Mitähän, jos 45 vuotta Nikonistina alkaisi riittää. Olen siirtymässä kokonaan kevyempään systeemiin. Nyt on jo Fujifim X-E1 ja X-Pro2, sekä 35/2 ja 18-55/2,4-4. Noita on vanhan herrasmiehen (?) mukavan kevyt kanniskella. En enää kuvaa ammatikseni, eikä ole rahaa suuriin vedoksiinkaan. Riittäisikö tuollainen lillerikenno yksistään? Kapa
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm ??? Miten kukaan voisi tietää riittäisikö se sinulle paremmin kuin sinä, joka olet käyttänyt lillerikennoa jo pari vuotta...
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Moraalista tukea ja perseeseenpotkintaa kaipaan. Täällähän on sankka joukko asiantuntijoita joka lähtöön Nyt näppäimet kolisemaan! Kapa
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Olen vähäsen samoissa aatoksissa. Fujien kanssa on miellyttävä työskennellä. Vaikea silti myydä rakkaita Nikoneja pois. Jos vaikka joskus kumminkin.. tahtoo kuvata lintuja lennosta.
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Ruoho on aidan takana vihreämpää. Pystyn kuitenkin vastustamaan kiusasta silläolen jo pari kertaa polttanut näppini peilittömissä. Jos olisi rahaa rajattomasti ja pohjaton kiinnostus uutta tekniikkaa kohtaan, niin voisihan noita peilittömiäkin ostella enemmän.
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Jos en olisi kertaalleen jo palannut peilittömästä kokonaan Nikon-käyttäjäksi sanoisin, että itsehän tiedät, mutta nyt en osaa sanoa muuta kuin että jätä nyt hyvä mies Nikoneita itsellesi vaikka Fujilla nyt kuvaisitkin. Eiväthän ne leipää pyydä. Jos Fujiretki maistuu vielä parin vuoden päästä, niin aloita pari vuotta kestävä harkinta...
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Varmasti pärjäät fujilla. Mulla oli nikonia, sitten fujia, ja nyt canonia. Kaikista miellettyvintä oli kuvata fujilla. Fujissa on ylivoimaisesti miellyttävin värintoisto. Nikonissa paskin. Olen miettinytkin, että jos siirtyisi takaisin fujiin: x-t2, 18, 35 ja 90 mm olisivat optiikat.
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Tuota sun Fuji kalustoa katsoessa jäin vielä arvelemaan, että jos Fuji kelpaa mukaan 35:llä varustettuna, niin ei se kyllä Nikon+50 mm paina yhtään sen kummemmin miehen kädessä, muut syyt siinä sitten on jos vaihto polttelee, ja silloinhan se lienee turha kysellä...
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Turhaa pitää montaa kamerasysteemiä. Peilikamera on tulossa tiensä päähän, elektroninen etsin on paljon parempi.
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Niin kai sitten. Se mitä olen elektronisia etsimiä kokeillut (mistä on tosin jo vähän aikaa) niin en tykännyt. Vähintään värit olivat mitä sattuu, päivittämisessä (etenkin liikkeessä) oli viivettä ja terävyydessäkin oli toivomista. Isoin hankaluus oli kuitenkin henkinen: tuntui ettei kohteeseen tule ollenkaan samanlaista kontaktia kuin kunnollisessa isossa peilietsimessä (puhumattakaan hyvästä mittaetsimestä joita muuten on yllättävän hyviä takavuosikymmenien halvoissakin filmikompakteissa). Ehkä kyse on vain siitä, että olen filmiajan vanha kääpä. Hyvä jos ovat parantuneet merkittävästi. Niin, Fujin järkkäreistä ei kyllä ole kuin käpälöintikokemuksia. Nyt huomaan, että tulipas muuten kirjoitettua aika turha lässyn-lässyn-viesti
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Juu siitä vaan täyskärit myyntiin. Kuka semmoisia kaipaa. Vaan hyvä ajatuis kokeilla iso printti... tuskin siihen merkittävää eroa toisi <SIZE size="3"]anti alien</SIZE> suodatus joka mahdollistaa avaruuden eläimet D810:llä.
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Ihmettelen miksen edeltä löydä Kapan juttua siitä kuinka pitää varmaan ennen päätöstä kokeilla isot vedokset Fujilla ja Nkonilla? Sellaisen jutun kuitenkin olen lukenut. Miksi pitää hajottaa eri ketjuihin yksi aihe?
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Keksiikö joku luonnollisen selityksen vai olenko nähnyt unta jonka muistan todellisuudeksi? (En nimittäin löydä mainittua aihetta Kapan kirjoittamista.) (Onko syynä järjetön moderointi jota todella täällä tapahtuu. Kokonaisia ketjujakin katoaa.)
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Minä keksin tuohon hyvän vastauksen. Olet lukenut sen kilpailevan yrityksen sivuilta, turha modeja syyttää. Huomenna printtaan 85 cm leveät vertailuprintit. Fujin kuvaa joutuu hieman enemmän venyttämään, mutta haluankin nähdä samaan kokoon tehdyt tulosteet. Kapa
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm No nymmää hoksasin. Katsoin sen tuolta: http://www.digicamera.net/ "Täytyy vetäistä X-Pro2:lla ja D800:lla vertailukuvat ja vedostaa metrin levyisiksi ennen lopullista päätöstä." En ole tuolla paljoa seuraillut, mutta ehkä sinne on suunnattava enemmän kun täällä nykyään tulee moitteitta jo sivujen latauksestakin. http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,113623.msg818944.html#msg818944
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Totta, järkevintä on ensin vaihtaa Nikonista Fujiin ja siten Canoniin? ;-)
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm ;-) aivan, sen jälkeen vaihtaa takaisin Fujiin, josta oli jo vaihtanut pois ;-}
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm Itse pidin Fujin värisuodatuksesta, hämäräkuvauskyvyistä ja kuvanlaadusta pienin varauksin. X-M1:n käyttöliittymä oli toivottoman sekava ja hidas käyttää sekä säätönäppäimet liian löysiä, jolloin säädöt saattoivat muuttua huomaamatta kuvatessa. Olen siis liki- ja ikänäköinen, jolloin näiden havaitseminen oli hankalaa. Objektiivini olivat laadukkaita, teräviä ja kontrastikkaita sekä melko pienikokoisia, mutta niissä oli myös jonkin verran häiritseviä kuvautumisvirheitä. Nikon 8xx on puolestaan markkinoiden kookkaimpia kameroita ilman akkukahvaakin, joten ne ovat jotenkin ihan eri kategorian runkoja. Toki grippiergonomia on Nikonissa parempi ja se on tehty ammattimaisempaan käyttöön, ei suinkaan sunnuntaikuvaukseen. Objektiivit ovat myös kookkaampia ja painavampia (kokemusta kokeilusta Sigma NAF 24-105mm f/1:4.0, jolloin minunkin handuni väsyivät).
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm olisin varmaan k1 ostanutkin, mutta pentaxin optiikkavalikoima ei miellyttänyt.
Vs: Kalustotuumailua Nikon-Fujifilm On Fujissa varmaan parempi etsin kuin Olyssa, mutta kait Nikonissa on parempi kuin Canonissa. Kuitenkin, Canonin etsin on parempi kuin Olyn etsin. Mun mielestä.