vaikka en olekaan yrittäjä varsinaisesti, iso lohko työstäni vakityöni ohella on keikkaa ja sen saaminen on pitkäjänteistä tyylinsä, luotettavuutensa muiden kykyjen merkkinointia. Viime viikonloppuna kävin juuri työkeikalla jonka "markkinoin" viime vuonna.

Edit: poistettu asiantuntematonta tietoa.

2. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Vs: Oman firman markkinointi?

Alkuun hieman offtopikkia: Minä taas sanoisin niin, että keskustelupalstoilla mainostaminen ei oikeasti maksa juuri mitään näkyvyyteen suhteutettuna. Tai ainakaan niistä ei paljoa rahaa tule tänne suuntaan :)

Suurin osa mainostajista on siirtynyt pois noita pay-per-view (maksu jokaisesta näyttökerrasta) malleista tulospohjaiseen maksamiseen, eli mainoksesta maksetaan tänne suuntaan ainoastaan silloin, kun se johtaa esim. ostotapahtumaan. Näistä saa yleensä jonkinlaisen kiinteän korvauksen tai prosenttikomission ostoksesta. Vielä harvemmissa tapauksissa mainoksesta maksetaan silloin, kun mainosta klikataan, mutta nämä ovat harvenemaan päin.

Jos heitän vaikka esimerkkinä kuukausitasolta sellaisen, että eri kävijöitä on n. 30 000 kuukaudessa, sivulatauksia tulee kuukaudessa pari miljoonaa, mainoksia näytetään samalla ajanjaksolla 500 000 kertaa (loput ilmeisesti blokataan) ja tuo puoli miljoonaa mainoksen näyttöä johtavaa 200-300 klikkaukseen. Näistä taas maksetaan muutamasta sentistä muutamaan euroon per mainoksen klikkaus (tai ostotapahtuma, riippuu mainostajasta), joten mainostajalle kustannukset jäävät loppujen lopuksi todella pieneksi.

Noi muutamat vakiobannerit ovat tietty asia erikseen. Noista on sovittu erikseen joku muodollinen korvaus, joka on esim. pienten start-up yritysten kohdalla varmasti sellainen, että firman talous ei siihen kaadu.

Jos taas mennään itse aiheeseen, niin itse etenisin tässä järjestyksessä:

1) Mieti mitä haluat tehdä ja miten erotut muista samalla alalla olevista yrityksistä (kysy: miksi palvelu ostettaisiin minulta, eikä joltain muulta?)
    2) Tee tai teetä hyvät, toimivat ja myyvät nettisivut
    3) Aloita nettisivujen mainostaminen esim. Googlen AdWords (Googlen klikkauskohtaisia maksuja käyttävä verkkomainonta - Google AdWords) Tradedoubler mainosverkkojen kautta. AdWords on klikkauspohjainen ja Tradedoublerissa on muutamia erilaisia maksumalleja (komissiot, klikit yms). Molemmissa verkostoissa saat itse määrittää missä haluat mainostaa ja mitä haluat mainostamisesta maksaa.

Kohdat 1 ja 2 kannattaa pitää mielessä, varsinkin jos haluat onnistua.

3. Vs: Oman firman markkinointi?

Kiitos Kummallekin vastauksista,firma on vie suht nuori eikä Roomaakaan päivässä rakennettu mut pidän nuo Teemun mainitsemat asiat mielessä.

Ja toki tännekin laitan ilmon jos vaikka ne syysjuhlat pitäisin.