Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kalastaja

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana DJDH, 14 Elokuu 2010.

1. DJDH

DJDH

101
    0
    0
    Tulikohan sitä kalaa?

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: Kalastaja

Luulis tulleen kun noin pyytää.

Hyvä hetki, juuri heittänyt ilmeisesti ongella (ei näytä virvelivavalta), josta intensiivinen tunnelma.  Myös ajattomuutta, ja se sopisi jopa postikortiksi. 

Tai voisihan tuota arvata myös 60-luvun kuvaksi. 

3. DJDH

DJDH

101
    0
    0

Jonkin sortin onki tuo oli ja aika pitkällekin heitti. Ranta tosin oli aika pitkälle matala.

Eikö ketään häiritse tuo rajaus? Ainakin omasta mielestä oikealla olisi voinut olla enemmän tilaa, jolloin olisi nähnyt minne kalastaja heittää. Nyt heitto loppuu ikäänkuin seinään.

4. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Mun mielestä tässä on jotain jopa maagista kiinnostavuutta nimenomaan tällaisena.  Varmaan se (Susan Sontagin selittämä) punctum  on tuossa asennossa, vanhahtavassa vaatetuksessa tai jopa lakissa.  En minä ainakaan mieti minne pyytö mahtaa lentää, pitkälle varmaan, mutta se riittää. Jos sitä ajattelee että heittosuunnassa pitää olla tilaa, kuva on toinen ja samalla myös voidaan kyseenalaistaa koko rajaus tällaisena.

Tsekatkaas huviksenne minne tarkka kuvan keskipiste sijoittuu. Jo pelkästään sen hyvä sijoitus kantaa yllättävän pitkälle sommittelussa.  Tässä se vangitsee katsetta aika paljon, ja se sopii tähän.

Minä olen aika 'syvällä' vedessä, kaloissa ja kalastuksessa.  Ollut aina, enkä tiedä mistä se juontuu.  En nyt siten myöskään osaa sanoa, kuinka paljon tämän kuvan oudosta kiinnostavuudesta juontuu siitä. Olisi kiva nähdä muittenkin juttuja tästä kuvasta.