Tiedän täällä olevan jonkin verran huuto.netin käyttäjiä, joten laitan linkin adressiin, jossa vaaditaan toimenpiteitä huijareitten määrän minimoiseksi huuto.netissä. Adressi
Laitoin allekirjoituksen, koska kyse on hyvästä asiasta. Itselläni on kuitenkin vain hyviä kokemuksia huutonetistä, enkä itse ole huijareihin törmännyt (no koputetaan sitten puuta, kun on näin hyvä tuuri käynyt... kop, kop, kop...)
Itseänikään ei onneksi ole huijattu huutiksessa, mutta paljon siellä on käyttäjiä, jotka uskovat saavansa puoli-ilmaiseksi uuden läppärin tai huippukännykän. Nämähän ovat juuri ne suosituimmat huijauskohteet. Huutiksen ylläpito on tänä aamuna kertonut, että uudistusta on tulossa mm. tuon tunnistautumisen suhteen, mutta kun nuo yp:n lupaukset ovat olleet vähän niin ja näin, niin toivotaan, että tuolla adressilla saadaan hieman vauhtia asiaan.
Eikös potentiaaliset huijarit ole yleensä näitä 'hupihuutaja(0)':ia, vai onko oveluus jo siinä pisteessä, että tehdään ensin muutama onnistunut kauppa palautepisteiden saamiseksi ja sitten v-edätetään? Itse en ikinä edes pistä tarjouksia alle 10 pisteen henkilöiden kohteista ja omiin huutoihin minimipalautteeksi vähintään 1. Ja rahojen on tietysti oltava tilillä ennenkuin lähetä yhtikäs mitään. Ihan perusjuttuja. Enpä ole tosin ½ vuoteen tuolla tehnyt bizniztä, taitaa meno olla nykyään äitynyt aika pahaksi?
Nuo huijarit ovat varmaankin pääsääntöisesti nollapalautteisia, juuri sen takia, että palveluun on helppo rekisteröityä vaikkapa hetken mielijohteesta helpon rahan toivossa. Ja uusia tunnuksia pystyy tehtailemaan samaan syssyyn useampia. Osa noista huijareista on myös alaikäisiä, vaikka huuto.netin sääntöjen mukaan rekisteröityvän tulee olla täysivaltainen. Mutta kun mitään kontrollia ei rekisteröitymisessä ole, tehdään rekisteröitymismahdollisuus liian helpoksi epärehellisille tyypeille. Joitakin sellaisia tapauksia on myös tullut ilmi, että ekana hoidetaan muutama kauppa ihan kunniallisesti ja sitten lyödäänkin aivan läskiksi koko homma.
Minusta huuto.net on ihan asiallinen paikka. Huuto.net on sitä paitsi ilmainen toisin kuin esimerkiksi ebay. Että tällaisen kapuloiden rattaisiin lyömisen katson vaan tahalliseksi kiusanteoksi ja oman valheellisen hyvän ihmisen viitan hamuamiseksi. En kannata, vaan kehoitan sopeutumaan vallitseviin oloihin. Huuto.nettiähän ei ole muuten pakko käyttää.
Monilla toki kaupat sujuvat ilman mitään ongelmia, mutta kun kuitenkin on niitäkin, jotka ovat menettäneet rahansa. Millä perusteella sanot tuota adressia kapuloiden lyömiseksi rattaisiin?
Nollapalautteisia..mitä mä just tossa äskön niistä suosittelin? Jeps..noh, onneksi näille huijatuille on ainakin tulossa hyvät rahat Nigeriasta.. Kun tilille pistää rahaa, niin eikö silloin tarvita saajan nimi? Eikö tämän kautta onnistu jäljitys? Vai lähettääkö ihmiset kirjekuoressa rahaa poste restanteen..
Tuolla tavoin kun kaikki toimisivatkin, että eivät huutaisi nollapalautteisilta, niin ongelmaa ei varmaan olisikaan. Mutta kun on näitä hyväuskoisia ja sinisilmäisiä, jotka eivät voi ohittaa "elämänsä tarjousta". Rahathan siirtyvät tililtä toiselle vaikka nimi ei olisikaan oikein, koska siirto tapahtuu tilinumeron perusteella.
Eikös se Ebay ole kuitenkin ilmainen? En mä ole ainakaan mitään maksanut Ebaylle, vaikka olen sitä kautta jokusen kerran ostanut.
Sepä se. Kaikkihan eivät tietenkään halua aloittaa nappikaupoilla, vaan jonkun kalliimman tavaran myynnin takia rekisteröityvät käyttäjäksi. Näinhän se on monessa paikassa, että muutaman kusipään takia rehelliset ihmiset joutuvat kärsijöiksi ja maksajiksi.
Mulla oli itellään alussa tämmöinen maksullinen 'tunnistus' päällä, eli olin varmentanut oikean henkilöllisyyteni huuto.netin järjestelmään. Tää tunnistus näkyy/näkyi semmoisena peukku ylös -ikonina nimen vieressä. Siitä se lähtee..
Itse ostin Huuto.netistä joensuulaiselta hemmolta kameran ja linssin lähinnä sen linssin takia. Kun kamat tulivat tänne niin niiden kunto osoittautui huomattavan paljon kerrottua huonommaksi (vaikka siellä toisella paikkakunnalla eräs vanha ystäväni vähän tarkastelikin niitä puolestani). Myyjä lupasi etukäteen että ellen ole tyytyväinen niin kauppa voidaan perua. Kun ilmoitin haluavani perua niin myyjä oli sitä mieltä, että hän pitää kuitenkin osan rahoista vaikka postikulut olivat menneet minun piikkiini. Onneksi vaihtoi sitten mieltään ja sain kaikki rahani takaisin ilman isompia sotimisia. Eniten huutonetissä kuitenkin ärsyttävät ne valokuvausvälineiden myyjät jotka hinnoittelevat kamansa selvästi kalliimmaksi kuin mitä uusi vastaava halvimmillaan maksaa. Niiden kohdalla melkein suosittelisin laittamaan myyjälle jonkin kysymyksen jossa on linkki uuden nettimyyntihinnan osoittavaan osoitteeseen. Toiseksi eniten ärsyttävät liikeyritykset tai liikeyrityksen voluumilla toimivat yksityiset, joilla on 600 ilmoitusta teemalla "akkuja myytävänä", "hieno veitsi myytävänä" tms. ja koko kyseinen osio ihan tukossa noiden ammattimyyjien takia. Harmi ettei verottaja tuhlaa voimavarojaan noihin harmaatuontikauppiaisiin. Se saattaisi saada moisen foorumin tukkimisen ylläpitoa nopeammin loppumaan.
Noniin, samoja kokemuksia myös itsellä. "Toimiva" kamera osoittautuu muuten ihan hyväksi, mutta mikään tarkennukseen ja aukon valintaan liittyvä osa ei liiku ja filminsiirtomekanismikaan ei toimi.