Vs: Olympus Penn EE puolikinolla Hassun psykedeelinen nimi on kuvalla: "Olympus Penn EE puolikinolla"... Pääosassa näyttää kuitenkin olevan pensas. Mummeli on epätarkka ja sateenkaarta ei oikein erotu -- sen päähän olisikin rollaattorilla pitkä matka. Saksilla voisi tarinan nostaa esille.
Vs: Olympus Penn EE puolikinolla Se on vain mainoskieltä. Eihän se Pen EE minkään puolikinon päällä ole Muuten aiheellinen lausunto - onhan Olympus kino-EE olemassa. Mieleen tulivat vain nuo Pen EE-sarjan puolikinot. Itse kuva on kyllä heikohko. Johtuuko se skannauksesta tai kuvankäsittelystä, en tiedä. Lopputulos ei oikein tee oikeutta noille mainioille pikkukameroille.
Vs: Olympus Penn EE puolikinolla Kyllä itse kamera tekee hyvää jälkeä, mutta tästä lähtien skannaan negat itse. Tuo liikkeen kautta pyydetty skannaus oli tehty sinne päin. Kyseessä on siis tuo vanha puolikinokamera. Ostin sen Balderin salilta 10€:n hintaan. Olen melko tyytyväinen siihen.
Vs: Olympus Penn EE puolikinolla Puolikinon skannaaminen saattaa olla skannerilta mutkikkaampi juttu. Fotoliikkeiden skannaukset ovat kyllä kaikki pelkkää p*skaa tai järkyttävän kalliita, monesti kumpiakin.
Vs: Olympus Penn EE puolikinolla Ei kai mitään erikoista liity sen puolikinon skannaamiseen. Useimmissa skanneriohjelmissa on esikatselun jälkeen rajausmahdollisuus, joten haluamansa ruudun voi rajata skannattavaksi.
Vs: Olympus Penn EE puolikinolla Riippuu ihan skannerista, joillakin malleilla tarkennus tökkii, koska keskellä vain läpinäkyvää.
Vs: Olympus Penn EE puolikinolla Liittyykö tuo ongelma, sinulla Ilmari70, ("keskellä vain läpinäkyvää") jotenkin siis negatiivin liian pieneen kokoon ja skannattavan kuvan rajaukseen ? Itsellä ainakin onnistunut joka ainoalla skannerilla negojen ja diojen skannaus, jos ei ole mennyt yli keskikoon, joka on ollut mahdollisen skannauskoon yläraja mun vempaimissani. Isoja negoja voi yrittää kopioida vaikka kuvaamalla digikameralla valopöydällä tai maitolasia vasten keittiön akkunalla ... Pieni negan koko ei ole vaikuttanut asiaan yhtään mitenkään. Paitsi että isossa koossa näkyy ne filmin rakeet lopputuloksessa vähemmän. Mutta sehän ei ole skannerin vaan filmien vikaa. Ja hyvä skanneri toista nekin orjallisemmin kuin skeida. Itse suosittelisin tekemään aina kunnolliset vedokset negakuvista käsityönä ja skannaamaan vasta ne paperilla olevat vedokset hyvällä tasoskannerilla. Olen saanut itse niin parhaat tulokset, jotka ovat eniten muistuttaneet sitä, mikä on ollut tarkoituksenani, päämääränäni = myös teknisesti laadukkaat valokuvat. ___________________________ Esillä oleva kuva on teknisesti aika heikkotasoinen (koska silmiä särkevän suttu). Kameramallin mainitseminen ei tee tuostakaan daidetta. Vaikka yrittäisi kuinka antaa filkkasymppispointseja. - Erska Edit : Typo