Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kamera hylkii kortteja

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana jus_si, 13 Marraskuu 2011.

  1. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    D300:n ruvennut hylkimään CF-muistikortteja. Sandiskiä, ja kingstonia käytössä. Kenellekään muulle tapahtunut?
     
  2. Vs: Kamera hylkii kortteja

    Mites tuo käytännössä ilmenee? Kortit ilmeisesti kuitenkin formatoitu kamerassa,vai?
     
  3. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Kamera hylkii kortteja

    Tulee sekä -E- eli ei korttia, tai CHA eli vaihda kortti .. kamera arpoo myös kauan ennen kuin hylkää kortin. Normaalisti -E- pompaa kuvaluvuksi sekunneissa, mutta välillä on hyvän tovin tyhjänä tuo kohta.
     
  4. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
    Vs: Kamera hylkii kortteja

    Kameran puolen korttikontakteissa joitain töhnää?
     
  5. Vs: Kamera hylkii kortteja

    Tsekkaa että kameran korttipaikan pinnit on kaikki suorassa ja samassa linjassa.
    (Minulla oli yksi kortilukija joka teki satunnaista lukuvirhettä kunnes huomasin yhden pinnin olevan hieman vinossa)
     
  6. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Kamera hylkii kortteja

    Pinnit ovat suorat, likaa saattaa olla. Millähän moista voisi paine-ilman lisäksi puhdistella?

    Yksi korteista on myös onnistunut puolittamaan kapasiteettinsa. 8 giganen sandiskiin saa uppoamaan vaan 4 gigaa kuvia.
     
  7. Vs: Kamera hylkii kortteja

    Vanha konsti on pyyhkiä kontaktipintoja pyyhekumilla. Siis sellaisella millä pyyhitään lyijykynän jälkeä pois paperilta. Astetta järeämpi kotikonsti on viinietikka. Sillä lähti yksi Yashicakin aikanaan toimimaan kun oli pariston kontaktit hapettuneet.
     
  8. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Kamera hylkii kortteja

    Toinen konsti on siirtyä filmikuvaajaksi:) Mielummin täysin mekaaniseen ja virrattomaan versioon.On noita häiriöitä vähänväliä itse kenenkin tikeissä.
     
  9. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Kamera hylkii kortteja

    Soita varulta Jassille, ei välttämättä ole kallis operaatio.
    Runko on niin hyvä, että kannattaa jo huollattaa, jos maksaa alle 100 euroa.
    T Jukka
     
  10. Vs: Kamera hylkii kortteja

    Viinietikka? Sisältää etikan ja veden lisäksi mausteita ja sokeria. Mieluummin kai puhdas sprii?

    Tied. K.
     
  11. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Kamera hylkii kortteja

    Nyt, kun on kyse CF-korttipaikasta, sen pinnejä on vaikea pyyhkiä millään, joten puhdistusaineen on hyvä olla sellaista, mitä saa suihkepullossa... ja toki elektroniikkaliitosten puhdistamiseen tarkoitettuja aineita saakin suihkepullossa hyvinvarustetuista rautakaupoista ja elektroniikkatarvike-liikkeistä.
     
  12. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Kamera hylkii kortteja

    Kyllä minä D300:n korjaisin vaikka maksaisi 500 euroa.
     
  13. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Kamera hylkii kortteja

    Varmaan pirautus jassille / joku suihkemainen puhdistus voisi olla kohdallaan. En hirveästi haluasi tuonne sörkkiä ettei vahingossa väännä itse pinnejä. Olen tumpelo.

    Onko jassin standardi vastaus vieläkin etteivät anna "puhelin konsultaatiota" edes yksinkertaisimpiin juttuihin.

    en korjaa 500 eurolla, 500 euron runkoa..