Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kaluston kuljettamisesta

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana lawnmower, 6 Marraskuu 2008.

Vs: Kaluston kuljettamisesta

Vakuutuksia kannattaa vertailla ja pyytää tarjouksia.

Kaluston kuljettamisesta vielä sellainen näkökulma että ulkomaan reissuille en aio enää raahata kameroita enempää kuin yhteen taskuun mahtuu. Viime reissulla mukana oli vain Oly XA ja viiden euron taivuteltava minijalusta iltakuvia varten. Kuvien määrä ja laatu oli ilahduttava. Toinenkin iso - ja yllättävä - etu oli, että vaimo innostui varmaan ensimmäistä kertaa tosissaan kuvaamaan kanssani kun hänen siro digipokkarinsa ei näyttänyt naurettavalta omien suurten, mustien kameranrohjakkeideni rinnalla. Suosittelen kokeilemaan.

Toisaalta, jos on oikein iso tasku niin XA:n lisäksi sinne saattaisi mahtua joku toinenkin kiva pieni RF...

--# Mablo

1. Vs: Kaluston kuljettamisesta

Vakuutusyhtiöllä ei ole koskaan ollut mitään muuta tehtävää kuin maksimoida osakkeenomistajien yhtiöön sijoittamansa pääoman tuotto. Kyseessä on normaali liiketoiminta. Jos mahdollisen vahingon pystyy kantamaan itse, aina on edullisinta pitkällä tähtäimellä olla huolellinen ja vastata mahdollisista vahingoista itse. Toinen asia on sitten vaikkapa kodin vakuuttaminen, harva pystyy kantamaan sille aiheutuvaa vahinkoa itse.

T. K.

2. Vs: Kaluston kuljettamisesta

Edit:
    Ihan vituiksi meni

3. Vs: Kaluston kuljettamisesta

Pohditaas sitten näin:

Osa vakuutukisista on lakisääteisiä, ok.

Mutta jos pisnestä tehdään lainvelvoittamilla pakollisilla asioilla on siinä kohdassa vääryys.

Jos maksan vakuutusmaksuja olen silloin sijoittanut rahaa vakuutusyhiöön, näin ollen minun pitää saada sijoitetulle pääomalle tuottoa / korkoa.
    Tästä johtuen pitää pyrkiä siihen että joka vuosi nostaa korvauksia enemmän kuin mitä vakuutuksistaan maksanut.

4. Vs: Kaluston kuljettamisesta

Kerran olen vakuutusta tarvinnut (voi olla että olen kertonut tämän aikaisemminkin). Kyseessä on Eurooppalaisen (Pohjolan tytäryhtiö?) jatkuva matkavakuutus. Saaristossa reissussa ollessa onnistuin kaatamaan jalustan, rungolle ei käynyt mitään mutta Sigman puoli vuotta vanha 17-35 meni korjauskelvottomaksi. Lähetin vakuutusyhtiöön kuitin, jossa ostohinta 395eur. Sain tilille jotain yli 600e ja siinä oli jo 50e omavastuu vähennetty :) Kuitista huolimatta katsoivat hinnan jostain omasta taulukostaan. Sopi mulle. Sittemmin otin arvotavaravakuutuksenkin, mutta sitä en ole käytännössä joutunut testaaamaan.