Kappas, mvuori asialla jälleen... Jos osaat lukea on kyse vuoden 2016 "parhasta" kuvasta. Olet siis eri otsikon alla olevassa ketjussa. Tänä vuonna voisit kyllä yllättää ja kirjoittaa jotain ihan tavanomaisia lattauksia tai jopa positiivisakin juttuja. Olisipa poikkeuksellisen hienoa.
AndyCapp: Kuva on ladattu "Vuoden 2016 paras kuvasi" -ketjuun näyttelyä koskevan tekstin kanssa. Se on laitettu tänne myös aiemminkin nimellä' "Kaksi aikakautta". Silloin ei ole ei ole voinutkaan kirjoittaa mitään siitä, kuinka se nähtiin ko. näyttelyssä - näyttely kun päättyi su 15.1.klo 16. Käsittääkseni minulla on oikeus ladata tietyn teeman alle kuvia siinä missä muillakin, eikä se ole jonkun "mvuoren" asia. Olen tässä vuosien varrella tullut vahvasti allergiseksi hänen loppumattomiin puuttumisiinsa. Se, että tuo näyttelyyn viittaava oheisteksti näkyy tässä "Kaksi aikakautta" -otsikon alla jo aiemmin laittaman kuvan kanssa on itselleni täysi hämmästys.
Paljonhan tämä täällä kommentteja ensimmäisellä kerralla kirvoitti. https://www.kameralaukku.com/viewtopic.php?f=6&t=119541&p=828761&hilit=aikakautta#p828761 Pakko minunkin tunnustaa, että heti tämän uusimman postauksen nähtyäni ajattelin että tämähän oli vastikään esillä ja miksi sitä ei ole nostettu. Sitten mietin että ehkä haluttiin se galleria.fin puolelle kuten nyt näkyy olevan. Niin ei kai tulevaisuuden kirjoituksia voi kirjoittaa ennen. Miksei sitten nyt sitten sinne muitten kommenttien perään , voi kuitenkin hyvin ihmetellä. ' Sitä sanotaan nostamiseksi. Onneksi olkoon toki näyttelystäsi!
Näkyy olevan eri rajaus. Ensimmäinen vaikuttaisi olevan kinarin suhteessa, ellei jopa hiukan sitäkin pitkulaisempi. (On se, silmä ei valehtele. Mittasin ruudultani 223x350mm eli jaosta tulee 0,637 kun 24/36=0,67)
Ompa tarkkaa. Julkaisu vai kuvanottohetki, hah? Vanhoja negoja kun kaivelee ja löytää jotain, niin omasta mieletäni kuva on silloin tehty kun se on valmis.
No jos se sun mielestä on noin tarkkaa kuitenkin, niin huomioni oli kai erittäin osuvia? En ole ollenkaan varma, huomasiko tekijäkään että julkaistu on uusi versio. Mutta eihän se nyt niin tarkkaa ole, ettei muista aiempaa, mutta tämä vaikuttaa käyttäytymiseen. (Mitä muuten tarkoitat valmilla? :grimacing: ) Tämä versio on parempi kuin aiemmin näkemäni ja linkkaamani. Mainittua kolmatta postausta (paras kuvani -ketjussa) en muista nähneeni ollenkaan. Toisaalta kuvan nimeä en edelleen osaa hyvin yhdistää kuvaan, sillä minusta aita ja talot näyttävät aivan samalta aikakaudelta peräisin olevilta. Vaan tuolleen ihan puhtaasti visuaalisena suorakulmiona tämä on jämäkämpi kuin erimallinen eka versio.
Jahas, mikäs tässä särähtää. Kuvaajilla taitaa olla herkkyyttä muuhunkin kun ASA:hin. Kuva on aina osuva hetken taltiointi. Ulkoulukelpoista on ne mitä uskalletaan itse pitää hyvinä kuvina ja kehtaa esille, eikö? Hienoja kuvia, mutta kai saa mielipiteensä kertoa miten vielä paremmaksi jotta kehitytään, eikös se ole keskustelua. Tottakai subjektiivisia näkemyksiä. Tässä kuvassa taisi olla ruostuva aita ja taustalla luonto, mitä kertoo? Mun mielestä maisemaa missä eletään.
Katsojat ovat tarkkana ja hyvä niin. Sivusuhde on kuvissa hieman eri. Ja voipi olla että se siitä vielä kerran muuttuu matkan varrella ennen kuin kuva on kypsynyt mielessä eli jossain mielessä "valmis". 40 x 50 koossa ja printattuna Hahnemühlen 308gr Photo Rag:lle on tulos sitä mitä hain.
Ihme paskanjauhantaa kommentit. En tiedä, ymmärtääkö käyttäjä mvuori itsekään sitä, että kommenttinsa kaltaiset lopettavat kaiken jakamisen. (Oikeasti taidan ymmärtää, mutta en kehtaa sanoa (omista syistäni)). Toisaalta yhtään kukaan ei osaa lukea, että kyse on yhtään mistää muusta kuin "Kaksi aikakautta" -kuvasta. Itse kuvasta. Teknisesti oikein hyvä. Aikakaudet ei tosin tule mulle oikein esiin muutoin kuin kerronnan kautta.